TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Konkurransen hardner

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#7050  av chris

jumbo skrev:
Goose skrev: litt værre pelme menuell kass fra 5 til 3 i 120 km...
Hmm... Hva er problemet med å denge en vanlig, manuell kasse fra 5. til 3. gir i 120 km/t ? Ser ikke problemet, jeg :mrgreen:
Ikke når man kjører f.eks. MR2, som går 170 i 3.gir :P

#7110  av Christian

Har dere en helt sinnsyk misvisning på speedometerene?
Bare lurer siden jeg kan dra min til 195 på 4gir, før fartssperra slår inn.
Og egentlig hastighet er vel da 180 tror jeg....?

#7118  av jumbo

Tviler på om jeg klarer 170 km/t (reellt) i tredje, nei. Klarer vel rundt 100 blank (reellt)

PS: Regner med at du mente turtallssperra?

#7125  av chris

120 i 2., 170 i 3., tohundreogettellerannet i 4... viser nå mitt i hvert fall.

-EDIT-
..og turtallssperra er på litt over 7000.. 7200 tror jeg..

#7126  av erling

Turtallsperra kommer på 110 i 2. hos meg. Har vel litt mer rulleomkrets enn deg da.
Sist redigert av erling den 14 mar 2003 01:13, redigert 1 gang totalt.

#7127  av chris

erling skrev:Turtallsperra kommer i 110 på 2. hos meg.
..og i 3. ?

#7128  av erling

Vet ikke, pleier å følge med på turteller og veien når jeg gasser. Men kan jo kanskje få sjekket det neste gang.

#7143  av Christian

Mener jeg har ca 105 på 2, 150 i 3 og 195 i 4...
Da er jeg helt på grensa til turtallssperra og fartssperra :roll:

#7152  av jumbo

Eh? Hvor går egentlig den fartssperra?

#7156  av CelicaTurbo

Mener jeg hadde over 160 på tredje ja, missvisende speedometer så klart, men turboen har jo en annen utveksling og den når nok ikke like høyt, ikke er motoren like glad i turtall heller..

#7167  av chris

jumbo skrev:Eh? Hvor går egentlig den fartssperra?
Det lurer jeg også på. Hva slags fartssperre er det snakk om? Har hatt litt over 220 på nåla, før jeg ga meg.

#7181  av CelicaTurbo

biler med japansk motor (altså de som bytter motor fra japansk delebil) har en fartssperre i ECU pga regelverket i Japan, sperren skal ligge rundt 180km/t men blir greit eliminert med en chip :)

#7202  av MR2PÃ¥l

Jeg klarte over 200 km/t med min MR2 mk1 på autobahn i 4.gir. Har det på film.

MR2PÃ¥l :D

#7205  av Erlend

Du kan ikke si sånt og ikke legge ved link! :lol: Muligheter for å få sett den videoen en gang? Hadde vært spennende...

#7211  av MR2PÃ¥l

Erlend skrev:Du kan ikke si sånt og ikke legge ved link! :lol: Muligheter for å få sett den videoen en gang? Hadde vært spennende...
Skal se hva jeg kan gjøre. Har det på en vhs kassett, men skal ta det over på digitalt hvis det går.

MR2PÃ¥l :roll: