TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hva er det med sørlenninger og snø

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #71712  av Tor

Ikke for og rakke ned på noen som er fra sørlandet eller noe slik, men jeg ble på en måte litt opprørt da jeg leste dette. Nå vet ikke jeg hvor masse snø det kom men kansje 15- 20 cm? Blir det seriøst totalt kaos der nede da? i 1997 hadde Tromsø nesten 4.5 M snø og i 1998 ca 3 M.
I 2004 ble det snøkaos i hovedstaden med en meter snø i oppkjørsler og hager. Jeg finner dette merkelig jeg. Bussen min kom alltid og jeg bor på landet med dårlig brøyting.

http://www.dagbladet.no/nyheter/2004/11/17/414870.html

(Håper folk skjønner selvironien da)

#71714  av sindrejl

er sånn hvert forbanna år sørpå.. blir helt oppgitt av å lese hver ENESTE høst om totalt kaos i hovedstaden pga noen få snøkrystaller. Mentaliteten til utrolig mange er visst "jøss.. ble det snø i år også!?" og da bor vi i et av de nordligste landene i verden.. folk er steike dumme.

#71725  av Tor

Fant en anne link om nordlenninger som ler .)

http://www.dagbladet.no/nyheter/2004/11/17/414869.html

#71726  av Ivar

Jeg er forbannet lei av å diskutere dette temaet. (Jeg har en kollega som er bodøværing.)

Dere bør faen meg forstå at det er tettere trafikk her og vi har faktisk rush.
Det er flere folk og derav kræsjer flere. Så enkelt er det. Ferdig slutt.

#71728  av Turbotrille

Folk er helt håpløs med å bytte dekk, venter alltid til siste liten, og gjerne litt til.
Blir så forbanna på alle som ikke har klart å bytte hjul til snøen kommer. :evil: :evil:

#71729  av kennethx

nå vet ikke jeg hvordan det er der du er...men HER i BERGEN så kjører jo IDIOTER rundt på SOMMERDEKK!!!!!!!!!!!!!! på is med vann på! Ja for det funker jo jævla bra! brukte 2 timer og 35 minutter hjem i dag på en strekning som normalt tar 20-25 minutter! PGA KØ KØ KØ KØ! Hvorfor var det KØ KØ KØ KØ?! Fordi idioter med SOMMER DEKK!!!!!!!!!!!! SOMMER DEKK!!! hva er det de tror!??! krasjer, kjører av veien, kjører seg fast osv osv osv! Forbanna idioter...

grrrr..

ja. måtte bare få det ut av kroppen...har sett så mange idioter på veien i dag at det holdt på å klikke! snigler seg av gårde i 10km/t og sklir fra side til side!!! mistet lappen skulle de gjort....

Carlosen min med vinterdekk hadde ikke problemer i det HELE tatt NOEN steder (hvor da disse tullingene med sommer dekk ikke klarte ta seg frem eller holde seg på veien i det hele tatt)--

jaja, tror jeg legger meg...

Og det værste er at det skjer HVER JÆVLA FORBANNA ÅR! Snøfall nr 2 går stort sett helt greit, pga da har folk OMSIDER fått på vinterdekk!!!!!!

#71731  av sindrejl

Ivar skrev:Jeg er forbannet lei av å diskutere dette temaet. (Jeg har en kollega som er bodøværing.)

Dere bør faen meg forstå at det er tettere trafikk her og vi har faktisk rush.
Det er flere folk og derav kræsjer flere. Så enkelt er det. Ferdig slutt.
er ikke noe å diskutere.. dere venter alltid til siste liten med å skifte dekk, DERFOR kræsjer flere.. knapt vært problemer med det første snøfallet her i trondheim bortsett fra at folk kjører en del saktere og skaper kø :/ Personlig skiftet jeg i Oktober. Må jo også si det er ganske imponerende og mene at Oslo er eneste by med rush?

#71743  av FireWalk

syntes det er litt betenkelig dette med piggdekk avgift jeg... som de har i de store byene.. hva i alle dager? I dette isete landet er jo Piggdekk ofte det eneste som hjelper.. og da skal dette være avgiftsbelagt?

Nå er ikke jeg berørt av dette problemet, men når veiene er av ren stålis så hjelper det lite med piggfrie vinterdek. Da er det pigger som gjelder.

Føler med folk i Oslo.

Lurer på hva det neste blir. Før var det jo avgift på Airbag også.

Snart får vi vel:

- Bilbelteavgift
- stålbjelker i dørene avgift (men de finner vel på noe smart som "metallavgift)'
- antispinn og elektroniske hjelpemiddel avgift
- El-bil avgift
- hybridbil avgift
- brenecelle avgift
- 4x4 avgift

Ingenting forbauser meg lenger i dette landet når det gjelder avgifter :)

#71747  av bose

personlig så venter jeg på
parykk avgift
tomflasker-i-baksetet avgift
lettmetallfelger avgift

#71755  av GT4 CS

Vinteren kommer like brått på enkelte hvert år. Litt rart med tanke på at de aller fleste her i landet er født og oppvokst her. Blir sånn passe småforbannet her. Og en annen ting jeg hater ved og bo her nede. De salter og brøyter som noen tullinger de fleste steder. Og folk er vant til og kjøre på bare veier nesten hele året. Når det først blir glatt osv har ikke folk peiling på og kjøre bil, + at det er sinnsykt mye trafikk i oslo omerådet. Selv brukte jeg 45min fra skedsomkorset til lørenskog ikveld. Hm, hvorfor det?? Jo kø og inkomponente sjåfører hvorav sikkert 90% var kvinnfolk og gamle vaffel gomlende hævver. Argh, takke seg til at man bor på landet slik at man kan kjøre fine skogsveier hjem om ønskelig :D

#71762  av jumbo

Hehe, er det samme hvert år... folk snakker/gruer seg for vintern 3-4 måneder i forveie, og klarer utrolig nok) allikevel å bli fullstendig overrasket når vintern faktisk kommer, hvert forbanna år... :roll:

Greit nok om man er 3-4 år gammel, men etter det, bør man vel begynne å fatta at dette med vinter og årstider følger et visst mønster og ikke burde komme som noen kjempeoverraskelse på noen i det hele tatt.

Ikke skjønner jeg hvorfor litt snø skal kunne lage så mye kaos og problemer heller. Storkoser meg, jeg :mrgreen:

#71786  av chris

Nå er det jo fullstendig trafikk-kaos i HELE Trondheim og omegn, fordi det kom en 10-15 cm på et døgn. Kom 20 min for seint til jobb i dag, bare fordi det var litt snø på veien, og ingen turte kjøre over 10 km/t....... å giiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiid, teeeeeeeeenk om jeg snuuuuurræææææær daaaaaaaaaaaa!!!!

#71804  av sindrejl

chris skrev:Nå er det jo fullstendig trafikk-kaos i HELE Trondheim og omegn, fordi det kom en 10-15 cm på et døgn. Kom 20 min for seint til jobb i dag, bare fordi det var litt snø på veien, og ingen turte kjøre over 10 km/t....... å giiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiid, teeeeeeeeenk om jeg snuuuuurræææææær daaaaaaaaaaaa!!!!
hehe merka det der på vei hjem fra jobb.. var faen meg kø helt ifra rostenbrua og nesten ned hele okstadbakken i ene filen (for dem som skulle svinge av). Da jeg så dette gav jeg opp og kjørte ned oksta'n og opp igjen ved selsbakk :P folk kjører SÅ JÆVLA SAKTE!!!

#71822  av Ã¸xseth

På jæren er det ikke alle som gidder og skifte til vinterhjul når snøen kommer "her skall det sladdes" og mangen bryr seg ikke om de havner i grøfta i ny å ne
 #71825  av Maverick

Dette er visst et tema som engasjerer, må bare le godt når jeg leser på denne sida .. Morsomt :)
Nå er det jo fullstendig trafikk-kaos i HELE Trondheim og omegn, fordi det kom en 10-15 cm på et døgn. Kom 20 min for seint til jobb i dag, bare fordi det var litt snø på veien, og ingen turte kjøre over 10 km/t....... å giiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiid, teeeeeeeeenk om jeg snuuuuurræææææær daaaaaaaaaaaa!!!!
Temperament, Chris? :lol: