TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Ledelsen i Toyota Norge bør fÃ¥ ny markedssjef.....

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #69768  av supratt

Det er mulig det er noe rart med meg, men hvordan i huleste kan Toyota som er Norges største bilmerke prestere å ikke stille ut noen ting på Autofilmessa????? :shock:

Det er sååååå bak mål det, at det finnes ikke ord for det..
Det er forståelig at andre bilmerker henger hakk i hæl på salgsstatistikken når Toyota Norge har en holdning om å ikke vise publikum hva de har. :roll:

Voltaen da, men den er vel faktisk ikke bringt dit av Toyota Norge.

#69771  av @lpher

Hmm....hadde vært artig å hørt hvorfor de ikke var representert ja....

@lpher

#69773  av supratt

Finnes ikke en logisk forklaring på det.....PUNKTUM...
Det er latterlig :lol: :lol:

#69780  av jumbo

de har sikkert en grunn, men er jo synd ja

#69782  av Kebab gud

det var godt nok representert der :P
Lexus, minst 2 supra, Volta..
det er vel nok å viste de beste :P
(selv om begge supraene jeg så er GROVT overdrevet..)

Hvis bossen for Markedssaken for Toyota er den samme som Lexus så må jeg si .. ja .. ansett en ny ..
Likte at de hadde RX 400h der .. spennede bil (Motbydelig deilig å sitte i også!)
men det er jo ikke den som er den store nyheten til Lexus er det da det? NEI!
det er Neste GS som er det ..
en så lav vlum bil som GS er i norge burde den jo ffs Tvi holde på all omtale i media den kan få her i landet ...

Desuten synes jeg Lexus bude ha plasert seg ved sin største konkurent ..
som er Merc og BMW ..
altså Mazda og Lexus burde ha byttet plass :P

#69786  av supratt

Jeg syntes Lexus standen var elendig... :?
Kult nok med Hybrid RX,en.
Men en IS og en Rx, hva er det da??

De har jo Sc,en-Ls,en-NYE Gs,en og Lx,en.

Med slik profilering på det norske markedet så kan de glemme å spise kirsebær med de store når det gjelder prestisjebiler her i Norge.

Og Toyota, nei de driter så sinnsykt på draget, hva om de hadde vært der med noen småstyla Hverdsagsbiler og bl.a vist fram den nye 180hk Avensis Dieselen?! :roll: :roll:

Det er tross alt volumodellene som gjør at ett bilmerke holder seg flytende og tjener penger.
Nå er vel Toyota verdens mest profitable bilmerke på bunnlinja, men hvorfor ta til takke med det de har.? Sky is the limit. :wink:

Det de trenger er en med entusiasme og iver etter å bli bedre på det de gjør, ikke sitte der på sin høye hest og tro at resultater kommer av seg selv.

Profilering i dagens marked er synonymt med suksess, uten så kryper de små som er ivrige etter å bli sett fort innpå selv Toyota.

(Det er nok selgeren i meg som gjør at jeg blir så engasjert av slik slett profilering av norges største bilmerke :roll: )

Toyota kan jo dette i andre deler av verden, men den SIRÆVA ledesen her i Norge bør snart få inn noe yngre blod i sine rekker. :roll:

#69798  av Kebab gud

LXen seløges ikke i norge ... det er rett opg slett fordi vi har Landcrusier 100... som er samme bil bare med annen front ..

Det Toyota norge burde gjøre er hva Toyota Australia gjorde ..
sammlet en gneg ungdom og ba de lage en bil ...
ble ganske fedt det ja ..

#69800  av Dice

Hmm, du sier noe der. Først nå tenkte jeg over at Toyota ikke var representert på messen.

Dårlig gjort. Gir inntrykk om at de er så store at de ikke "trenger" å være der. Latterlig

Jeg melder som kandidat til Markedssjef stillingen :wink:

#69803  av supratt

Lx,en og Landcruiser 100 har faktisk endel fler forskjeller enn fronten.
Andre materialer på endel detaljer i interiøret og merkbart bedre støydemping. For ikke å snakke om en annerledes fjæring og oppsett på understellet. :wink:

Og ja, ungdommer med iver hadde nok gjort en bedre jobb en det Toyota ledelsen i Norge klarer. :)

Jepp, den stillingen melder jeg meg på som kandidat til også.
:lol: Du og jeg skulle fikset det der tenker jeg;) :wink:

#69816  av Kebab gud

interiøret er det samme .. understellet vet jeg ikke..
men anlegget er ikke det samme .. det vet jeg :P

#69838  av 2fast4u

Presseklipp:

Toyota er ikke tilstede på årets bilutstilling i Lillestrøm, bare Lexus har stand på Autofil-messen 2004. Noen vil nok savne Norges største bilmerke, men kundene har neppe så store problemer med å finne fram til Toyota-forhandlernes salgslokaler. Det er de spesielle bilene som fenger mest på messen, derfor var det den flotte og stilige prototypen Allesandro Volta fra Italdesign som trakk til seg aller flest lange blikk. Den er en Toyota, og dermed fikk merket litt "gratis" oppmerksomhet uansett.

Lexus viser den nye RX400h med hybridteknologi for første gang i Norge. Den er vel en av de mest teknologisk avanserte produktene på hele utstillingen, og det er stor interesse blant publikum. Lexus Oslo hadde mer enn nok å gjøre den første åpningsdagen. For et nisjemerke som Lexus er en slik bilutstilling selvsagt nyttig.

Det er de små og mer ukjente merkene som virkelig tjener på en slik messe, de har ellers ikke så mange kunder innom lokalene sine. Det er de store som må betale regningen, det innrømmet også VW-sjef Erik Andresen under åpningen av Autofil 2004. - Vi hadde helst sett at denne messen aldri ble arrangert, for den medfører store kostnader uten å gi mye tilbake. Men i motsetning til Toyota valgte vi å bli med, selv om vi vet at vi er med på å betale for de mange små konkurrentene, sa Andresen.

:wink:

#69894  av Dice

Hvem sitt presseklipp var dette?

#69942  av chris

2 FAST 4U skrev:Presseklipp:

Toyota er ikke tilstede på årets bilutstilling i Lillestrøm, bare Lexus har stand på Autofil-messen 2004. Noen vil nok savne Norges største bilmerke, men kundene har neppe så store problemer med å finne fram til Toyota-forhandlernes salgslokaler. Det er de spesielle bilene som fenger mest på messen, derfor var det den flotte og stilige prototypen Allesandro Volta fra Italdesign som trakk til seg aller flest lange blikk. Den er en Toyota, og dermed fikk merket litt "gratis" oppmerksomhet uansett.

Lexus viser den nye RX400h med hybridteknologi for første gang i Norge. Den er vel en av de mest teknologisk avanserte produktene på hele utstillingen, og det er stor interesse blant publikum. Lexus Oslo hadde mer enn nok å gjøre den første åpningsdagen. For et nisjemerke som Lexus er en slik bilutstilling selvsagt nyttig.

Det er de små og mer ukjente merkene som virkelig tjener på en slik messe, de har ellers ikke så mange kunder innom lokalene sine. Det er de store som må betale regningen, det innrømmet også VW-sjef Erik Andresen under åpningen av Autofil 2004. - Vi hadde helst sett at denne messen aldri ble arrangert, for den medfører store kostnader uten å gi mye tilbake. Men i motsetning til Toyota valgte vi å bli med, selv om vi vet at vi er med på å betale for de mange små konkurrentene, sa Andresen.

:wink:
Sånn tankegang er faktisk livsfarlig, i et tøft marked. "vi trenger ikke vise oss frem, fordi vi er så store"

#69977  av Kjakan

Det var utrolig skuffende av Toyota. Synes det er rart at de tar salget som en selvfølge. Man kan ALDRI få markedsført seg nok, og ihvertfall ikke nå som VAG-gruppen tar grepet med nye modeller som overgår Toyota fullstendig mhs til design og motor. Bare se hvor gode VAG var på messa - de stilte ut veldig mange forskjellige biler, både Skoda/Seat/VW og Audi. Det er ikke rart de selger bra med såpass flinke markedsførere, uansett om kvaliteten er litt opp og ned.
Toyota burde ta seg sammen..

#69990  av hovik

Må si meg uenig med de fleste her. Deltagelse på sånne messer koster VELDIG mye. Nytte effekten av flere tusen fjortiser som stapper bæreposer fulle av brosjyrer er ganske begrenset. De fleste som skal ha ny bil tar uansett turen innom nærmeste Toyota forhandler.

Gi meg heller billige biler/deler enn å stille ut diverse messer.