TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Spacere

• Diskusjon rundt dekk og felg osv. (Ikke kjøp og salg)
Diskusjon rundt dekk og felg osv. (Ikke kjøp og salg)

#68199  av vegar85

Gjertsen skrev:ser da ut som at du har spacere på det bildet ja vegar85.
for du har vel ikke breiere dekk enn 225?
med mine 215 så er det STOOOR plass ut til hjulbua. nesten så dekket blir spist opp av hjulbua. hadde vært konge med 235 eller noe i den duren. sweet.

Er ikke spacere vannskelig å få godkjente da???
jeg har 215/40 17

tror ikke så mange bryr seg om du har på specere.

#68240  av gt4 carlos saintz

Skulle hatt litt spacere bak eg også....

Er igjen litt sjølv om det er 255\40-17..

Er adapterfelg så det blir vel kanskje nye adapter til våren..
Vedlegg
DSCF0013.JPG
DSCF0013.JPG (53.64 kiB) Vist 2606 ganger

#68270  av vegar85

spacere er jo en billig løsning i forhold til å kjøpe drit breie felger.

#68274  av kennethx

Nå er spacere fullstendig ulovlig, og blir det oppdaget i teknisk kontroll (som av og til finner sted langs veien) må du regne med påpakkning... :(

#74002  av Tor

Det er sant da, men hvem sjekker det da? Aldrdi opplevd det jeg.

#74026  av celicat23

kennethx skrev:Nå er spacere fullstendig ulovlig, og blir det oppdaget i teknisk kontroll (som av og til finner sted langs veien) må du regne med påpakkning... :(
Får dra til tyskland å få det TUV godkjent. Far hadde en audi med dekk som stakk så mye utenfor skjermen at du kunne sette en cigarett pakke på toppen av dekket, så stod den pent utenfor skjermen + at det var spacere montert. Siden alt dette var TUV godkjent når bilen ble importert, så kunne bare biltilsynet holde kjeft og godta det. Og hvor gøy var det hver gang politiet måtte bite i det sure eple når de stoppet han for "det er ikke lovlig at felgen stikker utenfor! fy fy! og spacere? FYYYY". Og så bare finne frem vognkort, og si "Jo, det er lov gitt. Så trist."

Konge.

#74402  av cameleon

celicat23 skrev:
kennethx skrev:Nå er spacere fullstendig ulovlig, og blir det oppdaget i teknisk kontroll (som av og til finner sted langs veien) må du regne med påpakkning... :(
Får dra til tyskland å få det TUV godkjent. Far hadde en audi med dekk som stakk så mye utenfor skjermen at du kunne sette en cigarett pakke på toppen av dekket, så stod den pent utenfor skjermen + at det var spacere montert. Siden alt dette var TUV godkjent når bilen ble importert, så kunne bare biltilsynet holde kjeft og godta det. Og hvor gøy var det hver gang politiet måtte bite i det sure eple når de stoppet han for "det er ikke lovlig at felgen stikker utenfor! fy fy! og spacere? FYYYY". Og så bare finne frem vognkort, og si "Jo, det er lov gitt. Så trist."

Konge.
Hehe slik liker vi :mrgreen:

#74410  av lexusmann

med mine 215 så er det STOOOR plass ut til hjulbua. nesten så dekket blir spist opp av hjulbua. hadde vært konge med 235 eller noe i den duren. sweet.

Jeg hadde 215 på mine 17" på celicaen jeg hadde (st20), syntes de fyllte dårlig ut, bytta til 235/40-17 da dekka utslitt. det ble dritbra.... På samme felga seff...:lol:

#74411  av lexusmann

Jeg hadde 215 på mine 17" på celicaen jeg hadde (st20), syntes de fyllte dårlig ut, bytta til 235/40-17 da dekka utslitt. det ble dritbra.... På samme felga seff...:lol:

#74412  av lexusmann

til gjertsen: Hadde 215/40-17 på celicaen jeg hadde (st20), men syntes det fyllte dårlig, og bytta til 235/40-17(fins ikke 225 i 40 profil). Det ble knallbra!!!! :D

#77152  av GT_rider

Har også spacere på bakhjula. De ligger bare inntil navet, og har ingen egne bolter som jeg fster felgen i. Går helt fint det. Ikke noe kast, ingenting. Bruker de ikke nå om vinteren, men vurderer å sette dem på, for det er ett begredeligt syn å se bakhjula uten.
Ser ut som det er en halvmeter ut til hjulbuen :(
Ikke noe problem å lage dem i dreiebenk/fres. Er nok da en fordel å lage dem i ett lit hardt materiale, men her holder det vel med vanlig konstruksjonsstål, siden felgene er av alu, som er mykere en spacerene.
Arrester meg viss jeg sier feil :)

#82653  av ScadamiCa

Til dere som hadde skikkelige spacere, som man festet i di orginale hjulboltene.

Hvor selger di sånne:) ?

Har lest igjennom topicen men fant ikke noe

#82729  av Tor

Lurer på det samme :)

#82770  av tojo

tojo skrev::D Er nok ikke nå stress å montere! Her følger et referat fra en annonse i Bilsport(bladet nr21):SPACERS Lages i aluminium. Diverse forskjellige modeller etter kundens krav eller ønskemål til alle biler/felger.
Også pinnbolter monteres M12 eller M14. Ring for mer info Pris 1500sek for 4stk.
Tlf.nr er 004770 5614453(Toni) Karlskoga.
Eller http://www.powerzone.no (bare å søke på: Spacere) dem selger H&R spacere.
Andre som selger:
http://search.ebay.com/celica-spacer_W0QQfkrZ1QQfromZR8

Bare løp å kjøp! Lykke til :wink:

#82832  av GT_rider

Står på de fleste at man måkjøpe bolter utenom. Har dem det også??
Ellers blir det stress. Og det liker ikke jeg :)