TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Trafikk og Strafferammer

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#77715  av FireWalk

men for ikke å spore helt av, jeg NEKTER å betale for veier jeg ikke bruker.. nå er det så mange bomstasjoner i dette landet at det er et stort sosialt problem! det skaper samfunnsklasser! noe vi i vår tid burde ha kvittet oss med for lenge sider. Folk med begrensede midler har rett og slett ikke råd til å reise å besøke venner og kjente og får sine sosiale liv foringet som en følge av dette. Det skal ikke være slik at man må ligge på den øvre del av skattelistene for å kunne ha råd til å ha et sosialt liv. Det burde være en menneskerett i et land som Norge.

Her jeg selv bor er det jo eksempler på folk som har måtet flytte pga. at bompengebelastningen knakk dem helt økonomisk. Og siden bomstasjonen kom har inbyggertallet gått kraftig ned på denne siden av den.

Hadde dette vært USA, Australia eller hvilket som helst annet land så hadde ikke inbyggerene sittet på ræven og sett på hva som skjer, men tatt saken i egene hender og regelrett sprengt bomstasjonene i lufta slik vi har sett eksempler på for en tid siden der en bomstasjon ble sprengt.

Men i norge generelt så tåler vi det meste... vi bare nikker og fortsetter med vårt uten å mukke.. vi tolrerer alle avgifter politikerene slenger i trynet på oss. Vi kan syte så mye vi vil, ingen gidder å ta saken i egene hender og faktisk GJØRE noe med det!

F.eks:

Hva med å spleise på et stort leser inlegg i de største avisene vedrørende dette? Iallefall forsøke å skape debatt om temaet. Stå på og la politikerene vite at om ikke det blir slutt på bompengehelvete så kan de komme i skade for å ikke føle seg trygge på gata lenger med mindre de gjør noe med problemet før det sklir HELT ut......

Personlig så har jeg gjort sport i det å snike som en helt i bomstasjonen her. Jeg får sånn kjeft hver gang de får tak i meg at det tar 5 minutter før de er ferdig å kjefte. Jeg nekter som vanlig å betale, og om de vil annmelde meg så kommer jeg til å nekte å godta noen eventuell bot. Jeg bruker gjerne 10.000 kr på en rettsak dersom det betyr at det kan føre til TV dekning og positiv omtale for min sak...

#77716  av FireWalk

Det var forresten noen som sa noe om at man kan miste lappen for å "snike" i bomstasjon om dette blir bevist. Noen som vet noe om strafferammene rundt dette?

"vedkommende lurte seg unna å betale 60 kr i bompenger. Straff: 800 piskeslag, avkapping av penis og inndraging av førerkort på livstid. Tiltalte må også betale 500.000 kr i bot og 1.000.000 rk i oppreisning til bomselskapet."

Overdrevent, men fankern ikke langt i fra sannheten sett fra en sarkastisk synsvinkel...

#77734  av Remi

E me på det spleise laget om og få en hel sides oppslag i VG eller Dagbladet :wink:

Send mail til VG og spør om pris æ trur det koste rundt 10.000 for en BRA plass en bra plassert side..

#77960  av Fredrik

Leste nettopp detta på nettavisen.no og stussa litt over en uttalelse fra SV`s Erlend Helle;
Bomstasjonenes hovedidé er å begrense biltrafikken.

Mulig alle politikere tenker sånn :?: :?