TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hovedlykter til MR2 MK2

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #68386  av McHowie

Heisann jahm!

Har tittet litt på low-rise lykter å sånt, og synes det ser helt greit ut.. men det er ikke det jeg egentlig vil ha... Lurer på en annen ting, vel og merke.. Finnes det ingen type hovedlykter med bare glass, og så er lykta bak? Dvs. ikke noe vippefunksjon, men rett og slett lyser rett ut igjennom no glassgreier?
Ser jo på enkelte biler, som f.eks. lamborghini diablo osv., de har jo veldig lite å gå på når det gjelder "klaring" i høyde, for å få på noe sånt.. så skulle tru det fantes noe slikt til MK2 også? Og isfalltilfelle.. Xenon med sånn? Any ideas anyone? :)

#68396  av jumbo

Joda, har sett mange forskjelling loesninger paa standar lykter for mr2. Fiat coupe lykter passe ganske godt, men krever litt mekking paa panseret. Finnes sikkert lykter som passer rett inn.

#68400  av McHowie

Har hittil ikke sett en, med... noe grunn til det? :P

#68448  av EilertseN

har også vært på utkikk etter sånne lykter.. :) viss de finnes skal jeg ha de !

#68468  av jumbo

Hadde en kar (Chris?) som var stasjonert på Malta, som var aktiv her på forumet før (vet ikke om han fremdeles er her) Han hadde et prosjekt med b.l.a Fiat Coupe lykter gående. Har sett en hel del andre løsninger og, men vet ikke om jeg synes det blir noe pent.

Søk litt på google etter mr2 headlights etc så finner du nok litt forskjellige ideer.

#68485  av Dan-Ørjan

Holder på med et prosjekt, bestilt hos http://www.auto-imp.no/styling-toyota-mr2.htm

Euro Lite Conversion. Men d blir nok masser jobb med tilassing, + at det blir nok en del dyrere en jeg trodde. Bestilte bare lysinnsatsene og betalte 4500,- Hørte også på lykter hos hella, bixenon: 4500,- p.stk
xenon nærlys: 3900,- p.stk, vanlig lys:800,- p.stk(nærlys)og 900,- p.stk(fjernlys).

#68498  av Ace

Så en her om dagen med slik mod. du snakker om. Så det i et eller annet bilblad. Tysk bil blad, men husker ikke navnet. Det så ikke dumt ut i hvert fall.... :lol:

#68729  av EilertseN

får vente litt å se om man får lykter som er litt bedre passform på da... Menne vippelyktene skal bort med tiden..

#68791  av jumbo

SLIK.... skal det vaere :twisted:
Vedlegg
417685_13_full.jpg
417685_13_full.jpg (25.87 kiB) Vist 1084 ganger

#68821  av chris

jumbo skrev:SLIK.... skal det vaere :twisted:
det der er det peneste ja.

#68843  av tojo

:D Grei liten dingsebums,koster ikke all verden heller:
http://www.takakaira.com./asp/template. ... GgbdCeahDc

#68856  av PwRmAd

Tøft bilde det derre Jumbo, din bil eller?

Er her fremdeles jeg :lol: .

#68897  av jumbo

Er nok ikke min desverre, bilen tilhører en som heter Josh Wong om jeg husker riktig. Med har null problemer med å innrømme at den bilen definitivt er et forbilde jeg tildels jobber etter :D

Hvordan går det/gikk det med ditt mr2-prosjekt da? Sist jeg hørte noe om det sto bilen sammen med x mengde vann i kjellern hos deg :roll:

#68900  av jumbo

tojo skrev::D Grei liten dingsebums,koster ikke all verden heller:
http://www.takakaira.com./asp/template. ... GgbdCeahDc
Problemet med de fleste løsninger som bruker pivot-kontroller (elektronisk) er at det kun er til pynt/utstillingsbruk med mindre man tar jobben med å fikse lyktene også. Selve kontrolleren er med andre ord en rimelig begrenset sak i seg selv.

Samme problem gjelder de fleste kit jeg har sett solgt som bruker pivot-kontrollers. De reklamerer høyt og lenge med hvor kjekt det er å kunne justere åpningen fra kupeen, men hopper over punktet at lysene bør/må justeres deretter for ikke å se fullstendig latterlig ut.

Er mulig det er laget løsninger som bruker en ekstra arm ned i bilen for å få selve lykteinnfestningen til å justere seg horisontalt avhengig av åpningen du velger (burde være grei mekanikk å fikse egentlig), men har ikke sett dette noe sted.

#69011  av PwRmAd

jumbo skrev:Er nok ikke min desverre, bilen tilhører en som heter Josh Wong om jeg husker riktig. Med har null problemer med å innrømme at den bilen definitivt er et forbilde jeg tildels jobber etter :D

Hvordan går det/gikk det med ditt mr2-prosjekt da? Sist jeg hørte noe om det sto bilen sammen med x mengde vann i kjellern hos deg :roll:
Joda, det går jo på frem det, sakte men sikkert, har ikke så mye tid. Har drevet med endel andre prosjekter også, kikk http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.php?t=5690 her for mer.

Her er siste bilde, står hos bodyshop duden venter på sparkel og maling....
Vedlegg
mr2.jpg
mr2.jpg (39.9 kiB) Vist 1042 ganger