TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Skifting av bremseklosser foran pÃ¥ MK2

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #67496  av McHowie

Heisann!

Idag skal det skiftes hjulbolter bak og bremseklosser foran.. så blir endelig min bil EU-godkjent :P
Noen som har step-by-step skjema hvordan man skifter bremseklosser? Har fått noe sånt for skifting av hjulbolter, men mangler klossene nå :)
Så skal det sies at jeg er blond, og har absolutt ingen idèer hvordan dette skal gjøres.. Selv om man har gjort det på Peugeot'en for mange herrens år siden :P

#67521  av chimp

Byttet bremseklosser bak på tirsdag. Det kan være en sinnsykt drittjobb. Caliperne satt jo dønn fast og det var heller ikke særlig lett å få de av selve bremseskiven. Kommer selvsagt på om hvor lenge det er siden sist du byttet bremseskiver/klosser/caliper. De som satt på min bil tror jeg har vært der en stund og jeg måtte betale for det med svette. :p

#67541  av tojo

:D Step by step hvordan man skifter bremseklossene(Obs dette er verkstedhåndbok for Supra mkIII,men fremgangsmåten er den samme!)
se link:
http://www.cygnusx1.net/supra/library/T ... R_014.html

Lykke til :D

#67571  av Johnny_Bravo

Mitt tips er. skru av hjulene og ta en titt på hvordan de er festet. det er 2 skruer for å få av hele caliperen. så er det bare å skru inn stempelet før du setter på de nye klossene. er fort gjort når du først begynner

#67619  av McHowie

Ferdig med alt, og det var så lett at jeg nesten ble skuffet over hvor lett det var :P