TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• NÃ¥ er lakkererene igang!!!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#6820  av Christian

Smerte.........

#6834  av chris

geez..

hva sier de i banken tro, om man kommer og spør: "jeg trenger 40000".. "til hva da?".. "lakkere bilen" .... 8)

#6881  av arild

MR2turbo skrev:Hei Arild!

Lenge siden! :) Har du mr2'en enda? Gikk ikke du med planer om å selge den?

Jeg har ikke tatt ut motoren.. Grunn fargen i bilen blir den samme, og lakken i motorrommet er veldig bra... SÃ¥ det var ikke behov for det ;)
Ok! det er vel litt mer pes hvis motoren skal ut ja!
Mr2'en er fortsatt til salgs ja.. den har vært vinterlagret hele vinteren intill nå. Har hatt en Støgg honda civic 87 modell som jeg har brukt i vinter, men måtte vrake den nå før veiavgift/eukontroll. Så derfor måtte jeg dra fram mr2'n og bruke den. Det er deilig å kjøre mr2'n igjen men jeg liker ikke å bruke den på vinteren.
Det blir mr2 turbo når jeg får solgt den. 94+ modell tenker jeg. Blir trolig import fra japan.

Gleder meg til å se bilen din ferdig Markus!

arild

#6907  av Erlend

En fet, god investering, så har man ratt og pedaler på venstre side ;)
Men det er mye mer som må gjøres har jeg hørt... ny understellsforsegling, samt noe katalysatortull. Muligens jeg har hørt noe om at man må resette "limitern" også...

#6912  av jumbo

Tror ikke en slik ombygging er særlig trviell nei, men kan ikke fatte hvor katalysatoren kommer inn i bildet. Driter vi ikke i den uansett? :shock:

#6921  av Erlend

Man må jo få godkjent bilen på biltilsynet hvis man importerer den, og de er ikke særlig snille med katalysatorer som har andre måltall enn det de vil ha!! :roll:

#6923  av Christian

Prata med TG bil ang. ombygging en gang. Vurderte å kjøpe en høyreratta turbo (Tror i alle fall det var de jeg prata med.)
De påsto de hadde bygd om eller fått noen til å bygge om en for 8000,-

#6937  av CelicaTurbo

hm, er kanskje mulig med 8000 om du har en skrota europeisk bil som du kan hente deler fra da, dvs omtrent hele fronten med dash og styring, servo osv.. men egentlig tror jeg det er vesentlig dyrere da :?

#6975  av MR2turbo

arild skrev:
Ok! det er vel litt mer pes hvis motoren skal ut ja!
Mr2'en er fortsatt til salgs ja.. den har vært vinterlagret hele vinteren intill nå. Har hatt en Støgg honda civic 87 modell som jeg har brukt i vinter, men måtte vrake den nå før veiavgift/eukontroll. Så derfor måtte jeg dra fram mr2'n og bruke den. Det er deilig å kjøre mr2'n igjen men jeg liker ikke å bruke den på vinteren.
Det blir mr2 turbo når jeg får solgt den. 94+ modell tenker jeg. Blir trolig import fra japan.

Gleder meg til å se bilen din ferdig Markus!

arild
En Civic er vel ikke akkurat værste vinterbilen.. :)
Når det gjelder +94 turbo tror jeg ikke at jeg ville tatt den fra japan.. Jeg ble vist det en gang, og ser at man må sveise om/ bytte hele bunnen i bagasje rommet fremme+ at det er svært mye dill som må flyttes..
Tror nok heller at jeg ville funnet en i USA.. men det var bare min mening, da ;)

Christian: 8000 hørtes VELDIG lite ut... :roll:

Var ute å henta de første ferdige delene i dag :D :D :D
Det ble skikkelig effekt i den lakken, ja... resultatet så mere enn tilfredstillende ut! :P

Her er et bilde av den ene siden til vingen ferdig lakka..
Bilde

#6981  av Erlend

WOW!

Dette blir UTROLIG fett Markus!!! :twisted: :shock: :mrgreen:

#6985  av MR2turbo

Takker, og håper at du har rett ;)

#6991  av Christian

Markus : Virker som en knallfin farge(r) :)

Alt av deler var utenom og det var ikke snakk om sveising, er temmelig sikker på at det er prisen de sa for å speilvende interiøret...
Men det er selfølgelig mulig at de rota/tulla.

#6995  av jumbo

chris skrev:hva sier de i banken tro, om man kommer og spør: "jeg trenger 40000".. "til hva da?".. "lakkere bilen" .... 8)
Er denne noe bedre, mon tro...:
"Jeg trenger 40000".. "til hva da?".. "Turbo-motor til bilen" .... 8)

Jeg tror faktisk de gnir seg i hendene og tenker "mere penger til oss", og gir laaaangt faen i hva jeg skal bruke pengene til. :D For min del har jeg innlemmet bilen i huslånet, og all sikkerhet er i kåken, ikke i bilen.

#7005  av CelicaTurbo

den fargen var snadder :)