TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Første fartsbot

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #66714  av Maverick

Da var første fartsbot i havn, ble stoppet på Tempe i 60km/t i 50 sonen.
Hørte de diskuterte over sambandet om hvor mye de skulle ta meg for (hadde 68km/t ca på speedo'n). Ble enige om 62, som da er 2.200 i bot + en prikk. Godeste Onkel Politi så at jeg rista godt på hodet og ikke var enig, så når han kom bort til meg så sa han at "er vi enig om 60km/t, 1200,- i bot og ingen prikker?".

Det var her jeg virkelig ble satt ut, og derfor jeg skriver dette innlegget. En hyggelig politimann, som slår av km/t sånn uten videre?
Positivt overrasket ble jeg, og godtok bota på stedet uten å tenke over det i hele tatt. Tenkte for meg selv at det er godt å se at politiet er mennesker de og :)

Burde kanskje vært sint for at jeg fikk bot, men er ikke det ..

:roll:

#66725  av FireWalk

hehe... jeg regner med det blir bot og ingen bedring? :lol:

har faktisk aldri fått bot jeg :-) har aldri holdt fartsgrensen heller, så det er jo litt betenkelig... ? :shock:

Det finnes mange ok politimenn. Desverre finnes det mange grinete også som skal vri vondt til værre osv.. som skal toppe deg uten grunn og lage en scene ut av den minste ting... mens andre ser mellom fingrene på det meste :)

hva kan jeg si annet enn at du har vært heldig! :D

#66727  av memo

fikk og 1200,- i bot for 59 i 60 sona for et par ukes tid siden..

var en hyggelig kar som stoppa meg og forsikra meg om at dette ikke var så ille, men jeg måtte snakke litt med "personen i bilen der borte"..

personen i bilen var en ung dame på rundt 27(?) som var..

..SÅ INN I DÆVEN så pen... (bare nordnorsk som dekker dette)..
blond...lita...slank...ufattelig søt...

jeg slo så gjerne av en prat og godtok bota :lol:

#66731  av tojo

Jeg kjenner til en grinete politimann :x (nåja kjenner faktisk til en stasjon full av grinete typer) :evil:
Up north polisen er noe for seg selv!!!!
Skulle ønsket jeg var like heldig som deg Maveric!
Men den gang ei........men ting går rette veien, nå er jeg bare 2 1/2 mnd og 9høvdinger unna.

#66732  av memo

tojo, da låner jo bare jeg bilen din imens jeg da.. ser ut til at jeg slipper gratis unna det "lille" uhellet mitt :P

#66734  av chris

memo skrev:fikk og 1200,- i bot for 59 i 60 sona for et par ukes tid siden..
på tide de bøtelegger folk som kjører sakte ja ;) :P :D

#66735  av memo

chris skrev:
haha...siden jeg har vraka celica'en, så var dette med en Ford Courier...
den skal nesten ikke gå så fort på rettstrekke engang :D

legger ved bilde:
Vedlegg
couriercombi.jpg
couriercombi.jpg (11.99 kiB) Vist 751 ganger

#66738  av Kebab gud

ble tatt i 78km/t i 50sone ... men snuten var snill:P
"Vi tokk deg i 78 i en 50sone, noe som betyr indragelse av førerkortet, men skal vi si 74km/t og at du vedtar boten her og nå?"
joda .. ble 2 prikker og 5tusen...

verste er at der jeg ble tatt er det en rett strekke med jorder på begge sider...
så hvorfor det er 50 der aner ikke jeg ..
det er klassisk 70 hvertfall 60 vei ..
men men ..
(skjedde i Re forresten :P)

#66739  av chris

memo skrev:
chris skrev:
haha...siden jeg har vraka celica'en, så var dette med en Ford Courier...
den skal nesten ikke gå så fort på rettstrekke engang :D

legger ved bilde:
Neste gang sikter du inn en nedoverbakke og prøver å nå 60 ;)

#66740  av Amund

kjenner ikke greie poltimenn eg... han jeg traff på hvar sur og grinete, og i tillegg full av løgn... :evil:

#66744  av tojo

:D haha memo, nei bilen den står godt den :wink: Får da se det positive i å vær "lappløs" jeg har da fått extra tid til å stelle litt med bilen.
Jeg har da bidratt med en god del penger til politiets"julebord":
Fartsovertredelse 76 i 60sone ,parkeringsbøter,beltebøter og så denne som er prikken over i`en 123 i 80sone. Shit happens :evil:

#66769  av doffy

tror ikke det er mange politimenn her på øyen som lar seg prute på bøter.
ble stoppet en gang for køddekjøring der de påstod jeg ikke brukte belte, ikke blinket meg ut av rundkjøringen noe de ikke kunne sett siden de lå et lite stykke bak meg, men de fikk ingen måling på meg så det holdt med en advarsel :D

#66772  av FireWalk

Det nærmeste jeg har vært å bli stoppet må være den gangen jeg kjørte rundt i byen i MR2en... så kommer purken bak meg. De ligger bak og forfølger meg i ca et halvt minutt før de skrur på blålysa... jeg kjører inn til siden og stopper... De kjører så opp på siden av meg og stopper.. så kikker to olme fyrer ned i MR2en og kikker på meg i noen sekunder...Jeg kikker (med hunde øyne -> noe jeg forøvrig har snappet opp fra x-dama) tilbake, så skrur de av blålysa og kjører videre.... hehehe.. jeg er STEIKE sikker på at det var SW20 de var ute etter.. ettersom at han har akkurat samme bil, og han har jo blitt stoppet et utall ganger allerede.. :p når de så at det ikke var han så var vel ikke fangsten så interessant lenger.. :lol:

Lars: hva har du å si til ditt forsvar???? :p jeg er sikker på du har gjort ett eller annet som de vl ta deg for.. men som de ikke kan bevise... :P

#66782  av jumbo

memo skrev:tojo, da låner jo bare jeg bilen din imens jeg da.. ser ut til at jeg slipper gratis unna det "lille" uhellet mitt :P
Godt aa hoere. Hadde irritert meg passelig mye om de hadde klart aa gi deg bot for den saken der.

#66783  av memo

:x

den var kanskje ikke såååå liten som jeg skulle ha det til...kanskje.. :oops: