TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Første fartsbot

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#66786  av mr.two

Har møtt mange snille politifolk i mitt liv som bilkjører, stoppet for å kjøre uten lys, uten skilt, uten vognkort, uten førerkort...aldri fått noe for dette..

Ble tatt i 130 i 80 sone, 6mnd uten lappen og 8000,- ved Ulven
Ble tatt i et eller annet en gang jeg øvelseskjørte, fikk 3000,-

Ble også stoppet av en sivil politi en gang, han mente jeg hadde hatt 90 i 50 sonen, jeg var ikke uenig for jeg trodde han skulle kappkjøre...men han gav meg bare en skjennepreken så var det ok...litt flaks må man ha..

Men det er mye dustete parkeringsvakter, de kan brenne i h#¤%#%

#66796  av sindrejl

doffy skrev:tror ikke det er mange politimenn her på øyen som lar seg prute på bøter.
ble stoppet en gang for køddekjøring der de påstod jeg ikke brukte belte, ikke blinket meg ut av rundkjøringen noe de ikke kunne sett siden de lå et lite stykke bak meg, men de fikk ingen måling på meg så det holdt med en advarsel :D
haha dem prøvde sånn på meg også.. å skulle gi meg advarsel og ba meg innrømme det osv. Dem hadde ikke sett det selv men var liksom et sivilt vitne som var stappfullt av løgner. Jeg NEKTA å godta noen advarsel for jeg hadde ikke gjort en dritt gærnt (påstod jeg) Så da skulle dem anmelde meg istedet, mens kompissen min som lå foran slapp unna fordi han jatta med.. teit .. DEM var sure dem :D Prata noe jævlig om holdningen min osv :P

#66806  av GT4 CS

Kjørte fra purken en gang, da de tilslutt fikk stoppet meg kom det en illsint politimann og rev opp døra mi og spurte hva i helvete jeg drev med. Forklarte han pent at x dama mi stakk av med en politimann og var sikker på at det var han som skulle levere hu tilbake hehe. Nei da, utdrag fra en vandrehistorie det der. De aller fleste onkler er greie så lenge man er grei tilbake. Men pass dere for svein engen i sørum komune. Han er psykopat til og bøtelegge. 81km/t i 80 sona er alt for fort for han.

#66869  av tojo

:D Finnes en psykopatisk politimann her"up north"i Mo i Rana som også skriver ut bøter hvis han har sjansen.
Sikkert noen her på forumet som kjenner til den karen(han bruker bla. å stå inni tunneler :wink: ) Han er veldig ivrig i forbindelse med arrangemang på ACR(Artic Circle Raceway).
Kan i den forbindelse nevne at mange ble stoppet i forbindelse med Sommertreffet.

#66870  av tojo

:D Finnes en psykopatisk politimann her"up north"i Mo i Rana som også skriver ut bøter hvis han har sjansen.
Sikkert noen her på forumet som kjenner til den karen(han bruker bla. å stå inni tunneler :wink: ) Han er veldig ivrig i forbindelse med arrangemang på ACR(Artic Circle Raceway).
Kan i den forbindelse nevne at mange ble stoppet i forbindelse med Sommertreffet.
Han er også ofte å se sittende i en campingstol langs veiene,med sin kjære venn "lasern". :D

#66896  av GT4 CS

Helt greit at de gjør jobben sin. Men hadde alle bare brukt hodet og ikke bare boka. Men nå er de aller fleste helt greie her på romerike synes jeg, untaket er på sørumsand

#67226  av Kjelliken

8) her har vi flere og alle er opplært av verstingen sjøl. har en mistanke om at han sover med lazeren under puta hver natt.. :shock:

#67284  av Gjertsen

memo skrev:fikk og 1200,- i bot for 59 i 60 sona for et par ukes tid siden..
Lol ikke dårlig nei å få 1200 for å kjøre 1km forsakte :lol: HIHI
Er MAAAAAANGE her i sfj som burdte mista lappen da ass..

ang politi som ikke har peil på bil så har jeg en historie!
Var MØRKT og seint på kvelden. kjørte hjemover i min Gammle Corolla 1.6 xl 89mod.
Var en bil bak som kom fort etter meg. dum som jeg var så ga jeg bånn gass. og dem følgte etter og hang så vidt på. dette var rektignok i 50 sona hele veien.
Når jeg svinger av inn til mutter så ser jeg saftblander på taket og non glupinger som sitter inni bilen.
jeg tenkte "FAEN, jeg er død"
Og når jeg stoppa hjemme så kom dem ut og prata med meg om hvor fort jeg hadde kjørt 86km i 50 sona.
Også sier han ene FERSKE snuten "hører du den pipplinga fra motoren din?" "Ja" svarte jeg. Politimannen "det kommer av at du har kjørt FORT"
Jeg hadde jo ikke NOEN som helst snøring på biler så jeg sa "javel"
Do you get it?
Har hørt denne pipplinga MAAAAAAAANGE ganger etter den episoden. og snuten hadde FAEN ikke peil.
Kunne jeg fått billigere straff ved å si at snuten "trua" meg? ikke vet jeg.
Fikk vaffal 6laken i bot samt 6mnd uten lappen... Smålig lang 6mnd. også gikk jeg glipp av sommer med bil, men ble jo brun da av all sykklinga :D

Konklusjon: Ikke kjør fort om det er biler bak eller forran.....og ta det snuten sier med en klype Salt....

#67391  av sindrejl

Gjertsen skrev:
memo skrev:fikk og 1200,- i bot for 59 i 60 sona for et par ukes tid siden..
Lol ikke dårlig nei å få 1200 for å kjøre 1km forsakte :lol: HIHI
Er MAAAAAANGE her i sfj som burdte mista lappen da ass..

ang politi som ikke har peil på bil så har jeg en historie!
Var MØRKT og seint på kvelden. kjørte hjemover i min Gammle Corolla 1.6 xl 89mod.
Var en bil bak som kom fort etter meg. dum som jeg var så ga jeg bånn gass. og dem følgte etter og hang så vidt på. dette var rektignok i 50 sona hele veien.
Når jeg svinger av inn til mutter så ser jeg saftblander på taket og non glupinger som sitter inni bilen.
jeg tenkte "FAEN, jeg er død"
Og når jeg stoppa hjemme så kom dem ut og prata med meg om hvor fort jeg hadde kjørt 86km i 50 sona.
Også sier han ene FERSKE snuten "hører du den pipplinga fra motoren din?" "Ja" svarte jeg. Politimannen "det kommer av at du har kjørt FORT"
Jeg hadde jo ikke NOEN som helst snøring på biler så jeg sa "javel"
Do you get it?
Har hørt denne pipplinga MAAAAAAAANGE ganger etter den episoden. og snuten hadde FAEN ikke peil.
Kunne jeg fått billigere straff ved å si at snuten "trua" meg? ikke vet jeg.
Fikk vaffal 6laken i bot samt 6mnd uten lappen... Smålig lang 6mnd. også gikk jeg glipp av sommer med bil, men ble jo brun da av all sykklinga :D

Konklusjon: Ikke kjør fort om det er biler bak eller forran.....og ta det snuten sier med en klype Salt....
Hehe snuten ble så sint da jeg "svarte" ham hele tiden ;) Men gir aldri på før bilen bak har passert meg jeg :) Da er helvete ute og ett.. ender som oftest opp i en sinnsvak kappkjøring :D

#67427  av Erlend

Kjenner mange hyggelige politifolk jeg :)

Helt vanlige mennesker, de fleste prøver å være koselige, men sett dere inn i deres situasjon da... etter en jobbehelg på fartskontroll med lassevis av dritsure bilister, så er det ikke lett å være elskverdig hver gang.

Finnes såklart noen råtne epler som har bad attitude hele tida også, men de er i mindretall!!

Forresten, fikk min første og eneste fartsbot når jeg kjørte i 69 km/t i 60-sona, rett og slett fordi jeg trodde det var 70 der :) Surt, men men. Når jeg tenker på at de kunne tatt meg mange andre ganger med et langt verre resultat er det ganske greit :)

#67448  av GT4 CS

Ja enkelte er litt for glad i laseren sin. Har faktisk veldig respekt for politiet, og den jobben de gjør. Men det er alltid noen der og som ødelegger for resten. Sånn er det vel bare. Sku tru enkelte får bonuslønn etter hvor mange de får gitt bot

#67450  av sindrejl

GT4 CS skrev:Ja enkelte er litt for glad i laseren sin. Har faktisk veldig respekt for politiet, og den jobben de gjør. Men det er alltid noen der og som ødelegger for resten. Sånn er det vel bare. Sku tru enkelte får bonuslønn etter hvor mange de får gitt bot
Det var jo såklart diskutert av regjeringa det der.. dem hadde planer om å gi avanse etter antall bøter.. sinnsykt

#67575  av chris

jeg har null respekt for politiet og den jobben de gjør/skulle ha gjort.. jævla aper, er alt jeg har å si...

#67812  av Gjertsen

chris skrev:jeg har null respekt for politiet og den jobben de gjør/skulle ha gjort.. jævla aper, er alt jeg har å si...
Trur du burdte være glad for at de er der! Du skjønner det en dag.
Hva ville skjedd om det ikke fantes regler eller politi?
Den tanken vil jeg ikke tenke engang.

#67879  av chris

Gjertsen skrev:
chris skrev:jeg har null respekt for politiet og den jobben de gjør/skulle ha gjort.. jævla aper, er alt jeg har å si...
Trur du burdte være glad for at de er der! Du skjønner det en dag.
Hva ville skjedd om det ikke fantes regler eller politi?
Den tanken vil jeg ikke tenke engang.
av og til lurer jeg på om forskjellen ville vært så veldig stor, satt på spissen såklart.
Jeg har mange dårlige erfaringer med purkjævlene, og da snakker jeg ikke fartsbøter faktisk. Men om vi skal komme inn på det emnet også, så er hele fartsopplegget helt på trynet. I norge er fartsovertredelser noe det værste man kan gjøre virker det som, og purken er ute KUN pga pengeinnsamlinger. Har ingenting med trafikksikkerhet å gjøre, snarere tvert i mot.
Men EN av mange grunner til at jeg misliker purken så sterkt, er at jeg en gang kjørte drosje, og trengte hjelp. Var en kunde som gikk bananas og skulle banke meg og styr. Han bodde i enebolig, så etter masse styr gikk han inn i huset og slo av lyset. Jeg gikk mot boligen for å se om det stod navneskilt på døra, og da kom han løpende ut etter meg, med ett eller annet slagvåpen. Jeg løp mot bilen, rakk akkurat å hoppe inn og gi full gass. Spant vilt avgårde med taxien, mens han slo i sida på bilen og knuste lykt etc. Lenger bort i gata stoppa jeg, og ringte purken. Vet du hva jeg fikk til svar eller?!? (dette var en lørdagskveld for øvrig)..

"slutt å plag oss med sånt, og ring heller tilbake på mandag. Jeg sover, og orker ikke stå opp"

Er det rart jeg er forbanna eller? Er sikker på at hadde jeg sagt at det var en som kjørte forbi meg i 50-sonen hadde de kjørt full utrykning, SWAT og hele rukkelet hadde kommet...

Har mange sånne historier for øvrig.........