TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• forsikring - hva mÃ¥ man betale i egenandel?

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #63645  av memo

Som mange vet knuste jeg et autovern her om dagen..

Jeg lurer på om noen vet om dette er noe jeg må betale utifra egen lomme, eller om dette går på forsikringen?
Jeg har del-kasko.

#63650  av GT4 CS

Delkasko dekker ikke slik skade vanligvis.Men om det var grunner til at du dro av som du ikke kunne noen ting for så kan du prøve deg. Les igjennom fosikringspapirene dine og se hva det står der.

#63651  av memo

oioi, da blir dette dyre summer :x

#63652  av GT4 CS

delkasko dekker: ansvar, brann, tyveri, glass, redning og fører og passasjerulykke. Den dekker skade for vanligvis 5 millioner kroner på ting du har ødelagt. Skal og dekke intil 100000kr i rettshjelp ved en eventuell tvist. Iallefall den info som jeg fant på gjensidige sine sider. Har du funnet ut mer hvor store skader det ble? Holder det og bytte ut noen karroseriplater og understell eller må den i jigg?

#63666  av spkstrp

Er ikke det derfor alle MÅ ha ansvarsforsikring ? Det er jo skader på andres eiendom dette skal dekke? (feks autovern :) )

#63667  av memo

ja..men tenkte kanskje dette bare gjaldt for andre biler ellernoe..jeg aner ikke :)

#63708  av GT4 CS

Det gjelder på på alt ifra blomsterbedd til biler :D

#63710  av 2fast4u

spkstrp skrev:Er ikke det derfor alle MÅ ha ansvarsforsikring ? Det er jo skader på andres eiendom dette skal dekke? (feks autovern :) )
Trodde også dette, men undersøkte litt med søskenbarnet mitt som drog igjennom autovernet i fjor høst.
Han har nå fått regninga fra SVV - 9.000.- blanke :?
Dette var for to lengder og 2-3 stolper og noe retting på begge sider.

Har faktisk i alle år forstått det slikt at ansvarforsikring dekker alt av skader som jeg og min bil forvolder på annet kjøretøy/folk/ting, også passasjerer i min bil. Førerulykkesforsikring må man tegne i tillegg.
Minikaske (eller delkasko) skal dekke glass, redning, tyveri og brann etc.
Kasko dekker fullt ut skader på egen bil.

Slik har jeg forstått det, men nå begynner jeg faktisk å lure :shock:
Skal nå ta kontakt med selskapet mitt å spørre om dette, ikke det at jeg har tenkt å legge ned noe autovern :) , men hadde jo vært greit å vite hva man betaler for.
:wink:

#63748  av GT4 CS

Forsikkrings selskaper er legalisert kriminalitet. Det står jo svart på hvitt at de dekker de skadene du påfører annens eiendom. Men de finner alltid en måte og slippe og betale oss penger eller og gjøre opp for seg om de kan det. Hadde jeg fått regning på 9000kr for autovern, så hadde jeg jammen meg gravd det opp i ettertid og planta det i hagen til min saksbehandler i forsikringselskapet en stund etterpå. ARGH :evil: :evil: :evil:

#63758  av hovik

Ansvar dekker skade på all eiendom ( bil, hus, autovern, etc. ), utenom egen eiendom. Dvs. meier du ned garagen din, får du ikke dekka noe. Meier du ned garagen til naboen blir dette dekka.

Btw, truer forsikringsselskapet med regress, få advokat til å svare på brevet, på offisiell måte, og nevn at dette viker du ikke på. Selskaper blir skremt av advokat stempler.

#63761  av sindrejl

hovik skrev:Ansvar dekker skade på all eiendom ( bil, hus, autovern, etc. ), utenom egen eiendom. Dvs. meier du ned garagen din, får du ikke dekka noe. Meier du ned garagen til naboen blir dette dekka.

Btw, truer forsikringsselskapet med regress, få advokat til å svare på brevet, på offisiell måte, og nevn at dette viker du ikke på. Selskaper blir skremt av advokat stempler.
ja funker som oftest det.. koster dem så mye å gå gjennom rettssak, for dem vet dem taper og da må dem betale _ALLE_ saksomkostninger ;)