TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Toyota MR2 vs Ferrari F355

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#65066  av bose

er ikke så tror som du full jeg er. :P

#65134  av cameleon

Dette minner for mye om en gedigen barnehage til tider. Pappa'n min er sterkere enn pappa'n diiiin såååå :P

#65138  av bose

hehe. "pappa`n min har borrmaskin så" :P

#65152  av spkstrp

Kebab gud skrev:
memo skrev:joa, men ferrari har endel modeller som er veeeeldig like mr2'en, som er eldre enn mr2 ;)
samme med lotus..
Nå var da mk1 MR2 kjøpt av Lotus da:P
Faktisk så bodde folk fra lotus i Toyota city mens mr2 ble laget :P
de var der hovedsaklig som Rådgivere på hele midtmotor saken og Kjøreegenskapene..

et sammarbeid som eksisterer den dag i dag:P
(er jo en 2ZZ-GE i nyeste Elise og Exige :P)
Det går mange rykter om akkurat dette. det dere krangler om er sansynlig vis " Nå var da mk1 MR2 kjøpt av Lotus da:P " , legg merke til at det virker som om MR2 ble kjøpt AV LOTUS (altså ikke FRA Lotus)... (EDIT: altså et spørsmål om gramatikk og ikke hvem som kjøpte hva :P )
Dessuten tror jeg nok toyota uansett har høyere kvalitet enn lotus, og motoren har iafall ikke lotus noe med :?:
Sist redigert av spkstrp den 12 okt 2004 08:25, redigert 1 gang totalt.

#65154  av bose

stemmer det at toyota tokk over konseptet, tror også lotus skjønte at de dreit på dråget. derfor de lagde elisen

#65213  av Kebab gud

Lotus Lagde x100 først i 1976.. så.. havnet den på hylla frem til 1979 hvor de utviklet den litt til
(PÃ¥ denne tiden var sammarbeidet mellom Lotus og Toyota veldig sterkt)
SAÅ ble Lotus kjøpt opp av GM .. som drepte alle forbindelser med Toyota ..
men Toyota hadde kjøpt x100 (mk1 MR2) og ansatte så folk fra Lotus til å fullføre den ..
(de fra lotus var selvsagt ikke alene, de måtte ingå veldig mange kompromisser)
Den skulle egentlig bli den "neste" Lotus Elan.
men siden GM tvang Lotus til å slutte å sammarbeide med Toyota så måtte Lotus bruke Izusu (brittisk vs japansk driftsikkerhet) til å lage Elan, med det lille rettighetene lotus satt igjen med.
Izusu lagde 2 biler.. Lotus Elan og Izusu IMPULSE. begge hadde kort levetid pga MR2en var for overlegen :P

PS: Izusu Impulse
Bilde