TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Noen ganger er jeg stolt av meg selv.

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#70764  av celicat23

memo skrev:
celicat23 skrev:
memo skrev:livet er verdt leve fordi man har to DVD spillere? :roll:
FÃ¥r forklare her da siden noen er litt missunnelig siden andre har mer enn seg selv...

MENINGEN med posten var bare å si at jeg er stolt av meg selv, for å ha kommet så langt, med så lite.

That's it. Nothing more, nothing less.

At alle andre skjønte det, bortsett fra deg, sier vel mest om deg.
svært så aggressive vi var da.

for å få deg til å forstå dette:

1. det var ikke direkte rettet mot deg, det var rettet mot folk som generelt skryter av ting som de har.. nothing personal.

2. den kommentaren din om "misunnelig" bekrefter bare det jeg sier.. at du tror andre er misunnelige på deg bare fordi du har "stæsh".. uff...

3. jeg har eget firma, jeg har bærbare pc'er, jeg har fotoutstyr til flere titusen, jeg venter på ny bil (mercedes), jeg har hatt to sportsbiler på to år, og jeg er 20, familien min har hatt 5 mercedeser, pappa har egen bedrift og har plenty med penger, og vi har et hus til et par mill..

vær så snill, ikke kom og fortell meg at jeg er misunnelig da.. jeg har mer enn nok å ta av...

saken jeg vil fram til ER..at dette er ingenting å være stolt av, syns JEG..
jeg verdsetter personlige egenskaper mer enn hvor mange dvd spillere man har.

helt greit at du er stolt av deg selv, for all del, jeg bare stusser på at alle tingene du har kjøpt er utslaget som får deg til å være stolt..

bare min personlige mening. og den er at det finnes mye viktigere ting enn penger.
I bakgrunn av hva du skriver, så skjønner jeg at du ikke kommer til å fatte poenget med denne mail'en uansett. En pappa gutt som deg, med rike foreldre, og alt gitt gratis rett i fanget ditt klarer ikke sette pris på ting like mye som andre som har hatt sin del av motgang og problemer.
Du kunne prøvd å ikke hatt en dritt, ikke gått skole, vært i fengsel og opplevd mye dritt, og så prøvd å jobbe deg opp -- DA skulle du fått lov å åpne kjeften din. Men "jeg er 20, eget firma, hatt flere sportsbiler, venter mercedes, og pappa er så rik" utelukker deg.

Og du kan ikke være mye smart, når jeg bruker tid på å poste her for å forklare at det IKKE var meningen og prøve gjøre noen missunnelige med hvor mye jeg har, så kommenterer du med "den kommentaren din om "misunnelig" bekrefter bare det jeg sier.. at du tror andre er misunnelige på deg bare fordi du har "stæsh".. uff..."

Logisk det. At du oppfører deg som du er missunnelig. Så forklarer jeg at det ikke var meningen. Og siden jeg forklarte at det ikke var meningen, så må det være meningen ?!? Håper det ikke er ett rådgiver firma du driver, for der må det komme mye dårlig råd ifra.

"bare min personlige mening. og den er at det finnes mye viktigere ting enn penger."

For deg er det kanskje ikke noe "stort" og ha egen leilighet og 2 biler.
Men for meg så er det jævlig stort, for det viser at jeg har kommet meg noe sted her i livet til tross for alt. Så da er jeg stolt av meg.

Noen må faktisk jobbe og slite litt for pengene våre. Litt mer enn "pappa, jeg tenger penger".

#70766  av Mr2Nyter'n;p

memo skrev:
celicat23 skrev:
memo skrev:livet er verdt leve fordi man har to DVD spillere? :roll:
FÃ¥r forklare her da siden noen er litt missunnelig siden andre har mer enn seg selv...

MENINGEN med posten var bare å si at jeg er stolt av meg selv, for å ha kommet så langt, med så lite.

That's it. Nothing more, nothing less.

At alle andre skjønte det, bortsett fra deg, sier vel mest om deg.
svært så aggressive vi var da.

for å få deg til å forstå dette:

1. det var ikke direkte rettet mot deg, det var rettet mot folk som generelt skryter av ting som de har.. nothing personal.

2. den kommentaren din om "misunnelig" bekrefter bare det jeg sier.. at du tror andre er misunnelige på deg bare fordi du har "stæsh".. uff...

3. jeg har eget firma, jeg har bærbare pc'er, jeg har fotoutstyr til flere titusen, jeg venter på ny bil (mercedes), jeg har hatt to sportsbiler på to år, og jeg er 20, familien min har hatt 5 mercedeser, pappa har egen bedrift og har plenty med penger, vi har to hus, jeg har hybel i tillegg, vi har eget verksted/garasje..

vær så snill, ikke kom og fortell meg at jeg er misunnelig da.. jeg har mer enn nok å ta av...

saken jeg vil fram til ER..at dette er ingenting å være stolt av, syns JEG..
jeg verdsetter personlige egenskaper mer enn hvor mange dvd spillere man har.

helt greit at du er stolt av deg selv, for all del, jeg bare stusser på at alle tingene du har kjøpt er utslaget som får deg til å være stolt..

bare min personlige mening. og den er at det finnes mye viktigere ting enn penger.
I fare for å ikke bli akseptert her på forumet må jeg nok si meg enig med deg, memo...Den største misforståelsen i nyere tid er at man blir lykkelig av stash... Har masse stash, og for ei stund sia gikk jeg i fella ved å tro at for å føle meg bedre måtte jeg handle mer.. Gjorde jo bare situasjonen værre det... Kjøpe seg noe nytt, så sitter man der etterpå med samme tomme følelsen som man hadde før... Stash er bare dødt materiale som lever et par år før det kommer noe bedre på markedet... Trist som F, men sånn er det jo..

#70767  av Mr2Nyter'n;p

Helt idiotisk å diskutere samme sak når man har 2 helt forskjellige ståsteder uansett... Like produktivt som om en røyker og en ikke-røyker skulle krangla om røykeloven... Penger er penger, jeg har ikke det, men klarer meg godt fordet... Rike folk som vasser i penger klarer seg sikkert dem og... Alt går nok bra folkens... Vi overlever nok noen år til med tingenes tilstand.. :wink:

#70768  av memo

...og det at du kaller meg pappagutt før du vet noe som helst om hvordan jeg har skaffet meg alt det JEG har, sier veldig mye om deg ;)

alt jeg sier er at det finnes viktigere ting enn penger og hvor mye stæsh man har. du mener tydeligvis ikke det siden du reagerer slikt. greit nok. vi har forskjellige meninger.

og nei, jeg kan umulig være smart :lol:
det kan ikke du heller være om du kommer med personangrep under en diskusjon, menok :)

"FÃ¥r forklare her da siden noen er litt missunnelig siden andre har mer enn seg selv... "

var mest derfor jeg skreiv den "bekrefter" setninga mi.

saken er i bunn og grunn at jeg misliker folk (gutter OG jenter.) som er mer opptatte av "hvilken bil har du?" og "tjener du mye i mnd'en?" enn personlige egenskaper. man kan vel si jeg har møtt min del av dem.

beklager hvis du føler jeg har angrepet deg personlig, det var isåffal ikke meningen. meningene mine her sitter bare dypt :)
mulig jeg overreagerte og tolket deg feil ja.

foreslår at vi lar denne ligge nå.

#70769  av celicat23

[quote="memomulig jeg overreagerte og tolket deg feil ja.

foreslår at vi lar denne ligge nå.[/quote]

Høres ut som en god ide.

#70770  av memo

celicat23 skrev:En pappa gutt som deg, med rike foreldre, og alt gitt gratis rett i fanget ditt klarer ikke sette pris på ting like mye som andre som har hatt sin del av motgang og problemer..
...må kommentere den litt og, sånn generelt uten å snakke til noen her på forumet...

1. jeg har ingen grunn til å prøve å forklare deg at jeg ikke er pappa-gutt..jeg kjenner deg ikke og orker ikke engang bruke energi på det..

2. det er nok desverre noe man må leve med når man har foreldre som tjener godt.

la oss si at din situasjon i livet hadde vært lik den du har hatt, bare at foreldrene dine hadde vært stinn av gryn...som du IKKE hadde dratt nytte av...

du ville følt det akkurat likedan som du har det nå... men folk som ikke kjenner deg ville likevel sagt "pappagutt som får alt gratis" siden de ikke kjenner til situasjonen din... slik jeg føler det når du sier det mot meg.

kan man aldri oppnå noe selv når foreldra har penger? :?

det som er så fint med fotografi og andre ting... folk kan ikke klage på at det er pga. foreldrene dine du er flink i det :)

#70772  av Mr2Nyter'n;p

Det snøøøør!! Ut og ligg bredt, så kommer nok glisene og humøret tilbake!! :D :D :D :D :D

#70773  av memo

skal ut med bakhjulstrekkern nå ;P

#70774  av Mr2Nyter'n;p

Bjuuutifull 8) 8)

#70805  av Erlend

Har aldri følt meg så fri som da jeg har hatt lite, det synes jeg da :)