Var ok det, helt til jeg glemte meg og skulle cluche...

Bra det ikke var biler bak meg

Morten skrev:Men, men til en pris i Norge på 600+ er det neppe mange som gidder å kjøpe denDet er mye jeg kunne tenkt meg å bruke 600 store på, før jeg hadde kjøpt meg en simpel TT ja..
Christian skrev:Har aldri prøvd sekvensiell kassen, men lånte A8 til svigers for en tid siden, satt å leika litt med tip tronic kassa.Den tabben har jeg også gjort gitt.. Tverrstoppa før et kryss, når jeg bare skulle clutche..
Var ok det, helt til jeg glemte meg og skulle cluche...![]()
Bra det ikke var biler bak meg
erling skrev:Sekvensiell er jo skikkelige saker da, det er jo manuell kasse som clutcher automatisk.Dvs. en girkasse som er litt mindre manuell...
Christian skrev:Var ok det, helt til jeg glemte meg og skulle cluche...Been there - done that. Jeg er HÅPLØS og direkte farlig i en automat, uansett type.![]()
jumbo skrev:wtf? vanlig stikke og automat clutch? det må jo være et helvete som du skriver... kan liksom ikke tenke meg å flytte spaken uten at venstre-foten klemmer ned en pedalerling skrev:Sekvensiell er jo skikkelige saker da, det er jo manuell kasse som clutcher automatisk.Dvs. en girkasse som er litt mindre manuell...![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Det mest spennende jeg har prøvd hittil, er en Yaris med vanlig stikke OG automat-clutch. DET var et helvete i begynnelsen det. Hvilepedalen under venstrefoten fikk VIRKELIG gjennomgå!
jumbo skrev:Exactly... Det stritter jo langt ned i nakkehåra og videre nedover ryggen når man skal flytte girstanga uten noen clutch-pedal...ikke sant, jeg hadde blitt kjempe-frustrert og antageligvis revet av en del hår i begynnelsen..