TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• laser jamer!?

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #81135  av sleeper

Noen som vet hvor jeg kan få kjøpt laser jamer???
vil ha en som FUNKER!!
(skal ikke ha noen bot med de nye bøtene som kommer) :evil:

#81141  av ST182

tror dette skal være noe beste du får tak i. http://www.blinder.dk/

kenneth

#81142  av GT_rider

Hvordan funker egentilg en slik laser jammer??? Invikla installasjon?? Ulovlig?? Ja!!

#81152  av mralp

Bruker du jammer blir du jo garantert stoppet. Kreves ikke mye for å ransake bilen din, og dersom du kjører fort, de måler deg, får ingen måling, og du plutselig reduserer hastigheten, ja da får du nok besøk i bilen, garantert. Så du må bruke litt tid på å planlegge installasjonen. Er vel klokere å bruke en varsler, men jeg har ikke funnet noe brukbart. Whistler 1793 er ok, men den synes jo. Det er jo ikke spes smart her på berget. (Og vær så snill, ikke skriv "er jo bare å putte den i lomma"... ^^ )

#81154  av ST182

blinder saken skal jo monteres fast i front av bilen da (2stk avlange sorte bokser) og evnt det samme bak for å ikke bli målt bak. Blinder vil ikke gi feilkode som sier at de blir jammet på politiets laser, les mere om det på siden deres. Så fort du du blir målt og jammeren gjør jobben sin, så piper det inne i bilen. da er det jo bare å bremse ned i lovlig hastighet og skru av jammeren og la de måle deg. Svina kan ransake bilen din så mye de vil, de finner ikke noe jammer INNE i bilen din hehe. Utstyret som er montert på utsiden lyser jo ikke akkurat JAMMER heller da :wink: har du vært litt flink med monteringa så skal det litt til for at de skal finne ut at akkurat DET er en jammer.

har tenkt å investere i en sånn pakke til begge ender av bilen selv.

kenneth

#81155  av GT_rider

Nei så trangt som det er i Celica/mr2, så må det nok planlegging til. Under baksete(for oss som har det ) er kanskje en plass.
Bak hanskrom viss det er plass. Tviler de demonterer hele dasjen. Man vet jo aldri :roll:
Dobbel bunn i oppbevaringsrom i modtkonsoll??

#81159  av sindrejl

geniale med jammer er at alt er gjemt, eneste som vises er et lite led lys i dashen (gjerne ved speedoen) eller kople om eco lyset til "jammer" lys istedet ;)

#81187  av mralp

Du får deg en overaskelse når du kjøper jameren og skal montere den da. Man lærer så lenge man lever.

#81197  av GT_rider

mralp skrev:Du får deg en overaskelse når du kjøper jameren og skal montere den da. Man lærer så lenge man lever.
hvordan overraskelse da. Blei litt nyskjerrig jeg nå :)

#81200  av ST182

ble nysgjerrig jeg også på hva slags overaskelser det skulle by på.

Siden selve Jammer-hodene er 2stk svarte bokser som er 1,3 cm høye og 9 cm lange, noe som faktisk gjør de svært enkle å plassere på de fleste biler??
Og selve hoved-enheten kan du plassere hvor som helst egentlig og til slutt: den bittelille buzzeren kan jo plasseres der du måtte ønske, gjerne helt skjult. Blinder`n kan jo kobles inn på phone-muten på stereo`n, i tillegg.

Hvis man vil ha visuell varsling så er du jo bare å plassere en enslig blinkene diode i dashen, koble den til via ledningen til buzzeren eller no.?

Du har selfølgelig en av\på knapp som må plasseres et sted, men det er vel ikke det største problemet akkurat.?

kenneth

[/quote]

#81208  av Tor

http://www.dittvalg.no selger iallefall radarvarslere, politiradio og kamra utstyr.. Jeg har handlet en del politiradio utstyr fra dem. Kjempe firma.

#81213  av sindrejl

ST182 skrev:ble nysgjerrig jeg også på hva slags overaskelser det skulle by på.

Siden selve Jammer-hodene er 2stk svarte bokser som er 1,3 cm høye og 9 cm lange, noe som faktisk gjør de svært enkle å plassere på de fleste biler??
Og selve hoved-enheten kan du plassere hvor som helst egentlig og til slutt: den bittelille buzzeren kan jo plasseres der du måtte ønske, gjerne helt skjult. Blinder`n kan jo kobles inn på phone-muten på stereo`n, i tillegg.

Hvis man vil ha visuell varsling så er du jo bare å plassere en enslig blinkene diode i dashen, koble den til via ledningen til buzzeren eller no.?

Du har selfølgelig en av\på knapp som må plasseres et sted, men det er vel ikke det største problemet akkurat.?

kenneth
[/quote]

akkurat det jeg også mente så hva slags "overraskelse" skulle det by på? alt kan skjules OM MAN VIL ! klart det kan by på vanskeligheter som å demontere dash osv.. men har aldri møtt noen med laserjammer da det ikke er så utbredt/så mange som har hørt om det ennå og derfor tror jeg heller ikke purken ville reagerer så mye på et led i dashen!.. er jo alt hva man gidder å gjøre ut av det selv. Jammeren funker slik at dem ikke får måling. Men det smarte er å bremse sakte ned til rett hastighet og skru av jammeren.. for det hender titt og ofte at dem faktisk ikke får måling på første forsøk. MAO genial sak.

#81233  av Gjertsen

GT_rider skrev:.
Bak hanskrom viss det er plass. Tviler de demonterer hele dasjen. Man vet jo aldri :roll:
Men nå har det seg slikt at Politiet i Norge ikke har LOV til å sjekke noe i bilen din.
MEN om Statens vegvesen står der sammen med onkel fuckings politi så kan dem gjøre "hva dem vil"

polisen TRUR dem har lov. men dem har vist ikke det etter det en arbeidskolega av meg sier. og han har somregel rett.
har ikke sjekka noen regler jeg men. bare å sjekke på http://www.norgeslover.no eller hva det er.

#81245  av sindrejl

Gjertsen skrev:
GT_rider skrev:.
Men nå har det seg slikt at Politiet i Norge ikke har LOV til å sjekke noe i bilen din.
MEN om Statens vegvesen står der sammen med onkel fuckings politi så kan dem gjøre "hva dem vil"

polisen TRUR dem har lov. men dem har vist ikke det etter det en arbeidskolega av meg sier. og han har somregel rett.
har ikke sjekka noen regler jeg men. bare å sjekke på http://www.norgeslover.no eller hva det er.
Ã… sjekke bilen er egentlig ganske fy fy og krever ransakingsseddel ja..

#81308  av sleeper

planen min var og montere den i bilen min med en av og på bryter lett tilgjenelig.
skal ha den av 90% av tiden (som regel så kjører jeg i fartsgrensa +10km\t)
men skal bruke den når jeg blir litt inspirert og jeg kjører så fort at lappen kan ryke hvis jeg blir tatt.... så selv om jeg får 5k i bot for og bruke den så beholder jeg ivertfall lappen og slipper fengsel hvis det går så fort(meget sjelden men har skjedd og kommer til og skje igjen!), pga at de ikke har fått noen måling på meg!