TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• de kjørte %##" av meg!!!!!!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#77008  av Mr2Nyter'n;p

Ikke blitt flisa enda med mr2'en min jeg... Så lenge man planlegger kjøringa litt funker dritthaugen godt mot nyere dritthauger... Liker forresten gammal dritt best ettersom den er hard... Ny drit er jo.. Myk og varm.. Æsj... :P

#77027  av sleeper

Christian skrev:Hadde noe av det samme med en gammel volvo 240 på vei hjem fra rudskogen for 2 år siden. Dette var rett før noen lange sletter hvor jeg er godt kjent. Lå bak den gamle røysa, husker jeg lo for meg selv, siden den så ut som om den skulle oppløses i rust hvert øyeblikk. Ville gjerne forbi så jeg lå så nære at jeg kunne se sjåføren kikke stadig i sladrespeilet. La meg ut ved ei lang slette og idet jeg var på siden av ham begynte det å brumme stygt i rusthaugen. Oi da....!
Jeg tok ham, men det var rimelig hårfint :shock: Fartssperra slo inn jevnt og trutt i ca 1km før vi ga oss. Ifølge kamerater som kom ett stykke bak var det litt artig å følge "kampen".

Jada, dumt, men likefullt moro :twisted:

hehe moro! :D

har du fartsperre?

#77040  av FireWalk

Hehe... jeg må nesten tilstå en synd jeg og mens vi først er så godt i gang:

eg kjenner datteren til en som eier en Corvette her i byen.. Den har vel rundt 290 hk, V8. Og NOS. Med NOS er der vel rundt 450 hk eller noe.. Men bilen er jo meget mye tyngre enn MR2en. Så jeg følte meg litt kjepphøy. Jeg har vel runt 350+ på min egen (ifølge ekspertene).Og med en bil som er et halvt tonn lettere så skulle jeg jo ha en rimelig god sjanse. Jeg var ute og kjørte en kveld, så ser jeg jo corvetten ligger langt forran.. så jeg kjører forbi de få bilene som ligger forran meg og legger meg pent inn bak og venter til det kommer en lang strekning med 3 felts vei. Jeg greier jo ikke dy meg, så jeg legger meg så opp på siden og terger litt... Så gir han på MAX da.. Corvetten bare SKYTER fart fremover, og kjører jo ifra meg i begynnelsen.. Jeg trykker gassen helt inn, og han kjører jo fremdeles fra meg.. så bygger turbo trykket seg gradvis opp mot max. kommer helt opp på 1,47 bar... og du HELVETE så det gikk... tok han igjen som en rakett og FØK forbi... Hva speedometeret viste bør jeg vel ikke si noe om.. men Det virket nesten som om Corvetten stod stille i forhold.. hehe...Så bare han forsvant i speilet. Etter den opplevelsen har jeg ikke hatt noe behov for å bevise noe som helst, verken for meg selv eller andre :wink:

Nå må det nevnes at turbo trykket med den trimmingen bilen min har vanligvis skal ligge på 1,3 bar, men at det akkurat denne dagen var satt litt for høyt, så nøyaktig hvor mange HK som har vært i sving her er vel vanskelig å si eksakt.. :wink:

#77046  av Mr2Nyter'n;p

Ohh.. Me wants TURBO :!: :shock: Hvis det føles ut som om jeg tar av med kjerra mi, hvordan føles det da i Firewalk sin? Ugh :P

#77064  av FireWalk

som om man har en rakett i Ryggen :wink:

#77086  av GT_rider

CelicaTurbo skrev:
Uansett er det rimelig lenge siden jeg har gjort noe slikt (halvt år?), har mer tålmodighet nå.. og, jeg synes det er fint at noen skriver her på forumet at dem frastår fra kappkjøring når dem blir invitert og forholdene tilsier at det hverken er ønskelig eller trygt (du forteller du hadde konen din med deg, og det var snakk om en 50-sone). Det er synd at det er så mange andre som ikke har tilsvarende moralske sperrer :roll:
Jepp. Mange som ikke tenker på konsekvensene av kjøringa si. Det jeg liker minst med å ta meg en siging i Celicaen er alle som vil kappkjøre, for å "se hva bilen min er god for" ( har litt rykte på meg for ikke å ville gi på). Skal jeg kjøre fort, skjer det på en øde vei, midt på natta, UTEN politi på veien.

Mener man ikke trenger å kjøre fort slev om man har en bil som går litt

#77096  av FireWalk

Jepp.. Det er det jeg og mener, vi har alle kjørt gris minst en gang før.. Det er det ikke vits i å nekte på for noen.. Men det forskjell på å gjøre det en gang, og det å gjøre det konsekvent hele tiden...

Hvorfor skal man på død og liv kjøre så fort? dette er jo biler som det er morsomt å kjøre.. jeg koser meg når jeg kjører MR2en.. om turen tar 5 minutter ekstra så gjør det meg ingenting! det betyr bare 5 minutter ekstra i MR2en og det er jo ikke å forakte.. :D

Dessuten er det stiligere å se på en sportsbil som siger sakte forbi, eller ligger og cruiser i normal fart, enn å se på en som kjører som en gris... Da oppfattes det ikke som stilfult lenger, men Rånete...

Og vi er da alle litt opptatt av hva andre syntes om bilene våre :) ellers hadde vi ikke hatt slike biler ;)

#77100  av Christian

Sleeper : Hadde det på den første motoren. Japanske sperrer på 180km/t.

#77126  av kennethx

FireWalk skrev:Hehe... jeg må nesten tilstå en synd jeg og mens vi først er så godt i gang:

eg kjenner datteren til en som eier en Corvette her i byen.. Den har vel rundt 290 hk, V8. Og NOS. Med NOS er der vel rundt 450 hk eller noe.. Men bilen er jo meget mye tyngre enn MR2en. Så jeg følte meg litt kjepphøy. Jeg har vel runt 350+ på min egen (ifølge ekspertene).Og med en bil som er et halvt tonn lettere så skulle jeg jo ha en rimelig god sjanse. Jeg var ute og kjørte en kveld, så ser jeg jo corvetten ligger langt forran.. så jeg kjører forbi de få bilene som ligger forran meg og legger meg pent inn bak og venter til det kommer en lang strekning med 3 felts vei. Jeg greier jo ikke dy meg, så jeg legger meg så opp på siden og terger litt... Så gir han på MAX da.. Corvetten bare SKYTER fart fremover, og kjører jo ifra meg i begynnelsen.. Jeg trykker gassen helt inn, og han kjører jo fremdeles fra meg.. så bygger turbo trykket seg gradvis opp mot max. kommer helt opp på 1,47 bar... og du HELVETE så det gikk... tok han igjen som en rakett og FØK forbi... Hva speedometeret viste bør jeg vel ikke si noe om.. men Det virket nesten som om Corvetten stod stille i forhold.. hehe...Så bare han forsvant i speilet. Etter den opplevelsen har jeg ikke hatt noe behov for å bevise noe som helst, verken for meg selv eller andre :wink:

Nå må det nevnes at turbo trykket med den trimmingen bilen min har vanligvis skal ligge på 1,3 bar, men at det akkurat denne dagen var satt litt for høyt, så nøyaktig hvor mange HK som har vært i sving her er vel vanskelig å si eksakt.. :wink:
Hvilken turbo har du?

#77236  av GT4 CS

FireWalk skrev:Jepp.. Det er det jeg og mener, vi har alle kjørt gris minst en gang før.. Det er det ikke vits i å nekte på for noen.. Men det forskjell på å gjøre det en gang, og det å gjøre det konsekvent hele tiden...

Hvorfor skal man på død og liv kjøre så fort? dette er jo biler som det er morsomt å kjøre.. jeg koser meg når jeg kjører MR2en.. om turen tar 5 minutter ekstra så gjør det meg ingenting! det betyr bare 5 minutter ekstra i MR2en og det er jo ikke å forakte.. :D

Dessuten er det stiligere å se på en sportsbil som siger sakte forbi, eller ligger og cruiser i normal fart, enn å se på en som kjører som en gris... Da oppfattes det ikke som stilfult lenger, men Rånete...

Og vi er da alle litt opptatt av hva andre syntes om bilene våre :) ellers hadde vi ikke hatt slike biler ;)
Det du skriver her er 100% riktig. Selv om jeg ikke alltid følger det du skriver så burde alle praktisert det slik

#77242  av GT_rider

Blir selfølgeli synda en gang i blant :D Men kluet er at man lett blir sammeligna med en ekte råner, som seriøst trur at hans skamsenka, og oppråna 240 fra 84, faktisk går godt.
Og det vil vi vel ikke :?:

Ellers har jeg ikke noe i mot å kjøre litt, så lenge det skjer i grisgrendt strøk, som ute hos meg :)
Skjer ikke ofte nå. Onkel P har blitt litt på hugget :-(

Helt rett at det ikke gjør noe å kjøre 5min extra om man har en slik bil. Kan kjøre en omvei på ca 10 min-kvarter, når jeg skal hjem, og det gjør jeg ofte, med glede

#77244  av FireWalk

kennethx skrev:
FireWalk skrev: Nå må det nevnes at turbo trykket med den trimmingen bilen min har vanligvis skal ligge på 1,3 bar, men at det akkurat denne dagen var satt litt for høyt, så nøyaktig hvor mange HK som har vært i sving her er vel vanskelig å si eksakt.. :wink:
Hvilken turbo har du?
Det er en 3SGTE 3. gen motor. Hvilken turbo som står på den er jeg neimen ikke sikker på, kjøpte bilen ferdig trimmet.. :oops: Vet at selve turboen er helt ny, og så lenge ting fungerer så gidder jeg ikke balle så mye med det :wink: