TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Trøtt Laurel vs Supra Twin Turbo.... (film)

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #63243  av TurboKnut

Den hvite Laurelen (med hjulkapsler) på bildet er gammelbilen min (vinterbilen).
Nå skal ikke jeg høste æren av det, men HVORFOR får den så mye mer oppmerksomhet enn Supra'en til høyre på bildet????

Joda, det er innlysende, - Laurelen ville nok ha parkert Supraen om de hadde en kappestrid... (spinner lett på 4.gir)

Jeg har en film (6.45 mb) om Laurelen som jeg ikke får til å legge ut her - hvem kan hjelpe meg??????
(PS: Supraen er ikke med på filmen, bare på bildet)
Vedlegg
Laurel Sleeper.jpg
Laurel Sleeper.jpg (40.25 kiB) Vist 1131 ganger

#63279  av tojo

:D Nissan RB motor eller???

#63284  av CelicaTurbo

Info her om område du kan legge ut denne filmen, og linke til fra forumet:

http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.php?t=4278

Forøvrig var det en tilsvarende kjedelig Laurel som gikk her i Bergen en periode som kjørte fra det meste, og hadde hjulspinn i 4. gir osv.. Virkelig hobbytrimmet med vanninnsprut (flere dyser som koblet inn på forskjellig trykknivå ved hjelp av forskjellig justerte trykkbrytere).. Så langt jeg forstod gjorde dem aldri noe med motoren men jeg mener det siste tallet jeg så dem opplyste for trykk var 1.4 bar, men da varte det ikke lenge før motoren motoren havarerte.. dvs, jeg tror egentlig det var girkassen/clutchplaten som ikke tålte det.. jeg minnes å ha sett bilder av et stykk trykkplate i flere småbiter :)

#63293  av TurboKnut

Ftp osv er gresk for meg. Jeg kan maile filmen og så kan noen andre legge den inn? Bilen går i Bergen nå så det er sikkert samme bilen.

#63331  av Turbotrille

Ikke helt samme bil, nesten samme motor.
Den har forøvrig 15" lettmetallfelger og ikke hjulkapsler.

#63372  av funkes

CelicaTurbo skrev:I
Forøvrig var det en tilsvarende kjedelig Laurel som gikk her i Bergen en periode som kjørte fra det meste, og hadde hjulspinn i 4. gir osv..

Den kjørte meg "hjem" fra Excibus eller hva den plassen heter en gang :D

#63373  av Turbotrille

funkes skrev:
CelicaTurbo skrev:I
Forøvrig var det en tilsvarende kjedelig Laurel som gikk her i Bergen en periode som kjørte fra det meste, og hadde hjulspinn i 4. gir osv..

Den kjørte meg "hjem" fra Excibus eller hva den plassen heter en gang :D
Hehe, prøv på Exodus du, så er du nok i mål. :)

#63385  av funkes

Latterlig navn, spør du meg :)
Mye bedre i Trondheim....Her har vi Kjeller'n og Halvliter'n :D

#63396  av sindrejl

funkes skrev:Latterlig navn, spør du meg :)
haha :D er lette og greie navn å finne frem til når man er godt på'n eller bare saklig tørst :D
 #63441  av DannyBoy

TurboKnut skrev:Den hvite Laurelen (med hjulkapsler) på bildet er gammelbilen min (vinterbilen).
Nå skal ikke jeg høste æren av det, men HVORFOR får den så mye mer oppmerksomhet enn Supra'en til høyre på bildet????

Joda, det er innlysende, - Laurelen ville nok ha parkert Supraen om de hadde en kappestrid... (spinner lett på 4.gir)

Jeg har en film (6.45 mb) om Laurelen som jeg ikke får til å legge ut her - hvem kan hjelpe meg??????
(PS: Supraen er ikke med på filmen, bare på bildet)
Hehehehe. Husker at det sto så mye folk til høyre der, så hadde ikke fått med så mye mer av Supran da, dessverre, men for all del, fin den hvite greia der også :lol:

#63471  av funkes

sindrejl skrev:
funkes skrev:Latterlig navn, spør du meg :)
haha :D er lette og greie navn å finne frem til når man er godt på'n eller bare saklig tørst :D
Heldigvis har jeg ikke vært såååå tørst enda :D

#63616  av Anders gullstein

Hehe, nesten sånn at fart og bilde ikke stemmer :shock: . En tilsynelatende standar Laurel som tømmer speedometeret på ett blunk, det er som det brune 80-talls dasjbordet ikke stemmer med akselerasjon. Rett og slett stili :lol: . Kan se for meg det er gøy å lure slikere som meg og andre her på forumet, når vi skal kjøre forbi den kjedelige "hatt kall" Laurel'n i sportsbilene våre 8) .

#63617  av funkes

Forresten...Kine vil kline? hahaha

Jeg hadde noen filmer av den Laurelen på pc'en...men jeg sletta de for et par dager siden da jeg sletta masse rare filmer :)

#63621  av GT4 CS

får jaggu itte åpna filmen jeg