TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Ledelsen i Toyota Norge bør fÃ¥ ny markedssjef.....

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#73197  av sindrejl

stemmer at det er sånne som oss om er fremtidens toyota eiere... altså ikke bare forumet, men ungdom generellt og tror nok det er mye mer ungdom enn gamle gubber på autofilmessa. Og ingenting hentyder til at de ikke vil la gamle gubber kjøpe toyota bare fordi dem deltar heller, går an å appellere til flere enn en gruppe i massen! Personlig tror jeg heller jeg går for Honda når jeg skal ha meg større bil / stasjonsvogn.. Accord appellerer mer til meg nå.

#73252  av Goose

helt sant sindre og supratt og de andre.

Jeg har selv lurt på det lenge, altså nå er jeg alt for Toyota frelst men autofilmessa hadde nok vært mye mer attraktiv hvis Toyota som norges beste og største bilmerke kunen stille med tøffe biller, men her er det sankk om penger. Alle skal ha penger og sjefene vil heller nok bruker penger på personalet sitt og øke Toyotas kasse enn å bruke penger på messer, men det som jeg tror er hovedårsaken er at toyota er størt i norge og dem selger mest og sikekrt tenker, hvorfor skla vi markedsføre oss når vi er størts alikevel.

Slik instilling mener jeg er feil. og er helt enig med supratt at det er rett og slett latterlig.
Men deter ikke Toyota norge som er sånn.

Hvis man ser på Kongsberg, alel bilmerker rebresentert i Kongsberg er medlerm i bilavisen dems som er gratis til alle hustander og som fortelelr om forhandlere, nye biler, annonser osv... Alle bilmerker, men unntatt Toyota.

Så den logikken der sjønner jeg ikke.

Det er tonevis av ungdom som mener at Audi og VW er best og ikke minst BWM men som vet ikke hva Toyota har å by på.

Men uansett dette er et stort penge spill go dem vil nok ikke bruke mer penger enn nødvendig.

Og ja, jeg ville dratt til Autofil hvis toyota hadde stilt med 180HK Avensis D-4D, denne bilen ser ut som en fin fremdidens familiebil :)

#73253  av MRQuoc

Kjakan skrev:
MRQuoc skrev:Majoriteten som kjøper Toyota er faktisk ikke vi/oss/dere/TS-OGN , så å smelle ut om ny markedførings-kandidat fordi de ikke er med på "store" autofilmessa er meg underlig, men så er dere underlig gjeng ;) ..
Nå roter du her. Har du tenkt over at det er nettopp folket på forumet her som er de framtidige Toyota-kunder? Gutta som raser rundt i MR2 nå, vil en dag bli familiemann med kone og barn, og må da gå til anskaffelse av en familiebil. Og da vil man, hvis Toyota Norge har handlet rett, vurdere f.eks en Avensis eller Corolla stv. VI er framtiden, skjønner du ikke det?

Alle de menneskene som gikk og siklet på f.eks Ford, Honda, Skoda etc kunne kanskje vurdert en Avensis hvis det faktisk hadde vært en Avensis på messa. Men når tilbudet er lik 0, ser de selvfølgelig på den nye Ford Focusen istedenfor, og bestemmer seg for at denne skal man prøvekjøre. Og dette vil kanskje resultere i kjøp senere. Toyota burde forsøke å kapre andre merker sine kunder, men de tror tydeligvis at de kan leve på alle pensjonistene. Dagens voksne har fått et større tilbud av kvalitetsbiler enn voksne for 20 år siden. Derfor er det ikke sikkert at alle i ren automatikk vil dra til Toyota og kjøpe en Corolla istedenfor et annet merke. Jeg står på mitt, Toyota bommet når de gav blanke i å markedsføre seg på messa.
Vi er cirkus 800medlemmer, jeg kan ikke akkurat anslå at alle "vi 800" medlemmene på forumet har vært på Messa. Jeg kan heller ikke anslå at de bommer, selv om de valgte å gjøre noe annet enn de fleste. Av oss "800" vil sikkert flesteparten benytte sjangsen til å bruke ett annet merke når det uansett kommer til ett punkt ved et valg senere i livet, dette er selvsagt kun anslått av meg. De fleste av "oss" benytter ikke Toyota forhandleren regelmessig. "vi" ønsker jo å gjøre ting selv, ha reservedeler og ettermarkedsprodukter av ytterligere søsterselskaper til varemerket Toyota eller 3.parts leverandører ( som har den største innflytelsen ). Dette er oss "800" i nåtid .. hva andre ungdommer gjør , vet ikke jeg. men jeg har ingen tro på at "alle" ungdommer er like glad i biler som "oss".

På den 37ende Tokyo Motorshow ( fjorårets ) presenterte Toyota 6 modeller som "nærmest" er klare for bruk i dag ( selvsagt ikke Europa og Norge ) . Et vesentlig spørsmål er : skulle "vi" være interessert i de gamle modellene ? de samme motorene, den samme design-linjen .. som tidligere uansett har vært vist .. igjennom vår egen bil, igjennom alle andres biler ?

Og hvis dere skal være fremtidens voksne, bør dere lese litt om Crown .. nei ikke den straks 50 år gamle modellen, men den nye! :) Så har dere noe å glede dere over når de første bilene kommer til Norge, om sikkert 15 år ifølge diverse importvarer tidligere i historien, og kanskje DA vurderer Toyota Norge å være med Autofil-messa.

Jeg er uansett ganske trygg på hva Toyota Norge velger å gjøre.

.Da går jeg meg en tur.. 1,6mil til biltilsynet ;) .. noen har faktisk bein å gå på .. (okay tildels vitaminbjørnene også som hjelper meg) .. :D

#73274  av chris

man må faktisk ikke ha vært på messa for å se hva de har å tilby. Det FLYTER i bilder fra autofilmessa rundt om på diverse nettsider (inkl ts-ogn)...

#73344  av MRQuoc

chris skrev:man må faktisk ikke ha vært på messa for å se hva de har å tilby. Det FLYTER i bilder fra autofilmessa rundt om på diverse nettsider (inkl ts-ogn)...
Uansett hvor mye det flyter av bilder på nettet, er jeg forsatt trygg på beslutningene Toyota har tatt med henhold til messer og markedsføring.
De driver en litt annerledes markedsføring enn de fleste andre "store" bedrifter her til lands, og det spennende er jo at de igjen har "vokst" selv med annerledes markedsføring.. samtidig ligger bilprisene litt lavere enn de fleste andre biler, tildels pga av objektene de bruker og ikke minst fordi det går mindre penger ut .. til nettopp visuelle eller kinetiske markedsføringer :)

Jeg har ingen tro på at når dessertgenerasjonen har dau´a , så mister Toyota markedsandeler til den laveste plassen i bilbransjen. Hvis det skjer .. vil jeg forsatt kjøre Toyota.. :) og jeg tror neppe jeg kommer til å snu meg i graven, om Toyotas økonomi skakkjøres pga av elendig markedsføring. ( noe jeg aldri tror kommer til å skje )

fred ut, fred inn

-EDIT-

retter på billigere .. for Toyota er vil ikke "billigst" .. når jeg tenker om, sånn sett i det store mangfoldet , men dette kan jeg finne mer ut av når jeg har sett på en film ^.^ .. glad i dere ;)
Faktisk er jeg ganske grønn på argumentasjonenen mine, men jeg holder meg til en finger på Toyota , og skal research´e mer :)
men godt at det kommer inn noen konstruktive innlegg her , enn det var i en periode :)