TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Motor Trend sportscar test (1992)....med mk2 MR2

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

 #7349  av CelicaTurbo
 
artig, MR2'en klarte seg vel ganske greit, og NSX'en var vel den som fikk best karakterer av alle bilene..

 #7355  av @lpher
 
CelicaTurbo skrev:artig, MR2'en klarte seg vel ganske greit, og
Som i og for seg er en veldig bra prestasjon...tatt i betraktning prisen på
de andre bilene i testen ;-)
CelicaTurbo skrev: NSX'en var vel den som fikk best karakterer av alle bilene..
Trenger jeg nevne at denne testen ble utført FØR Supra mkIV kom? ;-)

@lpher

 #7362  av chris
 
Den MR2'en var merkelig. Vet ikke om det var de smale dekka, de utrolig stygge felgene, mangelen på grøftelys, vinkelen på bildet, eller noe annet. Men føler ikke den var noe lik min bil.. og 130 hk ??
På bildet der krenger den jo som en båt i storm...

For øvrig, NSX'en fikk mye skryt, men ble trukket fordi den føltes tung foran under hard nedbremsing.

 #7370  av CelicaTurbo
 
Det er den amerikanske versjonen med 2.2liter 5S-FE motor så 130hk stemmer nok, disse ble ikke levert med tåkelys om jeg husker korrekt, og tidlig modell av alle mk2'ere hadde vel 195 som standard fremme men så er det ikke der behovet for dekk er heller da. Alle bilene ble testet med standard dekkutrustning, og MR2'en gjorde det jo veldig bra tatt i betrakning prisklassen da :)

 #7382  av @lpher
 
CelicaTurbo skrev:Det er den amerikanske versjonen med 2.2liter 5S-FE motor så 130hk stemmer nok, disse ble ikke levert med tåkelys om jeg husker korrekt, og tidlig modell av alle mk2'ere hadde vel 195 som standard fremme men så er det ikke der behovet for dekk er heller da. Alle bilene ble testet med standard dekkutrustning, og MR2'en gjorde det jo veldig bra tatt i betrakning prisklassen da :)
''


Feck...det at USA hadde 5S-FE motoren i mr2en hadde jeg helt glemt ;-)
Da er det jo en enda større bragd at den klarte seg så bra ;-)

@lpher

 #7389  av MR2turbo
 
Jeg syns at den 5sfe mr2'en er veldig bra å kjøre jeg.. Den trenger ikke det veldige turtallet for å dra som 3sge'en trenger. Ikke no stygt om 3sge motoren altså, for den er jo egentlig artigere å leke seg med :) Men til helt normal kjøring vil jeg kansje driste meg til å si at 5sfe motoren har et lite fortrinn..

 #7428  av chris
 
Hørtes litt tamt ut med 130 hk, men den har jo større motorvolum, og større dreiemoment.

 #7433  av MR2turbo
 
Ja den virker som om den har bedre dreiemoment..

 #7440  av CelicaTurbo
 
har bedre moment men mangler turtallet ja, hvilket egentlig vil si at den er bedre for normal kjøring men tregere om man ønsker å akselerere :)

 #7444  av @lpher
 
CelicaTurbo skrev:har bedre moment men mangler turtallet ja, hvilket egentlig vil si at den er bedre for normal kjøring men tregere om man ønsker å akselerere :)

5S-FE er jo 'Camry motoren' i europa det...og passer vel best der? ;-)


@lpher

 #7459  av CelicaTurbo
 
Samme som står i Camry såvidt jeg har fått med meg ja, og passer nok helt ypperlig i den bilen :)

 #7467  av MR2turbo
 
Den er faktisk ikke så treg i mr2'en.. Men den passer nok godt i Camryen og:)

 #7473  av CelicaTurbo
 
joda, med dreiemoment vil den føles kjapp uten å egentlig være like kjapp som en motor med mer hester og mindre dreiemoment.. jada, det er dreiemoment som skaper akselerasjon men det er bare halve sannheten og det er hester som er nøkkelen til kjapp akselerasjon over kort tid som er vel egentlig det vi er mest opptatt av :)

men det er litt status å ha 0.2l ekstra volum synes jeg da :)

 #7482  av erling
 
Snakket med en for et par år siden som hadde tatt ut ca 250 sugehk av en 5S-FE. Den var b.la. borret til 2.4 L, han sa at hele motorbygget kom på ca 30 000,- Sikkert litt artig motor da.. :D:D Han skulle kjøre i rally/rallycross tror jeg, fikk ikke ha turbo i sin klasse iaffal.