TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Celica GT-Four WRC

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #62765  av TurboKnut

Dagens spot:
Det er en WRC utgave med 280 hk og ett eller annet system som man kunne gjøre noe lurt med slik at man fikk turbotrykk allerede fra tomgangen av(?).
Vedlegg
153_5359.JPG
153_5359.JPG (41.01 kiB) Vist 1314 ganger
153_5358.JPG
153_5358.JPG (39.95 kiB) Vist 1320 ganger

#62767  av CelicaGT

er vel ikkje anti-lag dei sikter til :)
Turbotrykk fra tomgan... da e du ikkje tamm :D

#62782  av CelicaTurbo

den bilen der så jo bare ut som et helvete da dessverre :? Ellers så har den vel kun 242hk og den har et antilag system montert som i praksis er så godt som komplett umulig å aktivere pga at ECU ikke er forberedt til å styre systemet.. man må altså styre det på et annet hvis.. Det er så klart pga homogaliserings-bestemmelser for WRC som er grunnen til at systemet er montert.. bilen har også waterspray for intercooler-radiatoren montert, dette er heller ikke aktivert men er vistnok enkelt å aktivere selv..

#62795  av Remi

kem i guds navn kjøre en SÅN bil i skauen. sku tru den sto der for og råttne :cry:

#62817  av Speeder

Huff, trist syn :(

Hva er historien til denne bilen da TurboKnut?

#62837  av TurboKnut

Det er en bil som har en mindre frontskade. Bilen er egentlig dritfin og venter på noen nye deler som skal gjøre den klar til neste år.

#62839  av Speeder

TurboKnut skrev:Det er en bil som har en mindre frontskade. Bilen er egentlig dritfin og venter på noen nye deler som skal gjøre den klar til neste år.
Ahh, godt å høre :) så jo nesten ut som den var satt på lagring i skaukanten for å dø.

#62841  av TurboKnut

Speeder skrev:
TurboKnut skrev:Det er en bil som har en mindre frontskade. Bilen er egentlig dritfin og venter på noen nye deler som skal gjøre den klar til neste år.
Ahh, godt å høre :) så jo nesten ut som den var satt på lagring i skaukanten for å dø.
Det hadde vært tragisk. Bildene lyver kanskje litt, for jeg ville ikke ha med huset og en Subaru WRX STI som stod ved siden av. Bilen står i en hage.

#63095  av @lpher

La merke til en liten triviell ting bare....synes dette ser ut som en RHD-bil jeg? Men...bakruteviskeren er jo på LHD-siden jo :)

@lpher

#63110  av TurboKnut

Jada, det er en RHD bil......

#63153  av Speeder

@lpher skrev:La merke til en liten triviell ting bare....synes dette ser ut som en RHD-bil jeg? Men...bakruteviskeren er jo på LHD-siden jo :)

@lpher
Er det vanlig att pusseren sitter på samme side som rattet altså?

#63186  av @lpher

Speeder skrev: Er det vanlig att pusseren sitter på samme side som rattet altså?
Er ihvertfall sånn på Supra'n og jeg mener det var sånn på Celica mkV også....but im not 100% on this one :D Anyone else? :)

Legger ved ett bilde av doningen til 2FAST (RHD-Supra) hvor du ser at viskern er på samma side som sjåføren :)

@lpher
Vedlegg
supra_bak_RHD.jpg
supra_bak_RHD.jpg (46.04 kiB) Vist 1303 ganger

#63201  av Anders gullstein

Ble nesten litt skremt av bildene med det første ja :shock: . Begynte å lure på hvem som har råd til å la en slik bil stå i skauen.

#63227  av maxgets

@lpher skrev:La merke til en liten triviell ting bare....synes dette ser ut som en RHD-bil jeg? Men...bakruteviskeren er jo på LHD-siden jo :)

@lpher
min er også viskern på samma side.
så tror det er likt om det er rhd eller lhd
(jeg har foresten rhd)

#63235  av @lpher

maxgets skrev:

@lpher
min er også viskern på samma side.
så tror det er likt om det er rhd eller lhd
(jeg har foresten rhd)
Merkelig greier :)

@lpher