TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Felles cruising fra vest til VÃ¥ler-treffet....

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#422  av MR2turbo

Hei alle sammen!

Ville bare fortelle at vi er en gjeng med "japanere", ikke bare mr2.. som er i gang med å planlegge samkjøring fra Rogaland til Vålertreffet.
Vi planlegger felles cruising + evt. overnatting(camping)...

Jeg kommer tilbake med mere info når vi blir enige om detaljer som avreise dag o.s.v.

Hvis noen er interresert så kan de sende meg en mail på  mr2turbo@online.no

#430  av MR2turbo

Hei!

Vil bare si at jeg hadde et veldig hyggelig møte med 3 fra 200sx-ogn, en fra mx5-miata klubben, pluss en med300zx og jeg og mr2pål fra mr2-ogn. angående turen til vålertreffet.  :)

Vi ble enige om å kjøre fra rogaland på morgenen lørdag 18/5 for så å kjøre ovher hardangervidda til østlandet. Dette er for å prøve å få med oss litt av vw-Audi treffet (som tilskuere) som avholdes samme helg. Vi belager oss på camping ved baneområdet.
Og reiser hjem på mandagen rett etter treffet.
Så vi er ikke tilbake her i Stavanger/Sandnes før utpå natta en gang...

Håper at det er flere som har lyst til å være med.. Bare gi beskjed :)

#659  av MR2turbo

Jeg prata med en som har greie på det om å kjøre fra vest til øst i dag.
Han anbefalte oss å kjøre over Haukeli istede for Hardangervidda. Men dette vil innebære at Bergensfolket må møte oss i Røldal istedet for Vøringsfossen. Han fortalte at det var mye bedre vei, samtidig som det både var kortere og tok kortere tid..
Høres det greit ut eller?

Ang. de vi skal møte fra haugesund så ser det ut som om det er greiest å møtes på Aksdal... høres det greit ut?

#660  av erling

Det høres helt fantastisk ut, på alle punkt. Mye finere og ikkje minst kortere vei. Håper d passer for Bergensfolket. :)

#661  av CelicaTurbo

det er vesentlig lenger vei men på den annen side blir det bra kortere for flertallet så det er gjerne greiest slik. Er ikke helt sikker på hvor Røldal ligger og hvor mange timer det tar ned der men det er vel oppnåelig tenker jeg..  kjappeste måten for oss bergensere å komme til Våler er egentlig å kjøre nordover og kjøre over filefjell for da nærmer vi oss Oslo fra nordsiden og det er jo der Vålerbanen ligger, mens haukeli er så langt unna som vi kan kjøre uten å kjøre om Kristiansand liksom.. Men, jeg skal undersøke litt om hva det egentlig vil si for oss jeg så kommer jeg tilbake til det :)

#667  av MR2turbo

Høres bra ut erling :)

Kristian, det letteste for dere tror jeg blir å komme dere inn til Kinsarvik og kjøre inn  til Odda og videre til Røldal. Det er jo bare en liten tur ;)

#670  av CelicaTurbo

jeg så litt mer på et kart og det ser ikke så gale ut nei, kanskje halvannen time ekstra. Men det blir lettest å kjøre over gullfjellet fra bergen istedenfor mot Voss, og så mot kinsarvik og ta en ferge derifra og kjøre videre mot Odda ja.. det blir ikke så langt som jeg var redd for ihvertfall..

#689  av MR2turbo

Fint at det går an for dere og å kjøre den veien :) Har du forresten fått med noen flere fra Bergen?

#691  av CelicaTurbo

har ikke fått med noen andre fra bergen nei.. er vel bare kjipe mennesker vi bergensere da eller? :)   men men, jeg fikk se og prøve Ronny Bjørnsens 300ZX i helgen og jeg må si at den imponerte stort. Merker tydelig at det er en helt annen klasse bil, og man merker hvor mye mer drag det er i en tre-liter selv før turboen jobber, og når turboen jobber var det rimelig heftig i forhold til min bil  :)  men, det bare øker lysten til å trimme bilen min litt det da :)   fant forresten ut i går med en dekkstørrelse-kalkulator på internet at rulleomkretsen på dekkene min er større enn orginalt (6%) og det har jo en viss negativ innvirkning på akselerasjon da..  og jeg merket tydelig at bilen min er giret vesentlig høyere enn Henning sin.. i 80km/t ligger min turteller på 2000 akkurat mens hans lå godt over 2000 mener jeg.. tilsvarende i andre gir også.. 5. giret mitt er jo omtrent ubrukelig i norske fartsgrenser da, alt for lite drag i 80 til å ta motbakker uten å gi masse gass for å bygge trykk..   ???

#755  av CrazyTuning.com

Er jo morro og kjøre over Haukeli da! Kjørte over der med en 99mod 1.6 golf...! Den hadde 10.000km i haugesund... når jeg kom tilbake til oslo måtte bremse skiver og klosser byttes!

motorbrems er ikkeno for gutta!  :D

#757  av CelicaTurbo

sterkere clutch koster vel ikke allverden vel?  et par tusen da men det er ikke det dyreste du kunne ha opplevd.

men men, haukeli har jeg faktisk aldri kjørt..  :)

#758  av erling

Men så var jo det en Golf og da... :p

Pen vei over Haukeli ja, litt grov asfalt i de nye tunnelene eneste, men ikkje sånn plagsomt..