TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hva er din drømmebil?

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#77305  av cameleon

Oppnåelig så er det nok Mk2'en jeg farter rundt i til daglig. Skulle det vært noe annet hadde det nok blitt enten Diablo eller Murcielago. Begge bilene i enten rød eller sort.

EDIT: Ferrari 348 har jeg ikke sagt nei til heller. Blir nok den bilen jeg kommer til å satse på i løpet av noen år framover :wink:
Vedlegg
FERRARI.jpg
FERRARI.jpg (20.91 kiB) Vist 1132 ganger
Sist redigert av cameleon den 20 des 2004 04:18, redigert 1 gang totalt.

#77314  av Fredrik

Min oppnåelig drømmebil er MR2.

Uoppnåelige (slik jeg ser det nå) er Porsche 911, men med de runde lyktene selvfølgelig! 8)

#77590  av chris

skulle jeg hatt porsche 911, måtte det vært den forrige utgaven, den som IKKE har runde lykter.. den nye som kom nå med runde lykter igjen, ser ut som new beetle/audi tt.. æsj ass.. ;)

når det gjelder drømmebiler.. så har jeg egentlig Supra mk4 som sånn "oppnåelig" drømmebil.. og når det kommer til uoppnåelige drømmebiler, så har jeg for en tid tilbake begynt å lage en liste her..

http://langberg.no/christian/perfect_car_garage.html

#77629  av Erlend

chris skrev:skulle jeg hatt porsche 911, måtte det vært den forrige utgaven, den som IKKE har runde lykter.. den nye som kom nå med runde lykter igjen, ser ut som new beetle/audi tt.. æsj ass.. ;)
Er bare 911 Carrera som har de nye runde lyktene, Turboen og GT-utgavene har fortsatt de litt avlange sakene :)

#77663  av aWeX

En drømmebil har jo alltid vært Skyline. Jeg skal selge en R33 GT-R, men dette var aldri "min" bil, men en bil jeg tok inn for å reklamere for firmaet mitt. Jeg SKAL ha en R32 GTR, så banerigget som mulig. Jeg har kjøpt en Impreza som får være drømmebilen i mellomtiden :)

Akkurat må drømmebilen være en 70-talls Skyline, nærmere bestemt en KPGC10 GTR :) Jeg har en forkjærlighet for gamle japsebilen.

Bilde

Bilde

#77709  av @lpher

chris skrev:skulle jeg hatt porsche 911, måtte det vært den forrige utgaven, den som IKKE har runde lykter.. den nye som kom nå med runde lykter igjen, ser ut som new beetle/audi tt.. æsj ass.. ;)
Enig med du dær....911 er BIL ja :D Om det skulle være noe...så måtte det itilfellet være at interiøret først NÅ begynner å ligne på det som mkIV Supran har....sportsbiler skal ha wrap-around dash....period! :D ...ikke sånn Fiat Panda planke-dashbord! :D

@lpher
 #77731  av torjusrr

Jeg ønsker meg gjerne en celica med 4wd den nye typen, ellers så skulle jeg ønske at avensisen ble levert med 4wd i Norge. Egentlig synes jeg toyota skal være så lure å levere 4wd på alle sine modeller!

#77746  av Anders gullstein

Som totalt bilidiot, så er det vanskelig å velge en bestemt bil, men jeg skal kjenne etter litt på magefølelsen, så skal jeg nok få ned noen på papiret :wink: .

Oppnåelige:

Lotus Elise (blir med stor sansynlighet min neste bil når den tiden er inne)

Honda S2000 (kjøreegenskaper og motor, og for en motor det er :D )

Honda NSX (fordi den er antakeligvis en av de nydeligste bilene som har kommet ifra det fjerne østen)

Toyota Corolla Levin/Trueno Sprinter AE86 i hvit og svart (Den japanske Golf 1 med drivhjula på rett plass)

Datsun 240 Z (fordi den så bedre ut enn det meste da den kom ut)

Ariel Atom (kompromisløst råskap, bike on four wheels)

Renault 5 Turbo/Turbo II (noe en ikke skulle tro noen kunne sette i produksjon)

Renault Sport Spider (Penere enn Elise, orginale "lambo"-dører :roll: )

Porsche 911 993 og 964 (fet Porsche til en overkommelig pris)

Uoppnåelige drømmer slik det ser ut en stund fremover :? :

Aston Martin DB9 (words are needles.....)

Ferrari F355 Berlinetta uten F1 giring (kanskje en av de mest vellykkede sportsbilene gjennom tidene)

Porsche 911 997 Carrera S (Porsche går tilbake til røttene fra 993)

Lancia Stratos (Ingen bil er vakrere i mine øyne)

Ferrari F40 (den peneste og råeste Ferrari noen gang)

Renault Clio V6 (en pålitelig etterfølger av orginalen)

McLaren F1 (Fordi Andy Wallace hadde den opp i 391 km/t, og rett å slett bare helrå. Ikke uten grunn at Rowan Atkinson ikke selger sin)

Nå må en ikke glemme at en blir gamlere med tiden som går, og noen av disse bilene kan komme på ett sånt prisnivå, som gjør at guttedrømmen kan oppfylles en gang.

#77758  av Kebab gud

Anders gullstein skrev:McLaren F1 (Fordi Andy Wallace hadde den opp i 391 km/t, og rett å slett bare helrå. Ikke uten grunn at Rowan Atkinson ikke selger sin)
det er fordi han kan kræsjet den 2 ganger .. :P

#77759  av Anders gullstein

Kanskje det er to grunner :roll:

#77799  av memo

tjaaa..mye å velge mellom ja...

oppnåelig (delvis ihvertfall, om noen år :) :
Subaru Impreza WRX STi

uoppnåelig:

vi lar bildene vise heller:
Vedlegg
slr.jpg
slr.jpg (50.91 kiB) Vist 1028 ganger
MB McLaren SLR hood doors side.jpg
MB McLaren SLR hood doors side.jpg (55.51 kiB) Vist 1027 ganger
 #77814  av Ace

Maverick skrev:Jeg lurer litt på hva slags biler folk her på forumet faktisk drømmer om. Jeg har søkt litt på forumet og fant ingen lignende emner, så ikke skyt meg om dette har blitt tatt opp før.
For 90% av oss her inne så vil vi vel aldri få tak i drømmebilen ..
Men hvilken bil er det, og hvorfor?
8)

Kan jo starte med meg selv .. Kanskje skummelt å innrømme slikt på dette forumet, men det er Audi RS4 :oops:
Er liksom super-familie-bil-stasjonsvogn konseptet som faller i smak .. Kan være helt anonym (nesten) i trafikken hvis du vil, men kan stort sett grisekjøre det meste også :)
Ja kan jo nevnes at en slik står i nabogarasjen her .... Har vært kompis med sønnen siden barndommen så det har blitt noen heftige turer =)

Kan jo oxo nevnes at den er MTM tuna , dvs 450 ville pony'er