TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• ENDELIG NY BIL!! MR2 TURBO!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#68052  av @lpher

Hei niiiiiice! Grattis! :D

KT-reg? ...lukter det litt TG-Bil her eller? :D

Ser den Sony spilleren skriker etter å bli bytta ut også? :D

@lpher

#68054  av Master

kjøp nye sexy speil med blinklys i! det hadde vært fett. Sånne med to fester inn mot bilen. Sikle :P

#68065  av spkstrp

mr.two skrev:Gratulerer med kjempefin bil ! Men den wunderbaumen MÅ du fjerne ! Og er han karen på bildet deg eller FireWalk ? Ser lettere slesk ut, hehe 8)
Hehe.. :) "Nei, BI er ikke for kreti og pleti" ;)

#68069  av FireWalk

hehe!! ja den cd-spilleren må skiftes ut.. trenger noe med MP3 og et stort fargesprakende display :wink: men nå er jeg jo så blakk som jeg aldri har vært før.. kommer til å ta meg måneder før jeg er ovenpå igjen rent økonomisk..

Men nå skal jo bilen parkeres i garasje hele vinteren, så da har jeg god tid på meg til å pusle med diverse prosjekter mens jeg venter på at sommeren atter en gang skal komme :-)

#68080  av jumbo

FireWalk skrev:Når det gjelder de orange lysene på listen fremme så er det kke sideblinkere, men sidemarkerings lys. Husk at dette er en amerikansk utgave. Det finnes faktisk ikke sideblinkere på bilen!?... Dette er jo påbudt, så jeg blir nødt til å finne på noe lurt.. f.eks modifisere markeringslysene til å bli blinklys? er det noen som vet om det er mulig å få tak i slike i hvitt da?
a) Ikke paabudt om det ikke var tilstede i bilens originale stand

b) Jeg har hvite sideblinkere, saa fullt mulig ja, men sikkert litt mekk aa sette paa bilen din (skjaere hull, ledninger etc)

Ettersom de ikke er paabudt ettersom bilen din er levert originalt uten, ville jeg bare droppet det.

#68096  av Kjelliken

:D Grattis med ny bil Fire Walk den der så riktig pen ut. vet de er god og kjøre siden jeg var med en kar og hentet Jensi sin forrige helg. skal se om vi ikke får tatt noen bilder av den i løpet av uken og lagt inn.. Ruff Raider så han kaller seg her inne sor trives i sin mr2 mk II turbo
så ta godt vare på den så kansje treffes vi til sommeren på ett av treffene... :wink:

#68105  av jan-erik

@lpher skrev: KT-reg? ...lukter det litt TG-Bil her eller? :D

@lpher
KT er Kongsberg.

Er nok heller KF og KH som er TG Bil, altså Drammens registert.

#68141  av McHowie

Grattis med ny finfin bil! :)

#68144  av Magne

Gratulerer med ny bil! Den ser jo rimelig strøken ut! :)

#68169  av cameleon

Sjekk hvem som er tilbake for å sørge for at gatene blir utrygge igjen da 8)
Grattis med ny bil! Skikkelig nydelig sak det der :wink:

#68241  av Ivar

jumbo skrev: Ettersom de ikke er paabudt ettersom bilen din er levert originalt uten, ville jeg bare droppet det.
Klarer du å spa frem en paragraf rundt dette?

(Fin bil, Firewalk!) :D

#68242  av jumbo

Skal forsoeke Ivar, men maa innroemme at jeg suger big-time paa bruk av lovdata.no, sliter alltid med aa finne fram der. Sist gang dette temaet var fremme, trodde jeg motsatt - at det var paabudt uansett, men ble bevist feil av andre som fant fram paragrafen. Skal rote litt rundt i morra og se om jeg ikke finner den.

#68331  av FireWalk

Takker for alle kommentarer! det er kjekt å høre at folket syntes bilen var fin :D Da dette jo er min andre MR2 nå var jeg selvfølgelig litt mer kritisk i jakten på bil denne gangen. Jeg visste jo litt mer om hva jeg skulle se etter nå enn hva jeg gjorde da jeg kjøpte den første.. Jeg kjøpte heller ikke den første og beste, ei heller den billigste. men ventet lenge og søkte over alt i jakten på akkurat den bilen JEG ville ha.. :) Jeg syntes nesten litt synd på Lars Erik (SW20) som jeg har holdt litt i mørket. Jeg sa jeg ikke kom til å kjøpe meg noen ny MR2, og han gikk jo såklart helt av skaftet. HVA? skal du ikke ha deg ny MR2?! Men så var det jo verd det å se de store øynene hans den dagen jeg plutselig kom og viste den frem :) Selv om jeg har en misstanke om at han har hatt en misstanke om at jeg allerede hadd fått en... uten at han sa noe :p hehe..

Jeg tok noen bilder av speedometeret nå når det var mørkt, jeg vet hvor stas det er med bilder her på forumet, så jeg la dem like gjerne inn her :wink:
På dagtid har jeg det hvitt, og om natten foretrekker jeg Blått :)
Vedlegg
El Glow med Grønn bakgrunn valgt.
El Glow med Grønn bakgrunn valgt.
P1010004.JPG (34.57 kiB) Vist 1365 ganger
El glow med BLÃ… bakgrunn valgt.
El glow med BLÃ… bakgrunn valgt.
P1010001.JPG (31.98 kiB) Vist 1362 ganger
Hvitt i dagslys. Kun et svakt blått skjær dersom det kommer skygge f.eks.
Hvitt i dagslys. Kun et svakt blått skjær dersom det kommer skygge f.eks.
P1010114.JPG (23.27 kiB) Vist 1644 ganger

#68776  av chris

FET bil, firewalk !!! Håper du har litt flaks med denne nå da :) Når det gjelder stereo, kan såklart vi hos Bilradiospesialisten hjelpe deg ;) ;)

Men jeg har èn ting på min som er kulere enn på din: diamond cut blinklys ;)

#68959  av PÃ¥l

Grattis med ny grombil!!! Den var jo helt nydelig! Men disse sidemarkeringslysene er jo blinklys også? Min '91 Turbo er original US-spec, og der blinker markeringslysene i takt med blinklysene. Nå kan det hende at de er modifiserte da. Er vel ikke noe problem å koble blinklysreleet til sidemarkeringslysene? Og jeg hadde min på EU test en måned etter at jeg kjøpte den, og de sa ingenting på det, altså er det lovlig :) anbefaler deg absolutt ikke å borre hull til sideblinklys, mye finere uten! pluss mindre luftmotstand hehe :wink: