TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Konkurransen hardner

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #6764  av jumbo
 
Hmm. Regner med at jeg ikke er alene om å nettopp ha sett Autofil...

Ny Audi hore-TT med V6 og 250 Hk... Best å telle eksosrør og bakspoilere før man gir seg i kast med en heretter :mrgreen:

Ikke for det - flertallet av MkII Turboer her på forumet tar vel en TT med 250 gamp uansett... Kjerra mi derimot... :?

 #6770  av chris
 
Hmm.. vi får skaffe oss turbo vi også :D

Men en annen ting teller jo også da.. hvor effektive hestekreftene er, og hvordan bilen duger på svingete fjellveier. Om en TT med 250 hk såvidt siger fra mr2'en min, så kommer ikke jeg til å skjemmes.. heller le over udugelige 250 hk.. ;)

Japansk er best anyway ;)

 #6774  av Christian
 
Fikk ikke sett det jeg, hva slags dreimoment hadde de tatt ut?
Har faktisk ikke til dags dato fått yppa på meg en eneste TT jeg :roll:

 #6822  av CelicaTurbo
 
Hva skiller en slik 250hk fra 225hk da? Mellom 180hk og 225hk er det jo antall eksosrør som er lettest å se..

 #6825  av jumbo
 
Tror den hadde omkring 350 nm...

Kristian; sant nok - whi cares. En MR2 Turbo hamler nok gjerne opp med en slik en, hvertfall i svingete områder.

I tillegg skal huskes at denne nye modellen har quattro firehjulstrekk, sekvensiell (men lynkjapp) kasse, EPS og mye slik dritt. Ikke en kjeft skal få meg til å tro annet enn at dette koster krefter! 4x4 koster, alle ikke-manuelle girkasser koster litt i forhold til en ren manuell kasse, og all elektronikken skal forsynes med strøm.

 #6837  av chris
 
Det er det som er med tyske biler. De MÅ ha en haug elektronikk for at bilen i det hele tatt skal være "kjørbar" .. Hvordan tror dere de nye mercedesene hadde vært å kjøre om elektronikken svikta?

Tror uansett også at hingstene i en MR2 er mye mer effektive enn de late merrene i TT'ene.

 #6842  av Erlend
 
Hør hør :) Nazisleder ofrer jeg ikke et annet blikk på engang når jeg ser dem, uansett hvor lave og aggressive de ser ut.

 #6843  av Morten
 
Det var jo litt porno med kasse som girer på 0,2 sek! da...
Ellers nevnte de på programmet at den var lavere stivere osv. enn vanlig TT noe som jo burde hjelpe litt. 0-100 ble oppgitt til rundt 6,2 eller 6,4sek tror jeg :? Det er jo ikke lovende for en NA 2'er :cry:

Ellers nevnte de at Audi hadde hatt to ingentinggjør'er til å designe eksosen på den for å få optimalisert lyden!

Men, men til en pris i Norge på 600+ er det neppe mange som gidder å kjøpe den :twisted:

 #6844  av jumbo
 
Det er da mye mer moro å gire manuelt på ned mot samme tid, enn å gire på 0.2 med automat! :mrgreen:

 #6850  av Morten
 
jumbo skrev:Det er da mye mer moro å gire manuelt på ned mot samme tid, enn å gire på 0.2 med automat! :mrgreen:
Det høres da ikke SÅ grusomt ut med giring på rattet i F1 stil? :shock:

 #6852  av jumbo
 
Er og blir automat. FYSJ! :D

(Sorry @lpher, no offence!)

 #6859  av Goose
 
f1 gir er såååå digg! Jumbo du må prøve mr2 mk3 med sekv.kasse...

Veldig morsomt å kjøre... :)

Hadde bare celica hatt sånn kasse! :roll:

 #6871  av Erlend
 
Er visst mange som lovpriser den sekvensielle kassa til mk3... Hørte at det var en av de beste sekvensielle der ute. Men...jeg kan fortsatt liksom ikke tenke meg moroa?

 #6885  av jumbo
 
Er og blir automat... FYSJ! Så det så! Ingen diskusjon! :mrgreen:

Spøk til side: sekvensiell kasse kan sikkert virke kult det, men det er og blir et skritt i retning bort fra manuell kasse, og det kommer jeg aldri til å like. Har kjørt flere bilen med sekvensiell kasse, men har aldri helt likt greia...

 #6886  av erling
 
jumbo skrev:Er og blir automat... FYSJ! Så det så! Ingen diskusjon! :mrgreen:

Spøk til side: sekvensiell kasse kan sikkert virke kult det, men det er og blir et skritt i retning bort fra manuell kasse, og det kommer jeg aldri til å like. Har kjørt flere bilen med sekvensiell kasse, men har aldri helt likt greia...
Sekvensiell er jo skikkelige saker da, det er jo manuell kasse som clutcher automatisk. Tiptronic f.eks, er jo automatgirkasse. Er ikke mange bilene som leveres med sekv., uansett hadde jeg nok takket meg til 3 pedaler & vanlig stake i midten. Bilde