TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Forsikring, MR2 -92 mod, 7.400,- noen billigere??

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #8101  av turboman

Hei

Er på utkikk etter en MR2 -91 el. -92 modell (svart eller gul), IKKE turbo. Trodde det var sky-høy forsikring på en slik bil, men det er ikke SÅ ille...

Sjekka med Sparebank1: de kunne tilby ca. 7.400,- full kasko, 12.000km, 75% bonus, jeg er selv 30 år..

Noen andre som har erfaring med andre selskaper? Som er enda billigere enn dette?

t.o.m. noen selskap som ikke vil forsikre bilen i det hele tatt. F.eks. Trygg-Hansa, Gjensidige Nor, Aktiv24, mm...

OG, noen som vet hvilke farger bilen kom med som standard? Er mye svart og rødt ut og går, men f.eks. de gule, er de omlakkerte??

pfh takk!

Knut E.
 #8102  av chris

turboman skrev:Hei

Er på utkikk etter en MR2 -91 el. -92 modell (svart eller gul), IKKE turbo. Trodde det var sky-høy forsikring på en slik bil, men det er ikke SÅ ille...

Sjekka med Sparebank1: de kunne tilby ca. 7.400,- full kasko, 12.000km, 75% bonus, jeg er selv 30 år..

Noen andre som har erfaring med andre selskaper? Som er enda billigere enn dette?

t.o.m. noen selskap som ikke vil forsikre bilen i det hele tatt. F.eks. Trygg-Hansa, Gjensidige Nor, Aktiv24, mm...

OG, noen som vet hvilke farger bilen kom med som standard? Er mye svart og rødt ut og går, men f.eks. de gule, er de omlakkerte??

pfh takk!

Knut E.
Jeg ringte Gjensidige, var ikkeno problem å få forsikra den der.. bortsett fra at de skulle ha mer enn Sparebank1, som jeg bruker nå. Og det er ingen forskjell på Turbo og NA, etter hva jeg har hørt. Titta på en gul når jeg skulle kjøpe MR2, men den var hellakkert. Noen sa at gul ikke finnes originalt. Selv har jeg noe som kalles for mintgrønn. en turkis kinda farge, som blir blå på kvelden og i skarpt sollys. De fleste som er ute på veiene her til lands i hvert fall, er rød eller sort.

-EDIT-
Glemte å si.. jeg betaler 12000 i året, 50% bonus og et par fradrag (som ikke pendel, garasje og sånt). Er 24 år. Den faller visst veldig når jeg runder 25 år i mai, og jeg får tilbakebetalt penger etc. :)

#8103  av jumbo

Vel, jeg betaler omtrent det samme i gjenstridige NOR, men har bare 60% bonus...

#8125  av Christian

Prisen er nok ikke ille den nei, jeg er 24 og betaler 8200 i året hos Vesta.
14.000km og tilleggsforsikret for 40.000 over de vanlige 10.
Koster meg 700kr i året :)

#8130  av Erlend

Angående originallakk på MR2 fant jeg denne siden fra brosjyren fra USA, den gjelder MR2er senere enn 1994, men den burde gi deg et pekepinn om hva som finnes:

Bilde

#8131  av CelicaTurbo

gule er rimelig vanskelig å finne da, men jeg mener at den fargen også eksisterte på de tidlige modellene..
 #8132  av jensi

Terra forsikring .Mr2 91 mod turbo 10000km 75 % bonus.Full kasko med 10000 i egenandel -alarm og høyt montert bremselys.
pRIS:5000 I Ã…RET.
4200 kr. for en tilsvarende uten turbo.
Jens

#8142  av MR2turbo

Her er en link til farger på de ulike årsmodellene: http://www.mr2.com/PaintCodes.html

#8150  av chris

Virker som utvalget på farger i USA og Europa er litt forskjellige. Fargen min fantes ikke på noen av de oversiktene forresten :)
Gule er sjelden ja. De 3 jeg har hørt om er omlakkert.

#8153  av Dalan

Chris: du har ikke Turquoise Metallic da? 92-modellene kom ikke før i 93 i USA vet du.. ;)
Sett en Gul en i kongsvinger den siste uka nå, fant plutselig ut at jeg vil ha gul mr2! :lol:

#8168  av CelicaTurbo

Chris har nok turquoise metallic ja, men egentlig tror jeg at det er samme farge som "aquamarine perl" fra tidligere modeller uten at jeg har fått det bekreftet.. ligner rimelig mye ihvertfall.. kanskje Chris kan sjekke fargekoden sin om noen finner ut hvor på platen den står? :)

#8190  av CelicaTurbo

hehe, en som vil ha mer fart det der: bytte i cosworth :) Men om resten av bilen er bra så er jo bilen et kupp til den prisen der for en 92-modell med ganske lav kilometer og sjelden farge.. løp og kjøp turbomann! :)

#8203  av turboman

Ringte på den gule før helga...

Da var den allerede solgt...! Æsj... Irriterende at de ikke "tar den vekk" ifra nettet, når de er solgt.. Er jo enkelt det, iallefall på Autodb...

Prøvde en svart -92 modell idag, da.. Artige biler! Den "skurret" litt mellom 1. og 2nde giret.. Var visst en kjent feil, sa bilselgeren. Han kunne fikse noe "synkro-ettellerannet" i girkassa. Kosta rundt 3000 sa han..

Noen som forresten vet betegnelsen på felger som passer? Fulgte ikke med vinterhjul... 4-bolt? eller 5-bolt??

Knut

#8205  av Erlend

Synkroringene? Hørte noe et sted om at dette var et svakt punkt med mange MR2er.... Man kunne se det på hvor mye girspaken beveget seg hvis man lå i 4 og slapp gassen tror jeg... Husker ikke helt.