Oi.. dette ble litt lenger enn jeg hadde tenkt, men jeg ble så engasjert... vel, dere får lese det dere som gidder...
Here goes:
Det som er forkastelig er å betale...
Dessuten, det som skjer når jeg en skjelden gang betaler er at de begynner å kjefte meg huda full og truer med onkel politi og rettsak og det ene med det andre. Det fører jo igjen til at jeg tenner på alle plugger og forteller dem akkurat hva jeg syntes om dem og bomstasjonen deres. Dessuten fører det bare til at jeg sniker konsekvent mer for å slippe å få denne kjeften. Den onde sirkelen er sluttet.
Dette fører jo igjen selvfølgelig til at de begynner å hate meg like mye som jeg hater dem, og vips så har vi den onde sirkelen i gang. De vil på død og liv få meg fengslet for evig tid som den ultrabomsnikeren jeg er, mens jeg på død og liv bruker skittne metoder for å hindre dem i å skaffe beviser på hvem jeg virkelig er.
Har de kikkert? - JA
har de Nattkikkert? - JA
har de manuelt kamera? - JA
Har de sendt meg bøter før? ja
har jeg betalt bøtene? NEI
har jeg truet med rettsak om de sender purring? - JA
fikk jeg flere regninger etter det? NEI
det er klart de hater meg. Men hvem som hater hvem mest er jo ganske enkelt. Det er såklart jeg som hater dem mest, og jeg er mye mer motivert enn hva de er.
jeg er omtrent like motivert til å få denne bomstasjonen (og alle andre bomstasjoner her i landet) fjernet fra jordens overflate like intenst som dere andre er motivert til å leve...
Enten smører jeg inn skiltene med gjørme for at de ikke skal greie å få tatt BILDE av skilt nr på bilen, eller så smører jeg inn med snø.. /snøspray. Hva jeg enn har for hånden.
skulle jeg bli tatt? vel... da er det de helvetes ungene i nabolaget som har vandalisert bilen min med gjørme igjen!
Så lenge de ikke har noe skilt nr kan de ikke ta meg på noe. Før kjørte jeg ganske rolig slik at de kanskje ikke la merke til det.. dette funka jo fint.. men noen få ganger så de det, og da hadde de god tid til å finne frem kikkert og skrive ned bil nr, for så å sende "bot".
Løsningen på dette problemet er jo like enkelt som det er genialt:
1. Dekk til skiltet på en eller annen måte.
2. Kjør så fort derifra at de ikke rekker å ta frem den helvetes kikkerten engang før du er vekk.
Etter at jeg tok ibruk disse skittne triksene har jeg ikke fått en eneste bot. Bare en sur kommentar eller lignende hver gang jeg betaler (og det er ikke ofte, men f.eks når jeg skal kjøre andre folk med andre folks bil osv).
Nå tror dere sikkert jeg er en gnier, Men det er et par harde fakta som gjør at jeg har gjort det til mitt LIVS oppgave å NEKTE å betale mer på den bomtasjonen her:
1. Det koster 60 kr for bil pr tur. +18 kr pr person i bilen. Med 5 personer i bilen tur retur blir det jo over 300 kr i bompenger. For en 3 km lang strekning.
2. Hele prosjektet er nedbetalt for lenge siden, det står der nå utelukkende som en melkeku for at "aksjonærene" skal tjene penger på det siden dette er privatfinansiert. Dette strider mot mitt syn om at en bomstasjon er noe som står der for å finansiere veiutbyggingen. Når veiutbyggingen så er nedbetalt skal bommen fjernes. Det har ikke skjedd i dette tilfellet.
3. Bomsasjonen skulle finansiere flere prosjekter. 1 av prosjektene er i min komune, de resterende 3 er i en annen komune. I den komunen som har 3 prosjekter kjører de GRATIS. Mens bomstasjonen som skal finansiere alt står i MIN komune, ergo må jeg betale hver jævla gang jeg skal et sted som er 100 meter eller mer ifra huset her. Dette syntes jeg er blodig urettferdig! at JEG skal drive å betale blodpris for at folk skal kjøre gratis i den andre komunen??? Dessuten er jo prosjektet nedbetalt!
4. Folka som jobber der tar ting svært personlig og truer med både det ene og det andre. Greit nok det, hadde det ikke vært for at de som jobber der faktisk er de aller største bom-snikerene av dem alle. De sipper venner og bekjente forbi gratis, og de kjører så mye frem og tilbake som de bare vil. Dermed vet de ikke hvilken økonomisk byrde det blir å drive å betale hele tiden, derfor har de heller ingen medfølelse med oss som må betale. (Ja, jobben deres dekker gratis til og fra jobb, men de kjører gratis hele tiden ellers også, siden det jo er kolegaer som er på vakt til en her tid slipper de dem jo såklart gratis forbi). La oss si at jeg og noen kompiser skal en tur til byen og handle. Vi kommer på at vi har lemt noe, kjører tilbake og henter det, og kjører så til byen igjen. Så kjører vi hjem. Senere på kvelden stikker vi en tur til til byen og så hjem igjen etterpå. I 12 tiden stikker vi så til byen en gang til for å sjekke utelivet... er i byen en stund og kjører så hjem. Hvor mye bompenger har vi betalt denne dagen? 200? 300 kr? nei: 1200 kr.... det er e DAGSLØNN det for de fleste personer!!!! og det blir over mitt LIK om jeg har tenkt å fortsette å betale slike blodpriser på noe som er nedbetalt, og som nabo komunen bruker gratis!
5. Siden de tjener så mye penger på dette kunne de holdt veien i mye bedre stand enn den er. Men det er som regel alltid såpeglatt på dene strekningen pga manglende vedlikehold. (store mengder eksos som blander seg med saltvann som leker inn og skaper en SÅPEGLATT nedoverbakke/oppoverbakke) med livsfarlige fjellvegger på hver side.. Noe jeg og forige MR2en min smertelig fikk erfare...
Noe jeg kunne tenkt meg å gjøre for å prøve å påføre "innkreveren" hjerteproblemer er jo å stikke ned dit med håndjern i bilen. I ene enden av håndjernet er det festet et langt tau som går inn i bilen. Så, når jeg betaler og skal få biletten, klipser jeg håndjernet på handen til vedkommende i bomstasjonen. Deretter begynner jeg å kjøre...
Kan dere TENKE dere annsikts utrykket på vedkommende når tauet begyner å stramme seg??? hehe! ja de ser nok livet passere i revy i det de skjønner at nå fyker de snart hodestups gjennom glasset for deretter å bli slept etter bilen til det kun er en fin blanding av kjøttbein og knokler igjen av dem...... Dødsangsten må være INTENS!
Men.. i det tauet strammer seg så bare løsner det og ramler ut... det er nemlig ikke festet i noe inne i bilen...
Vel... en ganske surealistisk ide.. Noe jeg kom på sist jeg var på byen. Man tenker jo ut de utroligste ting på vorspiel. Verdensproblemer blir løst osv. osv.
men det er jo lov å drømme.... Da tenker jeg spesielt på han idioten som trua meg med annmeldelse og hintet om at den bilen min kom jeg ikke til å ha råd til å ha etter at han var ferdig med meg.. hjalp vel kanskje lite at jeg trua han med juling tilbake... Det gjorde iallefall ikke underverker for "hat-hat" forholdet vårt.. Men det er ikke lett å begrense seg, når man et at fyren som sitter der og kaller deg en "gjenganger" og en "bomsniker" og påstår at jeg ikke viser solidaritet osv faktisk er den STØRSTE Bomsnikeren av dem alle... hvordan VÅGER HAN?... Når jeg konfronterer han med dette nekter han å svare på spørsmålet, og snakker seg så vekk.
anyways.. Bomstasjoner er et ONDE!!! Det er en VEIAVGIFT nr 2. som vi idiotiske nordmenn gladelig betaler. Snart får vi vel "eierskifte-avgift" i tilegg til omregistrerings avgiften. Når skal folk sette foten ned???
Staten er rik nok til å bygge ut gode veier over hele landet.. det er bare snakk om å bruke litt av sparepengene (les: oljefondet) og få dem i skikkelig stand. Når alle andre land (selv fattige land) har råd til dette så kan det da vel ikke være så forbaska vanskelig å få det til her. Selv da jeg var i den domunikanske republikk (som er et av den vestlige halvkules fattigste land) var der flotte 4-felts motorveier... og dette i et land der majoriteten av befolkningen livnærer seg av tigging på gata...
men det er jo klart. Grunnen til at det her koster 100.000 kr for en meter med motorvei er jo utrolig enkel: Når 20 arbeidere har bealt for å lage en vei, og bare 2 av dem står og jobber mens resten sitter og drikker kafe og prater, eller siser hamburger på nærmeste bensinstasjon. Ja, da blir det DYRT å lage motorvei, og lang tid tar det også.
Men de er jo statsansatte, så hvorfor jobbe? de har jo fast lønn... Motoet her er jo: gjør minst mulig.
forstå seg på det den som kan...
ARGH!!!!! jeg blir frustrert... god natt..