TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• "MR2 krock i Gøteborg 2002-09-21"

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#7255  av henningl

hehehe.. kjedelkollisjon med bare mr2'er ? ;)

#7256  av erling

Stod visst litt om det på det svenske toyotaforumet...
A.T skrev:Vad hände??
Då säkert några är nyfikna på vad som egentligen hände under träffen så kan jag berätta lite av det som hände för mig:

Jag fick ett ordentligt kast på bilen och gled ut i diket.
Vi låg i ca 70-80 km/h på en 70-väg.. Jag låg som bil 3 av 6 MR2:or.. När jag såg olyckskurvan så såg den ut som början på en vanlig inte alltför skarp högerkurva. Jag kunde inte se hela kurvan då resten av kurvan låg i nedförsbacke. När jag kommit över backrönet, och såg resten av kurvan, upptäckte till min förskräckelse att den tilltog i nedförsbacken! Tog ett hårdare tag om ratten och styrde lite mer åt höger samtidigt som jag reflexmässigt lyfte bort foten från gaspedalen (inte riktigt van vid annat än framhjulsdrift än)... Denna kombination var ingen höjdare tillsammans med regummerade bakdäck.. Bakdelen på bilen påbörjade en omkörning av framdelen. Jag lyckades parera så pass mycket att jag inte snurrade men gled istället i sidled ner i diket.. Väl i diket räknade vi ut att jag hade snurrat nästan 2 varv. (snurrat INTE rullat)
Enligt de som körde före och efter mig så kunde de se underredet på min bil så jag antar att varven inte var utmed marken utan i mer vertikal led....

Den andra krocken hände bakom mig så jag vet inte riktigt vad som hände där...
Krutis skrev:Den andra krocken.

jag körde bil nummer 5 i ledet och kom i samma kurva den såg ju inte så farlig ut men när jag kom hur den såg jag ett svart tak (A.T) tänkte massa hemska tankar sen kollade jag framåt och där stog Mattias nästan helt till (ca 20km/h) jag trampar bromsen i botten men ja... bilen vill inte stanna och jag brakar rätt in i hans bil....

Men som sagt vi lever även om man sakna sin bil... kanske åker o säger hej till den någon dag... o hämtar cd spelaren o så..
Den første bilen kjører ut på egenhånd, og den tredje kjører inn i den ræva på den andre fordi han ser på han første som kjører ut... :shock:

Kilde: ToyotaClubSweden-Forum

#7257  av erling

henningl skrev:hehehe.. kjedelkollisjon med bare mr2'er ? ;)
Det skjedde i kolonnekjøring i forbindelse med treff...

Nesten så man kan høre forsikringspremien vokse seg stor og sterk.. Slik vil vi ikke ha her til lands! Bilde

#7259  av MR2turbo

å huff å huff å huff.. :( Sånt vil vi ikke ha noe av i våre kolonnekjøringer, nei..

Halvparten av kolonnen krasjet, hmm det skulle nesten ikke gått an.

#7276  av CelicaTurbo

vel vel, det der var jo skrekk-historien da.. og, det skjedde pga en ukjent og uoversiktlig sving som så uskyldig ut.. moral: bruk skikkelige dekk, ikke slipp gassen under krapp sving, og ikke kjør fort gjennom ukjente svinger..

nå fortalte ikke de at de kjørte så veldig fort da men trolig var vel svingen merket med skilt om at den var veldig skarp? Men utrolig synd start på et treff da :(

#7279  av Goose

hm... synd på bilene detta der.. :(

Jeg tror jeg melder pass fra kollone kjøring til voler jeg... :oops:

#7288  av chris

Hvis vi klarer akkurat det samme, så tror jeg at jeg dropper mr2 for all fremtid :D

Her kan i hvert fall vi bevise at vi er bedre til å kjøre enn svenskene :P

Men det er rimelig godt gjort, å kjedekollidere med mr2'er..

#7289  av MR2turbo

Goose skrev:Jeg tror jeg melder pass fra kollone kjøring til voler jeg... :oops:
Det må du da ikke gjøre.. Jeg har kjørt kolonne rimelig mange ganger, og det har alltid gått bra.. i hvertfall med tanke på å kjøre i hverandre.. :P