TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• kjøpt ny bil

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#569  av CelicaTurbo

tja, jeg vil nå heller kalle din bil for et udyr jeg da :)  Men, det er tørrt i været og sommerdekkene er på så det er kanskje på tide vi fikk avtalt en slik effektmåling? En ting jeg vil gjøre først er å fjerne ECU begrensingen av turbotrykk i første og andre gir før vi begynner men det er vist bare snakk om å finne rett ledning til ECU og kutte denne..  det fjerner også trykk begrensingen som er satt ved kald motor så det vil si at jeg selv må være flittig til å ikke mishandle turboen. Jeg gjør det sikkert i løpet av uken men jeg kan jo kanskje høre vi kan låne denne effekt-dingsen helgen etter kommende helg?

#571  av henningl

Mulig jeg er i bergen jeg også da... :)

#572  av CelicaTurbo

har vært kult det da for da får vi en 200sx å teste også og det blir som et bittelite japansk sportsbiltreff :)

#573  av Ronny Bjørnsen

Så kan vi kanskje ringe sverre også?
Da blir det jo nesten et stort treff :)
Han har fixxet clutchen og skal bestille ny exos ganske snart :)

#576  av CelicaTurbo

har han fikset clutch er det jo ingen unskyldning for ikke å møtes da :)

#627  av CelicaTurbo

steinmetz: denne mod'en forklarer bare hvordan du disabler vsv, som i praksis låser bilen i 7psi boost (low boost mode). Det hadde fungert ypperlig om jeg hadde hatt en bleed ventil eller tilsvarende for å justere opp trykket men det har jeg ikke enda :)

det jeg istedenfor kan gjøre er å kappe ledningen som kontrollerer vsv bleed ventilen slik at denne ventilen alltid er åpen og slipper ca 4psi trykk ut.. altså konstant fullt trykk uansett motortemp eller girvalg..

beskrivelse her:

http://www.gtfour.com/article.asp?ID=AABVGC

men les kommentaren til webmaset i bunn for det er en viktig rettelse :)