TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Legendarisk Rally sjÃ¥før gir opp

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #66699  av tojo

Carlos Sainz gir opp etter sesongen 2004,etter mange år der blandt som sjåfør for Toyota. Les mer her:
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=251053

#66720  av CelicaTurbo

synd.. men han drar virkelig på årene da og han vil vel gi seg mens han er på topp (for han har jo absolutt gjort det bra denne sessongen).

#66729  av Kebab gud

for meg så virker det som om han altid kjører ut ....
men denne sesongen .. så virket det OK ..
såå gir seg på topp?
Absolutt

#66742  av tojo

Nå ja han har vel ikke alltid kjørt ut!
Jeg synes vi skal gi all ære til 42 årig gamle Sainz,som har gjort så mye for Toyota og i tillegg fått oppkalt en bil etter seg. :D

1989 World Rally Championship with Toyota - eighth overall. Three podium finishes.

1990 World Rally Champion with Toyota. Four wins [Acropolis, New Zealand, Finland and Britain.]
Asia-Pacific Rally Champion.

1991 World Rally Championship with Toyota - second overall. Five wins [Monte, Portugal, Tour de Corse, New Zealand and Argentina].

1992 World Rally Champion with Toyota. Four wins [Safari, New Zealand, Catalunya, and Britain].

1998 World Rally Championship with Toyota - second overall. Results - two wins [Monte and New Zealand] and five second place finishes [Sweden, Portugal, Argentina, Finland and Australia].

1999 World Rally Championship with Toyota - fourth overall. Results - four second place finishes [Monte, Portugal, Acropolis, and Australia].

#66797  av sindrejl

da er det vel min tur til å ta over da...? ;)

#66801  av Tor

Tja, jeg hadde vel heller ikke nekta for og ta over den jobben. Men bil kan han iallefall kjøre det er helt sikkert da. Er vel ikke noen sjofører i WRC som ikke vet hva de driver med .

#66816  av kennethx

Nå har han jo sagt at han skal gi seg mange ganger før da...liten luring han der....vi får se .)

#66886  av celicat23

Synd. Kan ikke si mer enn det. Syns det er trist.

#66895  av GT4 CS

carlos er alltid med i toppen. håper han ikke gir seg

#67062  av Tor

Tja, vi får se hva som skjer :) Bilen Carlos holder iallefall mål.

#67221  av Kjelliken

:D Vel nor en ser utviklingen og er over 40 så begynner vel man og verdsette livet mer og mer. og de er virkelig på kanten hele tiden disse rally gutta. jeg må bare bøye meg i støvet for deres dyktighet og råe kjørestil. det er igrunnen det som gjør at vi har så bra biler som vi har i dag.. Rally gutta er vel de som har gjort mest for bilutviklingen de siste 20 årene vil jeg tro.. :roll:

Så en stor takk til Carlos Sainz for sin innsats i motorverden han kommer ikke til å bli glemt med det første.. :wink: