TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • MR2 Tuning

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

 #555  av Sofah
 
Hva finnes tilgjenlig av motortuning for 1991 2 litern (160 hk eller no sånt?) Tenker da på det meste

 #557  av MR2turbo
 
Hei!

Det finnes ganske mye til mr2..
Det er lurt å begynne med effektanlegg+luftfilter
Der finnes detmange merker som f.eks Supersprint, TTE, HKS, A'pexi, Moongoose, Thrust/GReddy.
ang. Luftfilter kan du bruke hva som helst av konfilter på 3sge motoren din.

Videre lager HKS kammer.
Unichip tror jeg lager enhet der du kan gå inn å justere på parameterene til ECU'en.

Ellers så er det nesten bare å lete rundt på nett til du finner ting du leter etter..

 #559  av Sofah
 
Hvor finner man slike kammre og chip'er? Event en url hadde vært pent. (Står allerede luftfilter og effektanlegg på bilen)

Koster chip mere enn det smaker når bilen ikke har turbo, eller er det verdt pengene?

 #560  av CelicaTurbo
 
tja, chip'en i bilen gjør en såpass ok jobb at det lønner seg egentlig ikke å bytte den enda.. bytter du grenrør og fjerner katalysator hadde nok unichip (eller tilsvarende chip programmert på rullende landevei) vært mer aktuellt. Du kan jo høre med importtuning.no f.eks. om de kan skaffe grenrør. Vet ikke helt hvem andre som kan skaffe det. Kamaksler er dyre og jeg ville nok helst ha byttet grenrør først. Og med nye kamaksler bør du også helst ballansere motoren og øke turtallssperren slik at du kan ta skikkelig nytte av kammene (siden de har best effekt i området fra rødmerking og oppover).

 #744  av CrazyTuning.com
 
trimming for 3sge

Ta en titt på denne om litt stage 1 trimming til 3SGE motoren!

Her kan du bla se en video av resultatet, (mere bilder og video kommer snart)

Trimming til den motoren vokser ikke akuratt på trær heller. Grenrør til den motoren er vel heller vansklig og oppdrive om du skal ha noe skikkelig kvalitet. Men finnes jo ting du kan gjøre med motoren før det, bla på inntaks siden og på eksos siden.

Hadde du hatt den amerikanske NA motoren hadde vi ikke hatt noe problem med å skaffe grenrør ol til deg. Det produseres i massevis i usa. Er litt usikkert om du ville fått grenrøra fra 5SFE motoren til å passe på 3SGE motoren. Kansje noen her har noen erfaringer?


Mere info kan dere få snart på våre websider som snart åpner

http://www.crazytuning.com

mvh
Marius

 #745  av CrazyTuning.com
 
glemte å si at man får jo lystgass kit man kan montere! Dette blir jo ikke akuratt noen konstant mod men du får da de ekstra 50hk du trenger der og da om du tør utsette motoren din for det :D

Vi selger bla http://www.zex.com sine kit.

Her er et bilde av grenrør+ekos vi vurderer å importere om interessen er stor nok

Bilde

 #747  av CelicaTurbo
 
om du kommer med pris på den eksosen og det filteret så kanskje folk er interessert? Jeg forhørte meg om pris hos han tyskeren som driver mr2specials om det eksosanlegget der men det ble nærmere 20.000 totalt og det er ikke akkurat billig :)

 #748  av jensi
 
Er det noen her som har sjekket mer rundt den kompressoren som var til Mr2?
Jens

 #752  av CrazyTuning.com
 
Hei dere!!
Filter kitet er enda ikke 100% ferdig og klar for salg! Selger kun filteret og overgangen.

Filteret koster 1990,- og overgangen koster 200,-

Dette er det største filteret du kan opdrive hos Blitz av denne typen i dag! Den suger bra med luft! Lager litt mere video til dere i morgen (søndag 05.05.02), men her har dere noe og kose dere med.

Dette er en helt standar Mr2 med 3S-GE og filter kitet!

Her kan du se den parkerer En Primera(skulle bare mangle) og en E30 Bmw 325(170hk).

All lyden dere hører er kun fra Mr2n, de andre motorene forsvinner i motorlyden fra GTin :D (nesten)

Ny video link

Her er litt video rett uten ifra bilen. (skal love dere det er mye grommere lyd en som kommer fra på denne filmen)