TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Toyota MR2 vs Ferrari F355

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#64848  av ST205RR

memo skrev:ok, jeg har rett, du tar feil :D

LOL :D

#64850  av bose

er det noen som har sikre kilder/erfaring med at en ferrari motor går fort i stykker?

#64852  av chris

bose skrev:er det noen som har sikre kilder/erfaring med at en ferrari motor går fort i stykker?
tror nok du kan spørre hvem som helst som enten har testa en ferrari, eller som eier en.. ;)

som cameleon sa:
"Nå kjenner jeg en som eier en 348 og en 360 modena spider faktisk. Og han fortalte meg det at de måtte ha en gjevnlig service på mellom 6 og 8000km. de servicene der koster mellom 25-60k helt ut fra hvor mye de må skifte ut."

#64853  av memo

chris skrev:
bose skrev:er det noen som har sikre kilder/erfaring med at en ferrari motor går fort i stykker?
tror nok du kan spørre hvem som helst som enten har testa en ferrari, eller som eier en.. ;)
been there, done that

#64873  av bose

chris skrev:

som cameleon sa:
"Nå kjenner jeg en som eier en 348 og en 360 modena spider faktisk. Og han fortalte meg det at de måtte ha en gjevnlig service på mellom 6 og 8000km. de servicene der koster mellom 25-60k helt ut fra hvor mye de må skifte ut."
Selvom servicen er dyr så er det ikke dermed sakt at motoren er dårlig.

#64875  av hovik

355 jeg prøvde hadde bytta motor etter ca 25k km. Usikker på årsaken.

Kvaliteten er litt fiat, men fy f.... å det går.

#64877  av chris

bose skrev: Selvom servicen er dyr så er det ikke dermed sakt at motoren er dårlig.
det er dårlig når man må ha service på 6-8 tusen km...

#64878  av bose

chris skrev:
bose skrev: Selvom servicen er dyr så er det ikke dermed sakt at motoren er dårlig.
det er dårlig når man må ha service på 6-8 tusen km...
tja, var det ikke 10k det var på mr2 mk1? entusiastene har oftere service enn det

#64999  av angrykid

memo skrev:ok, jeg har rett, du tar feil :D
Det er min kommentar! :D

#65020  av Kebab gud

memo skrev:joa, men ferrari har endel modeller som er veeeeldig like mr2'en, som er eldre enn mr2 ;)
samme med lotus..
Nå var da mk1 MR2 kjøpt av Lotus da:P
Faktisk så bodde folk fra lotus i Toyota city mens mr2 ble laget :P
de var der hovedsaklig som Rådgivere på hele midtmotor saken og Kjøreegenskapene..

et sammarbeid som eksisterer den dag i dag:P
(er jo en 2ZZ-GE i nyeste Elise og Exige :P)

#65022  av memo

ikke kjøpt av lotus nei..

lotus X100 (?) het den, og det var lotus som laget konseptet..
da de ikke hadde så veldig tro på det, solgte de det til toyota..

#65028  av Kebab gud

altså .. Toyota betalte Lotus for planene ... så Toyota kjøpte den ...

#65029  av memo

var jo det jeg nettopp sa?

#65040  av Kebab gud

men jeg sa det først .. så sa du nei ..
les alt på nytt du