TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Rockford Fosgate Supra!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#7992  av Amund

@lpher: siden du jobber hos bilradiospesialisten, hva er din mening om genesis og clarion?

Har en Genesis 8 kanaler som ligger pent under et sotet glass i bagasjerommet, og en clarionspiller. og 2 stk 8" boston 8,5 pro subber. ikke noe mye trykk, men grei lyd. Foresten, macrom frontsett, 4" og 1" (oljekjølte...).

kanskje litt avsporing dette her, men trenger litt hjelp med genesisen min, har ikke papirer på den, og det er tydelivis ingen som gidder finne det fram her i bergen! :?

#8007  av @lpher

CelicaTurbo skrev:...og hvis jeg er ute etter en enkel 8" i en liten grei ferdigbygget kasset som jeg kan ha baki bagasjerommet, enkel å flytte, koster ikke skjorta og drives av en Boss 4-kanals forsterker (Boss RT 7xx-ett-eller-annet tror jeg den het), og da liker jeg bedre runde fyldige basser fremfor *bokk-bokk-bokk* lyd.. og da er jeg ute etter hva som passer meg og ikke hva du selv hadde kjøpt :)
Ikke helt sikker på hvem av oss du svarer til nå nei....? ;-)

Anyways....er enig med deg om 'go lyd' istedet for 'bokk bokk bokk' ... ;-)

@lpher

#8008  av @lpher

MR2turbo skrev: Aner jeg en noe amper stemning?? :?
Tja..du kan så si...
Står nok ikke høyest på lista å bli kalt råner av noen som ikke kjenner enn.... ;-)
MR2turbo skrev: Jeg bare synes ikke at anlegg er en ting som hører hjemme i en sportsbil.. I den skal du høre motor, turboer og dekk som små-hyler litt... :)
Ahh...der har vi det... ;-)
Da tror jeg du er mer typen som liker NSX/Skyline GTR...Supra'n blir nok litt for komfortabel...og litt for lite kompromissløs for deg skulle jeg tro ;-)

Jeg på den annen side, ønsker meg en alsidig bil...og har det som plommen i egget slik som bilen er i dag ;-) (mangler no'n 19" da)

Foresten...man blir klar av motorlyd og dekkhyling etter noen år skal du se...been there done that...i mange år allerede skjønner du ;-)
MR2turbo skrev: Dine 330hk er sikkert bra, regner med at det går noe bedre enn min mr2 for øyeblikket, men det er jo potensialet i Supra-motoren som er mye av cluet med hele bilen ;)
Ahh...for deg ja....og sikkert mange andre...men som sagt....330hk er mer enn nok foreløpig....hvem vet hva som kommer? ;-)

Mye vil har mer etc...men Supran min vil nok aldri bli no 600hk monster,
for det er det for viktig at den er 'til å stole på' 365 dager i året ;-)
MR2turbo skrev: Du spurte jo etter meninger, og da fikk du min, :D .
Shure....
MR2turbo skrev: Når det gjelder min bil så har jeg orginal cd/radio/kass. m. orginale forsterkere og 7 høytalere.. Glimrende til å høre på en CD når jeg står og stamper i kø..
Ja...riktig..to each his own....jeg på min side ønsker å skåne ørene mine
for standard anlegget i supran....shitty er vel en skikkelig understatement! ;-)
MR2turbo skrev: ...400hk+...gi meg et år eller to så skal jeg vri det ut av 3s-gte'en min :twisted: Må bare ta en ting av gangen.. Akurat nå har jeg mellom 250-280hk ;)
Nice ;-)
Keep it up...and stay ON the road ;-)

@lpher

#8009  av @lpher

Amund skrev:@lpher: siden du jobber hos bilradiospesialisten, hva er din mening om genesis og clarion?
Hmmm...Genesis har jeg lite kjennskap til....men Clarion har jeg vært en del borti....Excelente spillere....om du prioriterer lyd fremfor noe annet....
noe gammelmodig design på noen modeller...
Amund skrev: Har en Genesis 8 kanaler som ligger pent under et sotet glass i bagasjerommet, og en clarionspiller. og 2 stk 8" boston 8,5 pro subber. ikke noe mye trykk, men grei lyd. Foresten, macrom frontsett, 4" og 1" (oljekjølte...).
Hvilken Clarion spiller har du da?
Hvor er 8" boston høytalerne montert da?
Amund skrev: kanskje litt avsporing dette her, men trenger litt hjelp med genesisen min, har ikke papirer på den, og det er tydelivis ingen som gidder finne det fram her i bergen! :?
Du vet ikke hvor den opprinnelig ble kjøpt da?

Skal se om jeg ikke kan finne utav det...ill get back to you ;-)

@lpher

#8012  av hobnob

prøv alpine :)
krefter og godlyd i massevis - jeg er forelsket i alpinelyden

men siden du har erfaring med rf ifra føra så kjør rf hele veien
du vet jo hvordan det låter og det er bra lyd i rf

#8013  av Amund

@lpher skrev:Hvilken Clarion spiller har du da?
Hvor er 8" boston høytalerne montert da?
tror spilleren heter noe sånt som drx 9175r, 4 år gammel, uten innebygget forsterker. med eq og magasin. Har 8" bak setene. var eneste plassen jeg fikk plass til de... men skal lure noen 6,5" inn i dørene...
@lpher skrev:Du vet ikke hvor den opprinnelig ble kjøpt da?

Skal se om jeg ikke kan finne utav det...ill get back to you ;-)

@lpher
fikk tak i genesis forsterkeren her i bergen gjennom Bilradiospesialisten (på nøstet). han hadde sporet den opp i oslo, og sto vist i en konkuranse bil. de påstår i vert fall at det er den eneste i norge, ikke vet jeg...

forsterkeren heter: Genesis compact eight.

fint om du hadde funnet ut noe! :P

#8016  av MR2turbo

@lpher skrev:Tja..du kan så si...
Står nok ikke høyest på lista å bli kalt råner av noen som ikke kjenner enn.... ;-)
hehe, det var ikke sånn ment.. Jeg bare antydet at jeg synes at anlegg hører hjemme i en "råne volvo", ikke at du nødvendigvis blir råner bare fordi du velger å putte det i en Supra :)
@lpher skrev:Da tror jeg du er mer typen som liker NSX/Skyline GTR...Supra'n blir nok litt for komfortabel...og litt for lite kompromissløs for deg skulle jeg tro ;-)
Synes alle de tre bilene er bra jeg.. Men jeg skal ikke uttale meg for mye før jeg har prøvet dem ;)
@lpher skrev:Foresten...man blir klar av motorlyd og dekkhyling etter noen år skal du se...been there done that...i mange år allerede skjønner du ;-)
Ikke alle, vet om mange som har likt sånne ting i mange år jeg :D

Men vi er jo forskjellige alle mann :) Bilen din blir nok bra den!
Det blir morro å se bilder uansett :wink:

#8021  av CelicaTurbo

[quote="@lpherIkke helt sikker på hvem av oss du svarer til nå nei....? ;-)

Anyways....er enig med deg om 'go lyd' istedet for 'bokk bokk bokk' ... ;-)

@lpher[/quote]

tenkte på deg ja, siden du jobber i bilradiospesialisten som også eksisterer her i byen (Bergen for de uinnvidde) :)
 #8026  av Fangoria

Hva i alle dager er galt med dette merket, er det typisk råne merke, jeg har også RF høytalere i Corollaen min, men det betyr ikke at jeg råner pga RF

En som råner, råner like mye om det hadde vært RF, BOSS eller et annet bilstereo merke..

RF er kjent for god lyd og er vel noe av det mest seriøse man kan få når det gjelder lyd i BIL..

Kjøper jeg meg MR2 kan det bli RF..
Kjøper jeg meg Avensis kan det bli RF.
Kjøper jeg meg en Corolla kan det bli RF.
Kjøper jeg meg en Diesel Bil kan det også bli RF

Og selv om bilen hadde vært en LEXUS hadde nok valget vært RF da også..

Synest debatter om bilstereo og rånere blir for dumt :x

Og råning er heller ikke noe jeg driver på med..

#8028  av Erlend

Det er ikke det at folk som har Rockford Fosgate i bilen råner, det er bare det at jeg synes at RF har at råne-image. Det er eneste grunnen. Tenker også på markedsføringen til RF, med store dragehoder i metall med røde øyne osv osv...det blir litt for mye brask og bram på en måte.

Vet ikke om folk holder med tankegangen min her, men det er bare min mening, og folk må få ha hva de vil i bilene sine såklart! :D

#8030  av Amund

Et lite bilde av forsterkeren min om noen er intressert i det... :roll:
Vedlegg
Genesis Compact Eight
Genesis Compact Eight
Genesis.JPG (44.36 kiB) Vist 3067 ganger

#8032  av MR2turbo

SÃ¥ pent ut det ;)

#8034  av Amund

Takker!
:D
Litt dårligt bilde, men skal fikse på det...

#8039  av erling

Er ikke Genesis navnet på forsterkerne til DLS ? Er ganske sikker på det. Har sett endel som har Genesis, det skal holde svært bra kvalitet. De ser jo ikke akkurat kjipe ut heller, når de blir levert med den finishen og er pakket i små trekasser istedet for eske. :D

#8046  av chris

RF funker etter min mening veldig bra i uansett type bil. Har RF forsterker, sub'er og frontsett selv, og en pioneer 7400 ettellerannet cd-spiller (med mp3). Forsterkeren er det ingen som ser, siden den ligger under panseret, sub'ene er det ingen som ser, siden de er bak setene, og frontsettet.. ja, dere vet jo hvor de høyttalerne sitter :) Eneste som er synlig er cd-spilleren, og jeg synes ikke det er noe rånete over den. Derimot er det veldig bra lyd, for alle typer musikk. Kanskje bittelitt store sub'er i forhold til kupè-volumet, men man må jo ikke på død og liv kjøre de på maks og frontsettet på minimum :)
Og hvordan RF markedsfører seg er jo ett fett for min del, så lenge de gir god lyd ;)
Blir vel nesten som å si at BMW M5 er rånete fordi en geek har blodsenka en 318i.. eller noe ;)