TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• The Supra is coming!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#6487  av jumbo

Chris: Nå er jo litt av poenget med garasjerabatten at man nettopp parkerer i garasje når man er hjemme, og at derfor tyverifaren reduseres... Tror ikke de er særlig vennlig innstilt til at du skal ha rabatt for garasje uten at du bruker den, og det forstår jeg godt.

Erlend: Jeg har ikke hatt noen som helst problemer med å få de til å putte bilen min i "MR2"-båsen og ikke "MRII". Det er kun JEG som bekyrmer meg over dette, ikke Gjensidige. Min bekyrming er helt enkelt redsel for at de kommer trekkende med at bilen min er forsikret som feil type den dagen jeg har et erstatningskrav... Samtalene med Gjensidige har foregått slik at jeg har forsynt dem med så detaljert info om navn på bilen som mulig, jeg har presisert ørten ganger at det er en MR2 mkII det er snakk om. Når det så er Gjensidige selv som basert på denne inputen plasserer bilen min i "MR2"-båsen, burde jeg jo være på trygg grunn, men jeg stoler ikke på det så mye som en halvmeter :?

#6497  av erling

@lpher skrev: Tja...spørs om jeg ikke går for en litt annen type felger...Reidar sine
er tøffe de...men da helst på en bil med mucho styling på....og jeg har ikke tenkt å gå (eller kjøre?) den veien... ;-)

@lpher
Klarte ikke la være jeg, måtte se hvordan det ble.. Synes de felgene klarer seg veldig greit uten styling... ..men så liker jeg best supraen uten styling oxo.
Vedlegg
1-2-2.jpg
1-2-2.jpg (67.72 kiB) Vist 1482 ganger

#6506  av Christian

Ser bra ut de, men prisen er jo dugelig da :wink:

#6516  av erling

Dyrt med styling og vettu, siden jeg som regel ikke bryr meg så mye om det hadde jeg lett budsjettert 50000-60000,- i felger og senking til en Supra istedet for styling. 30000,- (som disse koster) er ikke så aller værst, det er jo skrudde 19". Coilovere kommer jo fort på 15000,- oxo. :D Men det er jo meg da. Jeg har jo ikke supra engang...men HVIS jeg skulle hatt... :| :|

#6556  av Christian

Veit om en som hadde putta de penga i ekstra motor i steden.... :roll:

#6559  av jumbo

Tror jeg er enig med deg der, Christian. Et budsjett på 50-60K hadde nok gått til trimming før noe annet, ja.

#6565  av erling

Er med på den sånn i prinsippet, men når det gjelder Supra har den 330 hk orginalt, og for ca 25000,- har man 450 hk. Det hadde holdt for min del i bøtter og spann. Jeg hadde nok oxo tatt trimmingen litt etter litt, rett og slett fordi 330 hk slett ikke er dårlig. Poenget mitt var forsåvidt å kjøpe dyrere felger istedet for å kjøpe plast, ikke istedet for trimming. :) Men-men, temaet er sikkert litt mer aktuellt den dagen jeg vinner $$$$$$$$$$$$$$$$$$ på Sveiobasaren.. :D

Kan gjerne legge til at de felgene det er snakk om er brukte (strøkne), kosta visst 80000,- nye tror jeg. Og da begynner det å bli litt for mye... :mrgreen:

#6581  av @lpher

[quote="erling]
Klarte ikke la være jeg, måtte se hvordan det ble.. Synes de felgene klarer seg veldig greit uten styling... ..men så liker jeg best supraen uten styling oxo.[/quote]

Hmmm....det så jo rimelig p**no ut det der da ;-)

Toyota emblemet mitt forsvant også ser jeg... ;-)

@lpher

#6607  av chris

@lpher, peiling på hvor mange nm det er i doningen?

#6629  av @lpher

chris skrev:@lpher, peiling på hvor mange nm det er i doningen?
Rundt 400Nm om jeg ikke husker helt feil...

Edit: Den har ihvertfall 315 ft/lb...whatever that equals too ;-)

@lpher

#6634  av CelicaTurbo

Det er 427Nm det, heftig :) Celicaen har vel omtrent 320-330 nå med økt trykk om mine beregninger stemmer..

#6658  av MR2turbo

Jeg har kjørt kopisen min sin 300zx med 400hp og over 500nm, og sånt et dreimoment merkes!! :D

Synes jo forøvrig at de dagene jeg har sittet på med han og hopper rett i mr2'en så virker jo mr2'en litt kiip med tanke på motor... :roll:

#6718  av @lpher

MR2turbo skrev:Jeg har kjørt kopisen min sin 300zx med 400hp og over 500nm, og sånt et dreimoment merkes!! :D

Synes jo forøvrig at de dagene jeg har sittet på med han og hopper rett i mr2'en så virker jo mr2'en litt kiip med tanke på motor... :roll:

Tenke meg det ja.... ;-)

En liten avatar test ;-)

@lpher

#6762  av chris

@lpher.. håper du ikke er sint for flekkene på bilen din i dag.. men den var jo så skitten at det gjør vel ingenting. Stod en stund og sikla på den skjønner du :P

Btw.. HERLIG interiør i den.. selv om baksetet er oppskrytt ;)
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 16