TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Mine nye dempere...

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #63102  av cameleon

Da holder jeg på å montere mine nye dempere på bilen. Justerbare KYB AGX. Er spent på åssn det blir :wink:
Vedlegg
DSCN0406.JPG
DSCN0406.JPG (76.82 kiB) Vist 335 ganger
DSCN0405.JPG
DSCN0405.JPG (99.23 kiB) Vist 336 ganger
DSCN0404.JPG
DSCN0404.JPG (103.64 kiB) Vist 335 ganger

#63115  av kake

Hvor har du kjøpt de hen, og pris ? :)

#63158  av chris

men handla du på rett plass? neeh, det gjorde du såklart ikke ;)

Stylingservice er stedet vettu ;)

-edit-
Vi selger disse for 4500 kroner, pluss porto (nasjonal sådan)

#63184  av Master

De der er knallbra! kjøpte dem fra USA for kr 2700 ferdig fortollet og levert :) de blir jævlig harde på 4 og 3 nydelig på 2 og litt for myke (etter min mening) på 1.

#63199  av cameleon

Jeg dret meg litt på draget når det kommer til prisen. Betalte nesten 6900 for de jeg... men jeg vet det til neste gang. Handler nå kun via chris å co, og de kommer til å få jæskla mange bestillinger hehehe.

Jeg skaffet de på AS maskinagentur i trondheim. en opelforhandler av alle ting.

Er veldig spent på resultatet av de :wink:

#63311  av Master

hvilket senkesett har du?

ikke for å crappe på andre firmaer i Norge men anbefales sterkt å bestille disse fra USA. ta en søk på Ebay etter "mr2 agx" og se hva du finner. Her selges de ny i orginal pakning fra firma for rundt 290 $ (som med dagens kurs er kr. 1900 kr) Kontakt dem via e-mail og hør hva det koster å få dem sendt til Norge. Så må du legge til 24% moms ( som av 1900 kr er 450 kr).. Alt i alt havner du rundt 3000 kr for noen svært bra dempere. Videre kan du jo bestille senkesett fra samme firma samtidig. :) = enda billigere

#63329  av sw20

hei.. bilen min er for øyeblikket parkert..... :cry:

trenger ny skål oppe i dempertårnet bak på høgresida!

demperen har løsna ifra der!
eineste plassen på bilen der e veit om rust :evil:

hvor mye dosta det for eit slikt sett på hos dere chris

er det gokjent? e det justerbart i toppen slik som koni sitt??

lang leverings tid???
takker for svar :D

#63380  av cameleon

Master skrev:hvilket senkesett har du?

ikke for å crappe på andre firmaer i Norge men anbefales sterkt å bestille disse fra USA. ta en søk på Ebay etter "mr2 agx" og se hva du finner. Her selges de ny i orginal pakning fra firma for rundt 290 $ (som med dagens kurs er kr. 1900 kr) Kontakt dem via e-mail og hør hva det koster å få dem sendt til Norge. Så må du legge til 24% moms ( som av 1900 kr er 450 kr).. Alt i alt havner du rundt 3000 kr for noen svært bra dempere. Videre kan du jo bestille senkesett fra samme firma samtidig. :) = enda billigere
Det senkesettet som er på nå er jamex 40mm. Nå har jeg jo allerede kjøpt de, men skal jeg ha noe annet en gang så skal jeg se etter :wink:

#63410  av Master

jepp tenkte for andre sin del. Bilen din burde sitte rimelig godt etter denne oppgraderingen. Pass på å få en god 4-hjulskontroll etter senking da! gjerne med litt ekstra negativ camber :twisted: (er ikke det når hjula peker litt innover?) :roll:

#63450  av KK-ma70

cameleon skrev:Jeg dret meg litt på draget når det kommer til prisen. Betalte nesten 6900 for de jeg... men jeg vet det til neste gang. Handler nå kun via chris å co, og de kommer til å få jæskla mange bestillinger hehehe.

Jeg skaffet de på AS maskinagentur i trondheim. en opelforhandler av alle ting.

Er veldig spent på resultatet av de :wink:
Og så kommer du hær og sier at du ikke har penger til å kjøre noen runder med GoKart!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

#63469  av Master

LOL! hvor er det gocart her i trondheim?

#63481  av Rolfis

Er ikke fra Trondheim, men mener at det er go-cart i Fossegrenda. Er det ikke Eivind Oppland som driver det tro? :roll:

#63489  av tojo

Ja mener også å ha hørt at Øyvind Oppland driver med Go cart i Fossegrenda. Å i tillegg er det vel et stort Go cart senter på Heggstadmoen? eller tar jeg feil? :roll:

#63935  av chris

det er to innendørs gocart baner i trondheim. Ene ligger på Sandmoen, på Bowling1 (http://www.bowling1.no), andre ligger i Fossegrenda og eies og drives av Eivind Opland (http://www.opland-gokart.no/) .. Førstnevnte skal bygge om banen i nærmeste fremtid og få nye carter, sistnevnte er nettopp ombygget og har helt nye carter. Førstnevnte koster 80 kroner for ett heat (8 min), sistnevnte 100 kroner for ett heat (10 min).

dette var ganske off topic

anyway, sw20, sendte deg PM jeg, ang pris :) og ja, de er justerbare med et sånt lite "hjul"

#64571  av cameleon

Da var de på og prøvd på alle de forskjellige justeringene. Kan med hånda på hjertet si at detta var andre boller. Anbefaler disse på det sterkeste :wink: