TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Motorfester 4afe-4age-4agze-4age20v... Er de alle like???

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #66553  av tettwatt
 
Lurte på om motorfester til disse bilene er like??? Lurer på å overhale min 4age og bytte med muttern sin 4afe, for så å sette en 4agze/4age20v/3sgte i min mk1. 3sgte er vel mest jobb, lurte evnt på hva som "anbefales"? Har jo tidligere vært mest keen på 3sgte, men evnt hvor stor forskjell vil det bli?

 #66584  av Mr2 Mk2
 
Er jo STOR forskjell på 3sgte og de andre nevnte motorene,men 3sgte er mest arbeid.Men koster omtrent det samme som en 4agze med mindre sprut og mindre drag.Amund modifiserte vel til to motorfester til 3sgte og brukte de originale med litt modifikasjoner også.Men dette kan han få svare på selv :roll: 3sgte er gromt men litt kjipt om det blir det i "ALLE" Mk1`ene etterhvert da.Amund skulle holdt det for seg selv.(og noen andre :wink: )

 #66586  av Amund
 
om du skal ha 4agze, er eg av den oppfatning at det er nesten like mye jobb som med 3sgte. eneste fordelen med 4agze, er at det er en 1,6. og dermed lettere å få godkjent..

Største forskjellen mellon 4agze og 3sgte, er at med 3sgte må en lage nye motorfester. og den har et vestentlig høyere dreiemoment.. 4agze 170hk og 220nm, 3sgte, 204hk og 300 nm..

felles er masse arbeid med ledninger, og kjøler+++
Men skal innrømme at det er litt dumt om
"alle" skal ha 3sgte. eg var i det minste først då, men...

 #66601  av tomye
 
har du fått godkjent din mk1 med 3sgte i ?

 #67647  av tettwatt
 
tomye skrev:har du fått godkjent din mk1 med 3sgte i ?
Samme lurer jeg oxo på (altså om det går), har hørt at man må ha tüv godkjente motorfester/adaptere som ikke innebærer sveising... Er derfor jeg evnt lurer på 4agze/4age20v, da det er samme motorfestene(tror jeg?)

 #67663  av sindrejl
 
Amund skrev:om du skal ha 4agze, er eg av den oppfatning at det er nesten like mye jobb som med 3sgte. eneste fordelen med 4agze, er at det er en 1,6. og dermed lettere å få godkjent..

Største forskjellen mellon 4agze og 3sgte, er at med 3sgte må en lage nye motorfester. og den har et vestentlig høyere dreiemoment.. 4agze 170hk og 220nm, 3sgte, 204hk og 300 nm..

felles er masse arbeid med ledninger, og kjøler+++
Men skal innrømme at det er litt dumt om
"alle" skal ha 3sgte. eg var i det minste først då, men...
Hør han som vil være unik ;) Personlig går jeg nok for kompressor jekel ;) eventuellt en 20ventilers sak.. kanskje en 4age 20v med kompressor!? ;P