TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Lyktepod(SÃ¥nn lykte-kassedings rallybiler setter pÃ¥ om natta

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #66367  av Mr2Nyter'n;p

Visste ikke om detta innlegget hører til her, men det gjelder jo mr2en.. :) Jeg bor altså midt inni skauen i værste elg-området jeg vet om.. Østerdalen.. Lyst på mer lys på mr2'en men kun i vinterhalvåret..Derfor tenkt litt på sånn Lyktepod.. Trooooor det heter det etter hva jeg så på http://www.kollevold.no Nærmeste levelige løsningen for skikkelig lys er dette synes jeg.. Noen tips til hvor man skaffer en sånn med/uten lykter bortsett fra kollevold? Og..Dette er vel godkjent? Med lovlige 1000-metere har det jo ingenting å si om dem sitter montert sammen i et chassi? Vanskelig for å formulere meg angående detta,men dere forstår vel hvor jeg vil.. 8) Måtte fått til en ordning som lagde minimum med sår i karosseriet på mr2en da.. Jaja.. Kanskje litt rar, men tar imot synspunkter/tips... :wink:

#66398  av angrykid

Jeg har tenkt på dette lenge, men har i grunnen ikke utstyr/midler til å gjennomføre det, men kanskje det kan være noe for andre å gjøre :D

Det du trenger, er som følger.

1 stk ekstra panser
3 stk hella rally lykter
1 stk relee
endel glassfiber
og noe bor. :D

Dere skjønner kanskje hvor dette går hen? Tja, vel la meg forklare. Det jeg tenkte, var å montere en løsning på mr2'ens vinterpanser, der man borret hull for fester av lykter i gjennomgående bolt i panseret, fixet støtte for dem med å legge støttespiler bakover, som også festes i panseret. Deretter støpe en form i glassfiber som man kan legge over, og sparkle og lakkere dette på nytt, slik at du hele tiden, gjennom vinterhalvåret, så klart, kan kjøre med lyktene stående oppe, og 3x hella rally 3000 stående å lyse vei for deg. :D

jeg vet dette er mulig, jeg har bare ikke hatt økonomi til å gjøre det enda. Hvordan det vil se ut? Tja, jeg vet ikke.. men vil tro det kan bli unektelig rått.. :D

#66406  av Mr2Nyter'n;p

Vinterpanser! Ikke dumt! :D :D Må da prøve få til noe sånt? God oppskrift jaffal :wink:
Stikke litt rundt og høre med bilkyndige i dag jeg.. :wink:

#66416  av maxgets

du må ha 2 eller 4 for å få det godkjent er ikke lov med 3 så vidt jeg vet..

Gundersen motorsport og pedersen osv har lyktepoder:)

nb. om du kjøper med lys så er det stor sjangs for att de ikke er gategodkjente:) får høre med de som selger osv.
men om ikke godkjenning er livsviktig så er det fint for da får du de to i midten til å lyse langt(langlys) og de to på sidene til å lyse bredt(spredere)
sånn de kjører med i lrally og det ser ut til å funke bra:)

#66424  av Mr2Nyter'n;p

Takk for tips! :P Skal ta noen tlf rundt omkring i dag jeg.. Kanskje det blir saker! Ække så farlig med godkjenninga.. Plager ingen møtende bilister med det oppsettet du nevnte tror jeg.. Alltid noen intelligente folk her på ts-ogn forumet.. Me like! Synes prisen på kollevold var litt stiv, derfor prøve få tak i brukt.. Lakkeres jo uansett i samme farge som bilen, så ække farlig med farge/småskader osv.. Trodde jeg skulle få masse negative kommentarer på denna posten jeg, men der tok jeg feil! 8) 8)

#66440  av AndreasH

De reklamerer for noe HID/Xenon ombyggings kit på Biltema for ca. kr.3500,- Vet ikke om det passer direkte, men skal gi 300% bedre lys iforhold til vanlig halogen... 8)

#66471  av maxgets

Mr2Nyter'n;p skrev:Takk for tips! :P Skal ta noen tlf rundt omkring i dag jeg.. Kanskje det blir saker! Ække så farlig med godkjenninga.. Plager ingen møtende bilister med det oppsettet du nevnte tror jeg.. Alltid noen intelligente folk her på ts-ogn forumet.. Me like! Synes prisen på kollevold var litt stiv, derfor prøve få tak i brukt.. Lakkeres jo uansett i samme farge som bilen, så ække farlig med farge/småskader osv.. Trodde jeg skulle få masse negative kommentarer på denna posten jeg, men der tok jeg feil! 8) 8)
legg ut anonse på http://www.norsk-rally.no http://www.nmk.no http://www.rallybiler.no osv:)

#66501  av Tor

Det stemmer at 3 ekstra lys ikke er lov. Det må være 2, 4, 6, 8 , 10 osv.. Dere skjønner tegninga. Men jeg tror ikke våre felles onkler sier så mye om de stopper deg for en rutine kontroll. Men det hadde vært fet med en sånn lys kasse med 4 Hella 3000 (spesielt på Celica). Jeg vet at du for noen år siden fikk spesial bestilt sånne kasser tilpasset bilen din med slip on passform. :)

#66580  av sindrejl

Tor skrev:Det stemmer at 3 ekstra lys ikke er lov. Det må være 2, 4, 6, 8 , 10 osv.. Dere skjønner tegninga. Men jeg tror ikke våre felles onkler sier så mye om de stopper deg for en rutine kontroll. Men det hadde vært fet med en sånn lys kasse med 4 Hella 3000 (spesielt på Celica). Jeg vet at du for noen år siden fikk spesial bestilt sånne kasser tilpasset bilen din med slip on passform. :)
vurderte akkurat samme sak når jeg hadde celica mk4 før.. med andre ord å lage rallylykter på panseret med sånn "lyktepod" rundt av glassfiber :D

#141553  av Johansen

Det er lov med 3 lys, men da må en av dem være "arbeidslys". Det er da lettest å få alle godkjent med bare å si at alle er arbeidslys. Så går alt i orden..

#141556  av nlight

Johansen skrev:Det er lov med 3 lys, men da må en av dem være "arbeidslys". Det er da lettest å få alle godkjent med bare å si at alle er arbeidslys. Så går alt i orden..
hæ? Aldri hørt om noe sånt.

#141558  av Johansen

En kompis av meg hadde 3 stk ekstralys på sin corolla for en tid tilbake.. å han fikk dem godkjent som arbeidslys..

kan ta kontakt med biltilsynet for å undersøke det nærmere og komme tilbake med tilbakemld hvis ønskelig :D

#141579  av The Doctor

Mr2 kommer til å se litt pøkk ut med det foran... Men du ser kanskje elgen da? Kanskje...............................?

#141597  av lasserj

det er bare lov med 2 stk ekstralys på biler under 8,5 tonn, 4 på biler over 8,5 tonn