TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Kjøp av MR2 turbo?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #68384  av Antivakumtrollet

Har kommet over en 91-mod Toyota MR2 turbo, USA-utgaven med 3S-GTE motoren.
Var å kjika og prøvde bilen, og den virka veldig bra.
Noen som har noen tips om hva en slik kan være verdt?
Kilometerstanden skremte meg litt, den var på 260 000km, men eier sa at turbo og gearboks var skiftet (uvisst hvorfor, slitasje?).
Ellers var den pen utvendig og innvendig.

Er en slik bil verdt 110 000 som eier krever..?
Hva er den i så fall verdt?

#68462  av MR2turbo

Mener at en orginal mr2 turbo nesten uansett er verd det.. :) men er den i dårlig stand kan jo reparasjoner fort bli dyrt...

#68480  av Hobbes

Var km teller i miles eller km. For USA mod. kom i miles. Så instrumentet kan være byttet?

#68508  av FireWalk

110000 syntes jeg var mystisk billig for en MR2 turbo, selv om den har gått 260000 ?

altså.. det jeg mener er at om den hadde vært strøken så hadde nok eier forlangt langt mer for den... så kanskje det er lurt å få sjekket om det er noen skjulte feil på den.. det kan jo være så mangt som man oppdager uker og måneder ETTER at man har kjøpt bilen..

#68533  av Antivakumtrollet

Syns det var litt billig jeg også..
Km.telleren var i miles ja, og den stod på 171 000 miles eller no, noe som tilsvarer ca 260 000km.
Tenkte å få han til å ta en NAF-test på den før eventuelt kjøp, der finner de vel det meste..?
Eller er det fler ting enn de som kan avdekkes på en slik test som jeg må være obs på?
Mener selv at bilen sluret da jeg ga på i 3 gear, og spurte eier om clutchen var slitt eller noe, men han mente at den var byttet for et par mnd siden.
Mulig jeg tar feil, men er ganske så sikker på at turtallet gikk kraftig opp, men bilen gikk ikke noe bedre. Typisk sluring..
Men det skjedde bare en gang på prøveturen da..Kan ikke forestille meg at bakdekka slapp i 3 gear?Hadde da skulle kjent dette selv også da men.. :roll:

#68535  av jumbo

Skal ikke vaere fryktelig glatt foer den slipper greit i 3. gir, nei :D Kommer jo litt an paa turtall etc, men... er nok like sannsynlig at den har en sliten clutch.

#68540  av mr.two

Den bilen sto jo til salgs her på østlandet i nesten ett år ! Stod først til 120, så 115 hvis jeg husker rett...Så ble den da tydeligvis kjøpt av denne mannen som nå ønsker å selge..Har du spurt om hvorfor han skal selge etter å hatt bilen så kort ? Synes ikke prisen er urimelig lav, tatt i betraktning den høye kilometeren. Jeg hadde forsøkt å få tatt en komp test og sjekket etter slakk i turboen. Og sjekket når reg. reim er skiftet, oljelekkasjer osv..

#68545  av kake

Husk at bilen har gått 260.000 da, tohundredeogsekstitusen. Det er laaangt for en bil som dette. Prisen er iallefall ikke for høy.

#68549  av Antivakumtrollet

Hmm..
Har en liten mistanke om at det er ettellerannet med bilen som ikke er helt bra ja.Selger har ikke sagt noe om hvorfor han selger.
Noen som vet hvem forrige eier var?Evt telefonnr til han?
Kan jo alltids skjekke opp med biltilsynet og få liste over tidligere eiere.
Nåværende eier hadde kjøpt den i Jessheim sa han.
Ble egentlig litt skuffa da jeg prøvde bilen også, hadde kanskje litt store forventninger men syns nå ikke den gikk SÅ sinnsykt bra..
Kan hende dette har noe med slitasje på motor/turbo etc?

Reg.reim var nettopp skiftet og selger mente at bilen brukte minimalt med olje.

#68557  av MR2Espen

den gikk rundt på jessheim ja. av det jeg har hørt så hadde forrige eier tatt godt vare på den. men syns 260' er drøyt for en turbo bil :? min mening da.
jeg så en rød turbo på autodb verdt å ta en sjekk på den også.:wink: