TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Forsikring MR2

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#617  av Ost

Hei!

En kamerat skal forsikre sin 90mod MR2, men det er jo bare fantasipriser ute å går!

Er det noen som vet om forsikringsselskap som ikke tar så voldsomt mye for en tross alt eldre bil med middels motor... ?

Ost
(Audi-driver) men med kompis i MR2

#620  av Ã˜istein

problemet er vel at han skal forsikre den på seg selv er under 24år ikke sant?

jeg fikk pris på ca 35.000 på  min mr2 jeg er 22 år 16000km årlig, kasko og garasje tror jeg fikk 20% også men det var og er for dyrt

få han til og sette bilen på en av foreldrene på den måten fikk jeg prisen til og ende på 8800,- som jeg synes er en grei pris for en sånn bil :)
75%
16000km
kasko garasje uten alarm

#621  av CelicaTurbo

om han er ung er det vanskelig men ellers er det noe selskaper som forsikrer billigere.. aller helst burde han hatt bonus fra tidligere av da. Prøv Gjensidige, jeg har gjentatte ganger sett bra priser fra de..  If også, men har hørt en del negativ om vanskeligheter med utbetalinger fra de.

Ellers, det er klart det er dyrt å forsikre en sportsbil, det hadde vært litt annerledes om det bare var en sedan/stasjonsvogn med litt ekstra motor..  :)

#622  av jensi

Sjekk prisene uten Kasko/delkasko.
Jeg betaler 1750 kroner i året for min MR2 91 mod.
Dette er i If  med 70% bonus.
Her er det ca 5000 extra i året for delkasko p.g.a tyveriforsikringen.
FÃ¥r mye alarm for 5000 kroner.
:)
Jens