TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• stikkflammer ut eksos?

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #7840  av bose

Fins det mulighet for å montere en tennplugg i eksos-stussen?
Hadde vært stilig mednoen flamer ut av potta :twisted:

#7841  av chris

Gjør som meg.. fikk ettertenning en gang.. gud hjelpe og bedre som det smalt.. hehe

#7845  av jumbo

Har opplevd det der et par ganger, skal si man blir overrasket! :mrgreen:

#7848  av chris

det blir en sånn "ÆÆÆÆÆÆÆ" og "Hva i huleste )(/¤")(¤" var det?!?" :D

#7852  av jumbo

Ja, etter at jeg har fått tilbake ordinær hjerterytme, så...

#7854  av chris

Prøv det i garasjen du.. så blir ikke hjerterytmen normal før neste dag.. nesten sånn at man begynner å kjenne på kroppen om alt er på plass og i orden..

#7857  av Goose

du får trime bilen nåe helt jav*** så kommer flammer av seg selv...

#7859  av tahustvedt

Stikkflammer er dritkult!

Har aldri opplevd smelling i potta med MR2en min, men med Abarthen var det vanlig. Hver gang man slapp gassen en liten stund så beygynte det å smelle og knatre i potta! Dritkult! :) En gang jeg og en kompis kjørte sakte gjennom et tettsted (kø), ga jeg litt gass med clutchen inne (bare littegrann) og når jeg da slapp gassen kom det et rått lite pang i fra potta! sjefstiming! :D

Men jeg tror aldri jeg har opplevd stikflammer. Det skal litt til.

#7860  av Christian

Min gjør det når jeg bruker boost controlleren, fordi ecu'en pøser inn for mye bensin :wink:
På dyno testen spytta den ut 30 cm flammer når turtallet var på vei ned igjen 8)

#7862  av tahustvedt

HEFTIG!!! :D

Er det skadelig for eksosanlegget?

#7876  av MR2turbo

Jeg har og stikkflammer fra eksosen ;) Når motoren blir god og varm og jeg booster godt med trykk stikker det ut litt flammer av og til når jeg girer.. 8)

Det skyldes at det kun er en flammedemper på hver del av eksosen, ingen vanlige lyddempere, ingen katalysatorer og at dump ventilen åpner til friluft..
Når dumpen åpner slipper den ut luft som allerede har blitt målt i luftmengdemåleren, det registrere ikke hjernen og gir da bensin som om den lufta skulle gått inn i motoren.. Dette blir ikke fulstendig forbrent og antenner da i den varme eksosen... :D

#7986  av Amund

jeg fikk stikkflammer på min mk1! hehe. trakka flatt jern opp en svak oppoverbakke, i rundt 190 slapp jeg gassen brått , og da small det noe jævligt, og det lyste opp tunellen! :twisted: bilen som lå bak meg sa det så tøfft ut!

#7987  av erling

En som har stikkflamme under huven: :mrgreen::mrgreen:

Bilde

#7989  av MR2turbo

huff, det der så ikke hyggelig ut.. får håpe føreren kom seg ut!!

#7995  av Erlend

SÃ¥nn stikkeflamme vil jeg ha i Carinaen! :lol:

Shit, farlig!!! Men det så jammen tøft ut :shock: