TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Rockford Fosgate Supra!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#8088  av chris

Hmm.. kanskje jeg skal få @lpher og de andre på Bilradiospesialisten til å flytte forsterkeren bak på min også.. får den servostøyen tilbake i ny og ne, kan være ganske slitsomt. hører den ikke når jeg spiller musikk, men om jeg skrur helt ned volumet, så er det irriterende. Og når servomotoren kobler ut, så er det også stille. I tillegg har jeg litt dynamostøy, som høres på lav musikk..

Hva sier du, @lpher? :)

#8090  av Amund

Har du kondensator? det hjalp for meg... :wink: pluss at jeg har prøvd å holde strøm og lyd-signal adskilt...

#8104  av RumpShaker

Nå må du ikkje overdrive anlegget... Eg ville satsa på fin lyd og bilde!

Det må ikkje se SÅNN ut!!!!
Vedlegg
pic068.jpg
pic068.jpg (14.39 kiB) Vist 3301 ganger

#8119  av @lpher

Amund skrev:
erling skrev:Er ikke Genesis navnet på forsterkerne til DLS ? Er ganske sikker på det. Har sett endel som har Genesis, det skal holde svært bra kvalitet. De ser jo ikke akkurat kjipe ut heller, når de blir levert med den finishen og er pakket i små trekasser istedet for eske. :D
Genesis må ikke forveksles med DLS! DLS er svenskt, og er ikke så ulike Genesis i utseende. Mens Genesis er Engelsk bilstereo på sitt beste...

(Bare for å skryte litt så sto forsterkeren min i en konkuransebil som vant en NASCA konkuranse for 1,5 år siden... hehe.)
Fant ihvertfall hjemmesida til Genesis...men lite annet ;-)
http://www.genesis-ice.com

@lpher

#8120  av @lpher

Amund skrev:skal hjelpe en kompis å bygge litt stereo i en supra mk3. noen som har peiling på hva som passer inn i de forskjellige hull?

Alpine spiller, boston pro subb, og phoenix gold forsterkere har han hatt lenge, men må jo bytte ut resten av høyttalere også. dessuten er det tricky og få til noe i et så merkeligt bagasjerom som i en supra...
Søk på supraforums.com så finner du alt du trenger å vite ;-)
Mener å ha sett 6,5" konponentsett foran i mkIII ihvertfall,
sub er vel sikkert like vanskelig som på mkIV'en? ;-)

@lpher

#8121  av @lpher

chris skrev: Jeg kunne liksom bare tenke meg at det blir mye støy på lyden.. jeg har forsterkeren foran jeg.. ikke at det blir noe bedre sikkert.. pga den )=/%")/¤ servomotoren...
Mjjjaa...ikke like plaget med SERVOstøy mk1 mr2n nei ;-)

@lpher

#8122  av @lpher

chris skrev:Hmm.. kanskje jeg skal få @lpher og de andre på Bilradiospesialisten til å flytte forsterkeren bak på min også.. får den servostøyen tilbake i ny og ne, kan være ganske slitsomt. hører den ikke når jeg spiller musikk, men om jeg skrur helt ned volumet, så er det irriterende. Og når servomotoren kobler ut, så er det også stille. I tillegg har jeg litt dynamostøy, som høres på lav musikk..

Hva sier du, @lpher? :)
Jæskla godt spørsmål ;-)
Du får poppe innom en dag, så kan vi diskutere alternative løsninger ;-)

@lpher

#8123  av @lpher

RumpShaker skrev:Nå må du ikkje overdrive anlegget... Eg ville satsa på fin lyd og bilde!
NEI takk ;-)

'Filosofien' min når det gjelder lyd i bil er like genial som den er enkel ;-)

Best (og ikke nødvendighvis mest) mulig lyd i bilen UTEN at de vises.
...og lyd skal nytes INNE i bilen, ikke utenfor ;-)

@lpher

#8133  av Amund

@lpher skrev:
RumpShaker skrev:Nå må du ikkje overdrive anlegget... Eg ville satsa på fin lyd og bilde!
NEI takk ;-)

'Filosofien' min når det gjelder lyd i bil er like genial som den er enkel ;-)

Best (og ikke nødvendighvis mest) mulig lyd i bilen UTEN at de vises.
...og lyd skal nytes INNE i bilen, ikke utenfor ;-)

@lpher
Enig der altså! Skal helst ikke syns at det er noe spesielt med anlegg i det hele tatt. men litt diskret under plexi i bagasjerom skader jo ikke, en plass må en jo ha forsterkeren allikevel... Liker det best når det ser orginalt ut. 8)
 #8137  av jan-erik

@lpher har du noen gode forslag til å få litt bedre litt i en MK3? Vet ikke om dere har noen kunder som har gjort dette? Kunne tenkt meg litt mer bass, har i dag kun orginale diskant og mellomtone, virker iallfall ikke som det er noe bass der. Benytter en Kenwood 8080R CD/tuner. Har ikke tenkt å bruke over 5000,- for forsterker og sub til sammen, og vil helst ha igjen litt av det lille bagasjerommet som er bak setene. Er jo det eneste bagasjerommet i bilen, med unntak av plassen som blir okkupert av reservehjulet foran.

Andre som kjenner noen som har bygd anlegg i MK3 er velkomne med gode forslag!
 #8140  av MR2turbo

jan-erik skrev:@lpher har du noen gode forslag til å få litt bedre litt i en MK3? Vet ikke om dere har noen kunder som har gjort dette? Kunne tenkt meg litt mer bass, har i dag kun orginale diskant og mellomtone, virker iallfall ikke som det er noe bass der. Benytter en Kenwood 8080R CD/tuner. Har ikke tenkt å bruke over 5000,- for forsterker og sub til sammen, og vil helst ha igjen litt av det lille bagasjerommet som er bak setene. Er jo det eneste bagasjerommet i bilen, med unntak av plassen som blir okkupert av reservehjulet foran.

Dersom du bytter til et effektanlegg og fjerner katalysatoren, får du litt dypere lyd av bilen :mrgreen:

#8284  av Amund

@lpher skrev:
Amund skrev:Et lite bilde av forsterkeren min om noen er intressert i det... :roll:
Nice....and subtle...just the way i like it ;-)

@lpher
Som ikke har funnet ut noe mer om Genesis amp'en....enda ;-)
Fikk kontakt med Genesis i england, og de skulle sende meg all den info jeg trengte! De bekreftet at denne forsterkeren var håndbygd, og det fins bare en i verden! slå den!

#8289  av chris

Hmm.. det der er en NSX, er det ikke?
 #8304  av @lpher

jan-erik skrev:@lpher har du noen gode forslag til å få litt bedre litt i en MK3? Vet ikke om dere har noen kunder som har gjort dette? Kunne tenkt meg litt mer bass, har i dag kun orginale diskant og mellomtone, virker iallfall ikke som det er noe bass der. Benytter en Kenwood 8080R CD/tuner. Har ikke tenkt å bruke over 5000,- for forsterker og sub til sammen, og vil helst ha igjen litt av det lille bagasjerommet som er bak setene. Er jo det eneste bagasjerommet i bilen, med unntak av plassen som blir okkupert av reservehjulet foran.

Anlegg i mk3 ja....kan ikke huske på å ha montert værsting frontsett i mk3, men jeg har sett ett og annet vilt subb opsett i et par ;-)

Skal sjekke hva det er plass til...forran...i løpet av morgendagen...
(er litt hektisk nå om dagen...holder på å flytter lager på jobben..lots of Übertid)

@lpher