TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Motor Trend sportscar test (1992)....med mk2 MR2

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#7582  av @lpher

MR2turbo skrev:Det er nok ikke bare lett å få det til å fungere, men motoren som sitter i mr2'en heter 5s-fe, ikke 5a-fe... :wink:

Ahh..my bad....stemmer det...
blander bestandig 'alle disse småmotorene' jeg ;-)

@lpher

#7586  av chris

øyh.. begynner vi å bli litt høy på pæra her eller? :)

#7588  av @lpher

chris skrev:øyh.. begynner vi å bli litt høy på pæra her eller? :)
ok ok...jeg måtte jo prøve...se åssen det føltes etc ;-)
Dont worry...wont happen again! ;-)

@lpher

#7598  av CelicaTurbo

er flere firma som har prøvd å lage turbokit til 5S-FE ja men ingen som har fullført jobben, uvisst av hvilken grunn. Men det er flere enkeltpersoner som har montert turbo på saken selv og realtivt greit nådd over 300hk uten mange modifikasjonene.. men så klart er det ikke en motor laget for turtall men man får nå fremdeles plenty moment med en turbo da..

#7611  av @lpher

CelicaTurbo skrev:er flere firma som har prøvd å lage turbokit til 5S-FE ja men ingen som har fullført jobben, uvisst av hvilken grunn. Men det er flere enkeltpersoner som har montert turbo på saken selv og realtivt greit nådd over 300hk uten mange modifikasjonene.. men så klart er det ikke en motor laget for turtall men man får nå fremdeles plenty moment med en turbo da..
So true... ;-)

Hadde en liten hendelse her i dag etter jobb....måtte innom å levere non filmer på ei sjappe....og barnslig som jeg er så er jeg nå kommet til det stadiet (med å lære bilen å kjenne) at jeg stort sett er sidelengs i de
fleste 'mindre' svinger...ihvertfall om det er litt vått.... ;-)

Exquise me om dette kankje er litt trivielt..men jeg har ikke hatt bakhjulstrekker på mange år...og har ALDRI hatt bakhjulstrekker med nok av både hk og moment! ;-)

...joa...der sto det et par gutter av typen sierra cosworth me alu-vinge....
etc....og en fyr på en værsting japsesykkel (jeg kan lite om sykler)
og glodde...så det nesten gjorde vondt..not! ;-)

De hadde sett den siste sladden min....og var vistnok 'imponerte' over
kjøretøyet ja.. ;-)

Kunne også fortelle meg at mange hadde observert supran min ja....han ene hadde til og med lagt to og to sammen og funnet ut at jeg jobbet på
Bilradiospesialisten ;-)

Ikke no videre point til denne historien men....det er utrolig hvordan
Supran bryter isen om du er 'in the mood' for å prate litt bil ,-)

@lpher

#7620  av MR2turbo

Jeg har og hatt sånne opplevelser ;) Du kommer i snakk med så mange med samme interesse.. F.eks. har jeg ved et par anledninger vært borti at folk kommer å sier: "Er det ikke du som har den svarte turbo-mr2'en?" Som har sett meg og bilen på treff o.l. :) ...Så er bilpraten i gang.. Det er helt klart morro å ha en bil som folk legger merke til.. :P

#7625  av jumbo

For min del synes jeg den moroa henger tett sammen med at man har gjort litt av det spesielle med bilen selv... Synes ikke det er like moro eller stort poeng å bli lagt merke til bare fordi jeg har kjøpt en bil som skiller seg ut. Det er det jeg har gjort selv som er mest artig at blir lagt merke til :)

Men det er meg, da...

#7637  av chris

ja.. vi har jo skjønt at du er litt ... spesiell... :twisted:

hehe, neida. du har rett i det. det er aller best å bli lagt merke til når man har gjort det selv.

#7643  av tahustvedt

...eller når jenter drar med seg typen sin og sier: "den der er mye finere enn BMW, sånn kan du kjøpe!". Eller når de spør om de kan få sitte på.

Det er gøy! :)

#7652  av Erlend

Har det skjedd med deg altså tahustvedt? Det er vel den ultimate fornærmelsen til BMW-eiere :D

#7660  av tahustvedt

Jepp! Jeg hadde akkurat parkert med fronten ut ved et kjøpesenter så kommer det ei jente springene med typen på slep og roper nettopp det! Da var jeg litt fornøyd.

#7678  av @lpher

jumbo skrev:For min del synes jeg den moroa henger tett sammen med at man har gjort litt av det spesielle med bilen selv... Synes ikke det er like moro eller stort poeng å bli lagt merke til bare fordi jeg har kjøpt en bil som skiller seg ut. Det er det jeg har gjort selv som er mest artig at blir lagt merke til :)

Men det er meg, da...
Jeg synes faktisk det er helt greit jeg.. ;-)

Jeg liker bilen slik den er....med minst mulig ekstraplastikk på, men
med noen passende felger (comming soon)...og et 'kurant' stereoanlegg så skiller bilen min seg mer enn nok ut ;-)

@lpher