TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• ENDELIG NY BIL!! MR2 TURBO!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #67969  av FireWalk

Da har jeg endelig fått meg ny bil! en orginal MR2 Turbo med 3S-GTE 3. gen motor i. Jeg trodde en stund jeg sulle bli helt gal etter at jeg mistet den forige MR2en.. men etter mange måneder har jeg endelig greid å få hendene på et skikkelig eksemplar av arten!

Specs:

- 1993 model US versjon MR2 Turbo.
- gått ca 105.000 km.
- aircondition
- elektriske vinduer/speil
- Tyveri Allarm
- ABS bremser
- Airbag
- Servostyring
- Cruice control
- Turbotimer / laptimer /kjørecomputer
- Nye og større bremser (ventilerte bremseskiver osv)
- Bilen er nylakkert for ca et halvt år siden.
- modifiserte Hvite tåkelys foran.
- Modifiserte tåkelys bak (kjørelys og bremselys på alle 4.)
- lexus lykter bak
- Effekt anlegg /fjernet cat.
- Apexi power intake
- HKS Super SQV blow off valve.
- Ny turbo.
- Gule koni dempere. /m senkesett.
- uorginal Stereo med forsterker osv..
- Skinn seter /interiør.
- Hvite instrumentpaneler med EL-Glow
- fjernstyrt sentral-lås

Når det gjelder motoren så kan jeg si at den er godt trimmet. Tideligere eier har overhalt motoren for 50.000 kr, byttet til bedre stempler osv for at motoren skal tåle trimmingen. Ladetrykket er 1,2-1,3 bar. Den er også chippet.

Hvor mange hester det er på den vet jeg ikke sikkert ettersom jeg ikke har hatt den på rullene. Men det er nok godt over 300 hk på den.

jeg er alt i alt MEGET fornøyd med bilen! :) ENDELIG er jeg hel igjen.. hehe.. (jeg mistet noe av meg selv da jeg mistet forige MR2en..)

Nå skal den imidlertid parkeres for vinteren, men innen sommeren skal jeg iallefall ha på noen skikkelige felger, styling osv..

Slenger med en mengde med bilder da jeg vet at slikt blir tatt godt imot her på forumet :p
Vedlegg
e7.jpg
e7.jpg (23.58 kiB) Vist 1963 ganger
e6.jpg
e6.jpg (29.27 kiB) Vist 1963 ganger
e5.jpg
e5.jpg (39.76 kiB) Vist 1963 ganger
e4.jpg
e4.jpg (55.45 kiB) Vist 1394 ganger
e1.jpg
e1.jpg (60.2 kiB) Vist 1395 ganger
Sist redigert av FireWalk den 31 okt 2004 03:40, redigert 6 ganger totalt.

#67972  av FireWalk

Flere bilder:
Vedlegg
en kompis av meg som gladelig poserer forran kamera.. hehe..
en kompis av meg som gladelig poserer forran kamera.. hehe..
e9.jpg (29.35 kiB) Vist 1961 ganger
e8.jpg
e8.jpg (38.94 kiB) Vist 1961 ganger
e3.jpg
e3.jpg (48.38 kiB) Vist 1961 ganger
e2.jpg
e2.jpg (50.3 kiB) Vist 1961 ganger
Sist redigert av FireWalk den 31 okt 2004 03:49, redigert 1 gang totalt.

#67973  av FireWalk

ENDA flere bilder :D
Vedlegg
e13.jpg
e13.jpg (27.39 kiB) Vist 1958 ganger
e12.jpg
e12.jpg (46.99 kiB) Vist 1958 ganger
e11.jpg
e11.jpg (19.95 kiB) Vist 1958 ganger
e10.jpg
e10.jpg (38.89 kiB) Vist 1958 ganger
bakfra12.jpg
bakfra12.jpg (48.52 kiB) Vist 1742 ganger
Sist redigert av FireWalk den 01 nov 2004 19:19, redigert 1 gang totalt.

#67974  av tojo

Grattis til den lykkelige eier. :D
Megalækker bil.
 #67982  av ST205RR

grattis med FET bil :D

#67983  av spkstrp

*drool* :p

#67987  av Master

Gratulerer! Ser for meg lista over utstyr ser slik ut for min del om ikke så alt for lenge... *håper vi* Sant som du sier at man mister en del av seg selv når man mister MR2'en sin :?

#67999  av mr.two

Gratulerer med kjempefin bil ! Men den wunderbaumen MÅ du fjerne ! Og er han karen på bildet deg eller FireWalk ? Ser lettere slesk ut, hehe 8)

#68003  av FireWalk

Hehe.. ja skal fjerne den.. er foresten ikke jeg som har hengt den der heller :) Fyren på bildet er en kamerat av meg. Tenkte jeg måtte få noen til å posere på bildet.. hadde vært best med en blond liten babe da, men noen ganger må man bare bruke det man har for hånden der og da :wink:

#68009  av kim85

DRIT FEIT VOGN :lol: :D

#68011  av jan-erik

Gratulerer med ny bil, så strøken ut!!

Rart vi ikke har sett forrige eier her på forumet?? Hvor i landet har bilen gått?
 #68012  av Maverick

Grisefet bil, gratulerer så mye! :)

#68013  av jumbo

Nydelig bil :D

Ratt, felger og orange sideblinkere fremme hadde faatt ferie rimelig fort for min del, men var en utrolig pen bil :mrgreen:

Hmm, hvilken mr2 er IKKE utrolig fin? Hehe

#68034  av Tor

Pen bil, liker Turbo jeg..

#68035  av FireWalk

jumbo skrev:Nydelig bil :D

Ratt, felger og orange sideblinkere fremme hadde faatt ferie rimelig fort for min del, men var en utrolig pen bil :mrgreen:

Hmm, hvilken mr2 er IKKE utrolig fin? Hehe
Hehe.. ja hadde gjort seg med et mindre ratt da, men Jeg liker godt den Cruice controllen, samt Airbagen, og dette er integrert i rattet.. så det får nok bare bli. Når det gjelder de orange lysene på listen fremme så er det kke sideblinkere, men sidemarkerings lys. Husk at dette er en amerikansk utgave. Det finnes faktisk ikke sideblinkere på bilen!?... Dette er jo påbudt, så jeg blir nødt til å finne på noe lurt.. f.eks modifisere markeringslysene til å bli blinklys? er det noen som vet om det er mulig å få tak i slike i hvitt da?

Bilen har vært eid av en fyr/entusiast på 54 år. Han har så å si ikke brukt bilen de 2 siste årene, den har bare stått inne i garasjen og kun blitt brukt noen få ganger om someren.. Han har iallefall tatt godt vare på bilen, det skal han ha. Det finnes ikke en Ripe i frontruten.. den er nemlig helt ny. Alt av slitedeler er nytt.. Ny chlutch, ny turbo, totaloverhalt og forsterket motor, understellbehandlet osv.. :)

Det ser ut til at jg slipper noen store utlegg på denne bilen på lang tid nå. Så da kan jeg konsentrere meg mer om felger, styling osv :)

Eneste som er lit synd er at det ikke er noen steder her i nærheten hvor jeg kan få kjørt den på rullene... jeg KLØR etter å finne ut hvor mange HK det egentlig er på den.. med 1,2-1,3 bar ladetrykk burde det jo bli en del..

Nærmeste som er av sånt er vel vegvesnet, men det er jo løvens hule og den skal jeg holde meg J***** langt unna! :lol: