TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• 9 Ã¥r pÃ¥ lappen

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #71727  av cameleon

Tor skrev:http://www.dagbladet.no/dinside/2004/11/17/414862.html
Hun kjærringa der skulle ikke hatt kortet i heletatt hun. når hun har driti seg ut i ni år. så kan hun bare ikke å kjøre bil. selv om hun har fått lappen. :evil:

#71744  av FireWalk

uff.. syntes synd på henne jeg.. sikkert ikke like greit for alle..

Jeg vet jo om folk som sliter gang på gang med teoriprøven... personlig tok jeg den på førte forsøk, og jeg hade ikke åpnet boken engang. Med unntak av teori kurset, som jeg tok. Der snappet jeg opp det meste, og det meste må jeg si var ganske så logisk.

Nå kan det jo hende jeg trakker noen på tærne, men jeg mener det er en viss likhet mellom teoriprøven og en IQ test. Det aller meste på teori prøven er jo ren logikk. Er det noe du ikke vet, så er det alltid det som er mest logisk / mest fornuftig.

Som regel iallefall.

Men så igjen: ingen regel uten unntak.

Men det vil jo si at "ingen regel uten unntak" er en regel

og om det ikke finnes noen regler uten unntak, da er jo ikke den regelen gyldig? Ergo det FINNES regler uten unntak... hmm

for en selvmotsigende regel. er det ment som en spøk? ....

#71745  av bose

amen

#71751  av Moriquendi

joda, men er folk som syns spørsmåla er litt vanskelig formulert og da. brodern strøyk 3 ganger på teorien. da fikk han tilbud om å ta den muntlig og sto med bare 4 feil. greit at han da nesten bør kunne prøva utenat men uansett.

men ja, om folk ikke klarer prøve etter 5 eller 10 forsøk skulle de nesten aldri hatt lappen.

#71790  av chris

Det er ingen menneskerett å kjøre bil, når skal folk begynne å fatte det?!? Kan man bare ikke kjøre bil, så lar man være. På samme måte som at man hopper ikke ut i bassenget om man har vannskrekk, eller aldri klarer å lære å svømme

#71845  av jumbo

Som Chris sier, er det ikke noen rett å ha/kunne få førerkort, det er noe man må bevise at man kan inneha uten å være til (unormalt) stor fare for andre. Hele grunnen til at det er en PRØVE og ikke en sak man får på postordre, er jo nettopp at de som er uegnet ikke skal få førerkort... sukk.

Surt for de det gjelder, men bra for alle andre.

#71850  av kaimagne

Noen som har prøvd den teoriprøven som Dagbladet har lagt ut? http://www.dagbladet.no/test_deg_selv/t1.html

Kanskje flere her som egentlig ikke burde hatt lappen?
Jeg fikk 35 feil jeg. Det er stryk pr dags dato det... :?

Kai Magne

#71857  av DannyBoy

kaimagne skrev:Noen som har prøvd den teoriprøven som Dagbladet har lagt ut? http://www.dagbladet.no/test_deg_selv/t1.html

Kanskje flere her som egentlig ikke burde hatt lappen?
Jeg fikk 35 feil jeg. Det er stryk pr dags dato det... :?

Kai Magne
Men i "gamle dager" er vel 35 feil = bestått?
Dette er fordi du ikke får vite hvor mange alternativer som er riktige.

Det gjør man derimot nå til dags kan man få maks 27 feil.

Hadde teori'n på tirsdag BTW - 14 feil :) :P

#71862  av kennethx

Veldig lenge sinden jeg tok teorien...faktisk over 10 år siden... huff som tiden flyr...

men prøvde den der på vg, der man altså ikke får vite hvor mange svar som er rette (forstod det slik at det var endret på?)

Anyway:

Du sto med god margin. Dine 28 feil er godt innenfor grensen for å bestå. Meget bra!

Og det tok jeg bare fort å gæli...fikk den del feil på ting som hadde med regler rundt øvelses kjøring, hehe...

#71866  av kennethx

15. Har risikoen for trafikkulykker forandret seg i løpet av de 10 siste årene?

denne overrasket meg litt....

Ja, risikoen er blitt mindre

var rett svar gitt.....

#71914  av funkes

Hun brukte rundt 80 000 kr på å ta lappen...Og da gikk ikke alle pengene engang til de 1300 kjøretimene hun tok. Noen som sa billige kjøretimer?? :shock:

#71998  av Moriquendi

funkes skrev:Hun brukte rundt 80 000 kr på å ta lappen...Og da gikk ikke alle pengene engang til de 1300 kjøretimene hun tok. Noen som sa billige kjøretimer?? :shock:

kvantumsrabatt? :lol:

og så lenge folk klarer oppkjøringa på første forsøk er det ikke så ille da. om de stryker en gang eller 2 på teorien. er mye lurespørsmål der.

#72001  av jumbo

Ikke for å skryte, men har tatt mange av de testene dagbladet har lagt ut, uten noen form for forberedelse, og har tilgode å være nær å stryke noen av dem...

#72006  av sindrejl

strøk en gang på teorien jeg pga luresprm.. irr :/ hadde 33 feil da og det strøyk jeg på.. gikk bra neste gang med 15feil