TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hvordan fÃ¥ litt fortgang i tollen?

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #77373  av Dalan

Har et sett med '94+ baklykter liggende i tollen nå, men de sender vel brev og greier, så det kan jo ta sin tid?!
Noen som vet om det er en mulighet å få litt kjappkjapp-fortgang i dette?
Har veldig lyst til å legge de under juletreet.. :P

#77376  av Master

Når du får brev, ring dem å be dem fortolle fort som faen og send dem videre! så kan du be dem om å fortolle automatisk i ettertid uten forespørsel.

#77377  av Dalan

Master skrev:Når du får brev, ring dem å be dem fortolle fort som faen og send dem videre! så kan du be dem om å fortolle automatisk i ettertid uten forespørsel.
Jammen jeg skulle jo helst hatt det brevet i går!
Må jeg vente på det brevet altså..? :?

#77379  av Neemi

Ring med en gang og si at du vet de har de der, og at det skulle vært en julegave.
Så er det bare å spørre og be pent om de ikke kan forte seg litt.
Muligheten er vel der...kommer bare an på den som skal fortolle inn varene.
Har du refnr av noe slag?? Gi de det isåfall.
Ligger de hos selve tollen eller hos en transportør?

#77380  av Dalan

Neemi skrev:Ring med en gang og si at du vet de har de der, og at det skulle vært en julegave.
Så er det bare å spørre og be pent om de ikke kan forte seg litt.
Muligheten er vel der...kommer bare an på den som skal fortolle inn varene.
Har du refnr av noe slag?? Gi de det isåfall.
Ligger de hos selve tollen eller hos en transportør?
Hmm, kanskje det går gitt.. Får lete frem et tlf.nr. da kanskje.
Tja, har ikke no annet ref.nr. enn et sporingsnummer, burde vel holde det?
Står på posten.no at pakken er stoppet for fortolling, så de er vel hos selve tollen?

#77383  av Neemi

Dalan skrev: Hmm, kanskje det går gitt.. Får lete frem et tlf.nr. da kanskje.
Tja, har ikke no annet ref.nr. enn et sporingsnummer, burde vel holde det?
Står på posten.no at pakken er stoppet for fortolling, så de er vel hos selve tollen?
Posten kan fortolle varer selv så da ligger de nok der vil jeg tro.
Da skulle det holde med sporingsnummer.
Faktisk kan det hende du får lov å fortolle selv også via internett, om de ikke gjør det selv.
Har hvertfall opplevd det tidligere med pakker som har kommet via posten. Da får du ut pakken med info om hva som skal gjøres.

Ring og prøv....hører gjerne hvordan det går :)

#77395  av Dalan

Ringte inn på toll-lageret på Oslo Lufthavn, EMS.
Gikk fint som snus det :D
Trengte bare person.nr. for å verifisere at det var meg, så skulle han sende den gjennom i dag :)

#77399  av Master

Ser man det! Da blir det kanskje julelys bakpå MR2'en din i år :D

#77400  av Dalan

Master skrev:Ser man det! Da blir det kanskje julelys bakpå MR2'en din i år :D
Tenkte jeg skulle legge de under juletreet, skrive Til Henrik Fra Julenissen og se forundrelsen i ansiktet på foreldra mine på julaften :D

#77401  av Master

:mrgreen: Skulle jeg ha gjort hvis jeg hadde klart å fått en MR2 Turbo over dammen til jul *sukk* :cry: :lol:

#77426  av Erlend

Master skrev::mrgreen: Skulle jeg ha gjort hvis jeg hadde klart å fått en MR2 Turbo over dammen til jul *sukk* :cry: :lol:
Tatt av lyktene og lagt dem under juletreet mener du? :P

#77450  av Master

eh.. jepp :lol: Så spør far "hva skal du med 94+ lykter til MR2 SW20?" og jeg svarer "Jo min TURBO står ute! HAHA"

Og nå skal jeg fortsette å drømme mine syke, syke drømmer. God Jul! :P

#77459  av Erlend

Du er en skikkelig smarting :D Hvis du krydrer svaret med litt manisk latter, og gnir deg i hendene, så blir det dobbelt så bra med en gang! :twisted:

Far: "Hva er det julenissen har gitt deg da gutt? Det ser jo sannelig min hatt ut som et par baklys!"

Master: "Ja, og de passer til min.... MR2 TURBO som står ute i gården her! Muha..muhaaa..muHAHAHAHAHAHA!!"

#77491  av Master

Vi er en syk gjeng, alle TS-OGN'ere :twisted: :wink:

#77545  av sindrejl

jeg bruker å få tingene rett i posten jeg så betaler jeg "tull" senere