TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Altezza

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #72206  av doffy

SÃ¥ disse bildene av en altezza og ble enkelt og greit forelsket.
hvorfor i alle verdens dager er det ingen av disse i Norge?
Kunne tenke meg en sånn, men det er vel SKAMdyrt å få en sånn på veien i Norge :cry:

Mye feit styling her på denne siden sånn uansett forresten, men den siden er vel mer enn kjent for dere allerede :P
http://www.c-one.co.jp/
Vedlegg
altezza_ver2.jpg
altezza_ver2.jpg (34.95 kiB) Vist 1683 ganger
altezza_f.jpg
altezza_f.jpg (27.53 kiB) Vist 1683 ganger

#72208  av Mr2 Mk2

8) 8) 8) Smooth! 8) 8) 8)

#72232  av Erlend

Tja..man kan vel spekulere i grunnen, men jeg vil nå tro at det fordi de bare finnes med høyreratt..
Andre muligheter er jo godkjenning og slikt, de råeste Altezzaene har en del forskjeller fra IS 200, så da blir det jo helt klart mye jobb med godkjenning og det, jvfr. Skyline-import helt i starten...

De finnes sikkert i de Arabiske Emirater og noen allerede importerte til UK, så man må nok ikke alltid ta de inn helt fra Japan, men de fleste finnes jo der, og da prater man en del i frakt også :)

Ellers kunne jeg veldig godt tenkt meg en RS 200... :twisted:

#72239  av Kebab gud

hele grunnen til at jeg er her er fordi jeg skulle importere en RS200 til våren
men hele den planen gikk i grus i sommer
da bilen min gikk av veien .. og jeg ente opp med en (temlig) ny BMW ..
mye dyrere bil .. mye mer å betale ..
lite å spare :/
men jeg har enda ikke gitt opp håpet
Plane er å importere en .. og så bygge den om (selv!) til riktig side rattog hvis det da er vanskelig å registere den .. så er det bare å regge som en Lexus IS200 :P

#72253  av doffy

Går jo an å kjøpe en IS200 og bygge litt på den og da... men blir vel aldri det samme :( Ikke det at de er skremmende billig men...
Bare lekte litt med tanken på en altezza. om jeg noen gang skulle fått råd til en hadde vært hvis jeg satt som 50-åring, uten kone uten unger og en feit jobb :P og da hadde liksom dagens altezzaer vært veteraner. Men veteraner er jo ikke en uting så vi får se om 31 år :P

#72279  av Anders gullstein

Jeg får nøye meg med å bare ha den i 1/10 skala som fjernstyrt. Dette er HKS Racing Altezza'n fra Tamiya, sykt rå med karbon-look finish.
Vedlegg
Bilde(5).jpg
Bilde(5).jpg (9.97 kiB) Vist 1612 ganger

#72289  av Kebab gud

Track Attack Altezzaen ruler så brutalt ..
kunn kjørt 2 ganger :P en gang for å vise den frem .. en gang for å sette en bane rekord (som den gjorde også på Tsukuba i 2000, slo den gammle med 2sec)

har faktisk orginal motoren nå med 600hk.... (borret opp og satt på turbo + myye annet .. men orginale blokka hvertfall :P)

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

#72298  av Anders gullstein

Er det så mye annet som skiller en Altezza fra en IS200 enn at grill og merker er litt forskjellig? (hvis vi ser bort ifra at rattet er på feil side da)

#72348  av Kebab gud

I japan er Altezza tilgjenglig med 3 motorer,
RS200 *2liters Rekke4, 210hk
AS200 *2liters rekke6, 160hk
AS300 *3liters rekke6, 215hk (Kun Altezza Gita)

I Europa er den kun tilgjenglig med 2stkk
IS200 *2liters rekke6, 155hk
IS300 *3liters rekke6, 215hk

Mens i statene er det enda værre der er de bare 1
IS300 *3liters rekke6, 215hk

2liters rekke4eren som kun er "JDMOnly" er Topp utgaven av Altezza, den heter RS200, den har kansje lavere dreimoment enn 3litern men i gjenngjeld veier den mye mindre også
på Altezza RS200 er hva vi kaller Sportsunderstellet til IS200/300 standard
bla bla bla bla bla
RS200 har også en enda kulere instrument shitt
hvor turtelleren og speedoen har byttet plass og fårr litt mer futuristisk preg over seg..
 #72521  av chris

doffy skrev:SÃ¥ disse bildene av en altezza og ble enkelt og greit forelsket.
Kunne tenke meg en sånn, men det er vel SKAMdyrt å få en sånn på veien i Norge :cry:

Mye feit styling her på denne siden sånn uansett forresten, men den siden er vel mer enn kjent for dere allerede :P
SERIØST feit!! :D
 #72538  av doffy

chris skrev:
doffy skrev:SÃ¥ disse bildene av en altezza og ble enkelt og greit forelsket.

SERIØST feit!! :D

Ja kunne seriøst vurdert å gi vekk min heterofile legning for denne bilen :P
 #72753  av chris

doffy skrev: Ja kunne seriøst vurdert å gi vekk min heterofile legning for denne bilen :P
:mrgreen:

#73070  av lexusmann

Altezza?????
Da må det vel være mye bedre å kjøpe en IS 200 og sette kompressor i den? :D
Slår RS'n også....Neida det vet jeg ikke, hehe, men man slipper i alle fall unna høyrerattet! :lol:

#73077  av Anders gullstein

Finnes da firma som bygger om. Tror prislappen er på ca. 40 000. Bytter da over til ett europeisk IS200 dasj.

#73153  av Kebab gud

lexusmann skrev:Altezza?????
Da må det vel være mye bedre å kjøpe en IS 200 og sette kompressor i den? :D
Slår RS'n også....Neida det vet jeg ikke, hehe, men man slipper i alle fall unna høyrerattet! :lol:
faktisk ikke :P
RS200en sliter ikke med det IS200 sliter med .. som er en 6sylindret støpejærn blokk!
tung bil vs lett bil... sier seg selv :P
(hva er egentlig 0-100 med TTE kompressoren på en is200?)