TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• The Supra is coming!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#6441  av Goose

@lpher: når jeg blir i Torndheim til sommer så regner med at jeg kan ta en liten tur mer supra'n eller? :wink: :roll:

#6448  av chris

Jeg betaler 12000, 50% bonus, garasje, ikke pendling.. så.. men lurer på om jeg skulle skiftet forsikringsselskap.. :/

#6452  av jumbo

Hmm. Jeg betaler 7.5k for bilen min...

#6453  av chris

Hvor mye bonus da? og hvilket selskap? Jeg sitter forresten i tlf-kø med Gjensidige as we speak :)

-EDIT-
Hun lo lenge, og spurte hvor mye jeg hadde fra før. "12000" sa jeg. "Da blir ikke dette spesielt aktuelt da", og så lo hun videre.

Hun sa også at jeg fikk skaffe meg en mer vettug bil. En Corolla f.eks. :lol:

#6454  av jumbo

chris skrev:Hvor mye bonus da? og hvilket selskap? Jeg sitter forresten i tlf-kø med Gjensidige as we speak :)

-EDIT-
Hun lo lenge, og spurte hvor mye jeg hadde fra før. "12000" sa jeg. "Da blir ikke dette spesielt aktuelt da", og så lo hun videre.

Hun sa også at jeg fikk skaffe meg en mer vettug bil. En Corolla f.eks. :lol:
Det er det verste jeg har hørt! :shock:

Jeg har forsikret bilen hos gjensidige, jeg har 60% bonus, alarm, brannslukker, og lappen i over 7 år, 16000km.

Du må imidlertid presisere at det dreier seg om en MR2, ikke en MRII. Hva sistnevte er for noe, må gudene vite, men Gjenstridige insisterer på at Toyota har både en MR2 og en MRII...

Uansett, poenget er at de har en god pris på MR2, og en helt avsindig en på MRII. Jeg er livredd for at de egentlig mener mkII på sistnevnte, men etter mye presisering og 100% avklaring, er bilen min forsikret som en MR2, og med Gjenstridiges forsikring (!) om at dette er riktig bil.

Uansett - det var jo en mildt sagt en spennende form for kundebehandlig du fikk... :?

#6455  av chris

Hun var veldig blid og trivelig, og spøkte mye. Synes det er bedre enn en gretten gammel gubbe..

Men.. er litt vanskelig å si i telefon da.. "var det mrII (emm-err-to) du sa?" "nei, jeg sa mr2 (emm-err-to)". "ja, akkurat.. mrII (emm-err-to)". og så blir man tilbydt en avsindig pris..

Du får billigere fordi du har hatt førerkort i over 7 år. Jeg er bare 24 år ennå.. og så har jeg 50% bonus, ikke alarm, og ikke brannslukker (hvor i huleste gjør man av brannslukker i mr2??? hehe. men jeg har 24000 km.. har passert 16000 for lenge siden, og jeg kjøpte bilen i fjor sommer..

#6456  av jumbo

Passet du med andre ord på å få'a til å fatte at du har en MR2, ikke II?

Jeg synes fremdeles det er litt bekymringsverdig med denne "MRII"en deres, men pytt, nå er det de som har gått god for at bilen min er riktig forsikret.

Lappen i 7 år hjelper nok noen prosent, det gjør alarm også. Brannslukkeren er midlertidig lempet baki, men den åker ut snart. Er en overlevning fra gamlebilen :D

Jeg irriterer meg litt på at jeg ikke får garasjerabatten, jeg HAR garasje, men i en fellesløsning. At det er solide, faste vegger som skiller fra de andre garasjene, like bra som en stand-alone garasje, godtok de ikke.

#6457  av chris

jumbo skrev:Jeg irriterer meg litt på at jeg ikke får garasjerabatten, jeg HAR garasje, men i en fellesløsning. At det er solide, faste vegger som skiller fra de andre garasjene, like bra som en stand-alone garasje, godtok de ikke.
Og det sjekker de hvordan ?

#6458  av chris

jumbo skrev: Lappen i 7 år hjelper nok noen prosent, det gjør alarm også. Brannslukkeren er midlertidig lempet baki, men den åker ut snart. Er en overlevning fra gamlebilen :D
Å ha lappen i over 7 år hjelper en del vet jeg. Men hva om man har vært uten lappen en periode. Ødelegger man de 7 åra og må begynne på nytt da eller? Hvor mye er det å spare på å ha brannslukker i bilen? Er det verdt innkjøpet liksom?

#6464  av Christian

De sjekker jo ikke akkurat at bilen står i garasje da :wink:
Ikke sjekka meg i alle fall...

#6469  av jumbo

chris skrev:Og det sjekker de hvordan ?
Kundebehandleren min vet hvor jeg bor, og hva slags garasjer det er her... :)

#6474  av chris

oh.. kjipt.. kundebehandleren min er kompis av faren min. Derfor jeg starta på 50% bonus i stedet for 20. Og har garasjefradrag uten å ha garasje ;)

#6482  av jumbo

Litt kjdelig om bilen blir stjålet hjemmefra, og det viser seg at bilen ikke sto parkert i garasje, men... DA blir de GjenSTRIDIGE da :D

#6484  av chris

jumbo skrev:Litt kjdelig om bilen blir stjålet hjemmefra, og det viser seg at bilen ikke sto parkert i garasje, men... DA blir de GjenSTRIDIGE da :D
Hehe. Bare å si at bilen stod ute på det aktuelle tidspunkt det. ;)

#6486  av Erlend

Hadde det vært en løsning å møte opp personlig hos forsikringselskapet det gjelder, og presisere at det er MR2 og ikke MRII det er snakk om? Skrive det på en lapp f.eks? Som regel er de mindre gjenstridige når man snakker med dem in person, men så har ikke jeg vært i nærkontakt med Gjensidige før da :lol:
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 16