TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Toyota Carina vs Volvo 244 Turbo

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#63436  av KK-ma70

karl234 skrev:aldri tro at du kan kjøre fra 240 i lyskryss. stod en gang i sommer å skrudde på en bil i mekanikerhall, og inn kommer en STYGG 240. (alle er vel stygge egentlig :D ) alt så ut til at det var en skikkelig dritbil som ikke var noe å spare på. unntatt stolene. skikkelig bøtteseter. og da dro jeg høylytt en vits om den. "de trenger tydligvis stolene for ikke å dette ut av traktoren". dette skulle jeg ikke sagt.

etter at de hadde heist opp maskina si, gikk jeg bort for å prøve å få selvbildet deres til å bli om mulig litt mindre. men da fikk jeg se; Stor turbo, Intecooler, datasprut styrt fra laptop, ombygd bensintilførsel for å sikre bensin ved høy akselerasjon og masse annet gøy. han antydet vel 350hk uten å justere mer på turbo`n og da fikk jeg lyst til å gjemme meg. var vel en grunn til de stolene i den bilen :P

så aldri la dere lure av det sure utseende på disse bilene
har mistanke til at dette er snakk om en grå 740 og ikke 240...

#63447  av Erlend

sindrejl skrev:Mulig at han kjører fra deg med 4-500hk, men prøv i svinger ;) er jo helt steike håpløse.. Jeg liker ikke olvo uansett hvor mange hk og stor vinge man presser på dem.. synes dem er håpløst stygge og understell og alt står _ALDRI_ i stil med hestene folk pakker i dem.. er jo ikke gøy å bare ha rett frem bil! Derfor jeg elsker mr2'en min .. digger å kjøre hardt i svinger og se at ingen henger på. Bortsett fra en blodsenka stiv celica (supratt) eventuelt en og annen mr2 av nyere type :D
Sant det, mesteparten av moroa er ved kurvekjøring :) Det er derfor jeg ikke identifiserer meg med amerikanske muskelbiler, greit nok, de er vilt brutale rett frem, men i svingene kan man knuse dem med nesten hvilken som helst europeisk eller japansk bil. Har man vært i USA skjønner man hvorfor nesten alle amerikanske biler har stor motor men dårlige kjøreegenskaper... byene består av 100 lyskryss, og highwayene går rett frem i haugevis av mil av gangen. Hadde jeg bodd i USA ville jeg også hatt en en Viper GTS eller Mustang Cobra, men i Norge? Heck no, gi meg en japse anyday :)

#63462  av karl234

kennethx skrev:tingen er den at smeller du i en fjellvegg med en nyere honda civic, ja, så overlever du trolig. Men en gammel 240...stryker du trolig med. (kommer ann på hastighet selvfølgelig)

I nyere biler(også nyere volvoerm, faktisk er de gått ennå lengre nå, og motoren henger på elektroniske motorfester, som vil slippe motoren ned i tifelle kraftig sammenstøt, slik at de får flere komresjonssoner i motorommet) er det flere kompresjonssoner. Bilen er designet for å trøkkes sammen som et trekkspill. Dette er for å "fjære" ett kraftig sammenstøt, slik at påkjenningen for personen i bilen skal bli mindre. I en 240 har du mer BOM stopp pga at bilen ikke er designet for å knekke sammen....Mange som glemmer det synes jeg....
på de gamle 240`ene fins det faktisk skinner som motoren sklir på ved en kollisjon. motoren blir da skjøvet under kupeen og du får en fin deformasjonssone i motorrommet..

#63463  av karl234

KK-ma70 skrev:
karl234 skrev:aldri tro at du kan kjøre fra 240 i lyskryss. stod en gang i sommer å skrudde på en bil i mekanikerhall, og inn kommer en STYGG 240. (alle er vel stygge egentlig :D ) alt så ut til at det var en skikkelig dritbil som ikke var noe å spare på. unntatt stolene. skikkelig bøtteseter. og da dro jeg høylytt en vits om den. "de trenger tydligvis stolene for ikke å dette ut av traktoren". dette skulle jeg ikke sagt.

etter at de hadde heist opp maskina si, gikk jeg bort for å prøve å få selvbildet deres til å bli om mulig litt mindre. men da fikk jeg se; Stor turbo, Intecooler, datasprut styrt fra laptop, ombygd bensintilførsel for å sikre bensin ved høy akselerasjon og masse annet gøy. han antydet vel 350hk uten å justere mer på turbo`n og da fikk jeg lyst til å gjemme meg. var vel en grunn til de stolene i den bilen :P

så aldri la dere lure av det sure utseende på disse bilene
har mistanke til at dette er snakk om en grå 740 og ikke 240...
var nok en 240 ja.. jeg VET hvordan de ser ut. stod jo å glodde under tilogmed. ikke snakk om ting du ikke vet hva er ;) vi har hatt mange 240 :D

#63804  av Kjelliken

:D greit nok det med svinge er bare det at den mannen med denne volvoen har kjørt rallycross i x antal år så det er ikke en mann en vipper av pinnen så lett han er fryktelig ddyktig til og kjøre bil. er ikke så grusomt dårlig selv heller. hehe..

Men er enig med at jeg har god sjangs på svingete vei.. :wink: