TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Mr2 turbo vs Calibra 4x4Turbo

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#78291  av sleeper

ville tru at mr2`n går bedre... (orginal mot orginal)

#78297  av Master

Spørs hvilket føre. Vinterføre/grus osv helt klart Calibra. Tørr asfalt MR2.

#78301  av tojo

Ingen tvil MR2 turbo går best orginalt!
MR2 er vel oppgitt til 6,2sek orginalt.(men det sies at den er klokket til 5,87sek av et kjent magazin)
Opel Calibra 4*4 turbo(92mod) 6,8?
Offtopic: endel svakheter jeg kjenner til på Calibra er drivknuter,motor(ved trimming 300+hk)
Sist redigert av tojo den 23 des 2004 22:03, redigert 2 ganger totalt.

#78305  av memo

4WD'en trekker vel endel hester, så når man har feste er nok mr2'en kjappere... men når det begynner å bli skikkelig vått evnt. grus ellernoe, så er nok calibraen kjappere igjen...

#78309  av Tor

Fordelings kassene på Calibra Turbo er ikke bra, Martin Schanke bygger forsterka til ca 15000 kr .)

#78327  av The Doctor

Ta å spør mr.two her på forumet om det der.. Han raca med en calibra turbo en gang med sin MR2 GTi. Tror ikke forskjellen var så stor.. han ble ikke grusa for å si det sånn..

#78329  av memo

går ikke ann å sammenligne slik..har vanvittig mye med sjåføren å gjøre (ja, i rent drag-race og).. og mange mener at om man har 50hk mer, så BLÅSER man ifra noen...noe som ikke stemmer... og da forteller de gjerne at "det var ikke mye om å gjøre"...

bare min erfaring :)

#78331  av tojo

Er det noen som er inne på tanken å kjøpe seg en Calibra turbo? Lykke til....Dere blir til å angre!(sier en som selv kjører Calibra.Men da til arbeidsbil,å ingen turbo)
Kjenner til flere som kjører Calibra turbo(ras).
Det eneste jeg ser på som positivt med O..L er at det er billige deler.

#78334  av Tor

tojo skrev:Er det noen som er inne på tanken å kjøpe seg en Calibra turbo? Lykke til....Dere blir til å angre!(sier en som selv kjører Calibra.Men da til arbeidsbil,å ingen turbo)
Kjenner til flere som kjører Calibra turbo(ras).
Det eneste jeg ser på som positivt med O..L er at det er billige deler.
Kan vel si det samme, makan til møkka biler, ryker en del p åden hver uke. Hadde en veninne med 4x4 Turbo, noe var galt hele tiden p åden bilen.

#78341  av kake

Veier ikke Calibraen et par hundre kilo mer da. Men MR2en vinner vel uansett, Opel'n faller vel fra hverandre midt i løpet :D

#78364  av S-2000

Skropel Calibra vil nok ikke ha mye å stille opp mot en MR2 Turbo på vanlig føre, men på vått/"løst" underlag vil 4x4'en kunne være kjekk...

Men hvor ofte driver man å dragger eller kjører hardt mot andre i slike elementer?

#78373  av Kebab gud

nå er vel det 4x4 systemt på det vraket så dårlig at MR2en ville nok ha vunnet uansett føre :P

"den trekker vel primert på forhjulene og burker 3sek på å bestemme seg om den skal trekke på bakhjula ..."
(det er hvertfall hva jeg har hørt .. egentlig bryr jeg meg så lite om skropel at ja huff :P)

#78382  av sleeper

er det ikke konstant 4x4 på de???

#78458  av tbergstad

HOST!... *mumler* vectra på steroider.... 8)