TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Mk3 MR2 i krasj - Trondheim

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#57515  av laas

cameleon skrev:Var i det området der jeg mistet bilen min jeg også :cry:
Har en annen kompis som fortalte meg at han (og 4-5 andre biler) sklei bortover asfalten der veldig nylig også under nødoppbremsing.

Lars J

#57531  av @lpher

laas skrev:
cameleon skrev:Var i det området der jeg mistet bilen min jeg også :cry:
Har en annen kompis som fortalte meg at han (og 4-5 andre biler) sklei bortover asfalten der veldig nylig også under nødoppbremsing.

Lars J
Jeg vet at dette høres en smule 'far fetched' ut...men dagen i forvegen...så ble det tømt ut et 10-literspann med maling rett i enden av utkjørsla/akselerasjonsfeltet...hvorpå vedkommende som sølte malinga....helte på fin-sand for å suge oppe det verste...ikke umlig at dette har noe med saken å gjøre... Du ser restene av malinga i asfalten enda....

@lpher

#58121  av Kebab gud

bare for å blande meg inn ..
hadde vert fedt med denne fronten
Bilde
:D

#58162  av KK-ma70

den var en smule fet da 8) er det hardtop som står på? eller har de bygd om og fjernet muligheten til cab? er vanskelig å se...

#58172  av @lpher

Wow! :D Den var spesiell! Me want one! :D

@lpher

#58279  av Erlend

Den hardtopen på det siste bildet der er forresten helt custom-bygd :) Den originale toppen fra Toyota har ikke sidevinduer, så de har bygd inn sånne og det Lotus-inntaket på toppen. Fet? Ja! :twisted:

#58323  av laas

Ikke dum den der nei, Kebab gud. Ser mest ut som om hardtop'en er fast i karosseriet spør du meg dog - tror ikke jeg ville hatt en MR2 mk3 som ikke kan kjøre som cab.

Ennå ikke fått takst :-( Skulle vel kanskje bli i dag - de startet først å se på den fredag en gang etter lunsj. Rakk å feire en uke med verdens kjedeligste bil (Opel Astra 1.6Si '94) før de kom igang. Men den som venter på no godt, osv...

Lars J

#58356  av @lpher

laas skrev:Ikke dum den der nei, Kebab gud. Ser mest ut som om hardtop'en er fast i karosseriet spør du meg dog - tror ikke jeg ville hatt en MR2 mk3 som ikke kan kjøre som cab.

Ennå ikke fått takst :-( Skulle vel kanskje bli i dag - de startet først å se på den fredag en gang etter lunsj. Rakk å feire en uke med verdens kjedeligste bil (Opel Astra 1.6Si '94) før de kom igang. Men den som venter på no godt, osv...

Lars J
Er det Hell Bil som retter bilen eller?

@lpher

#58377  av laas

@lpher skrev:
laas skrev: Ennå ikke fått takst :-( Skulle vel kanskje bli i dag - de startet først å se på den fredag en gang etter lunsj. Rakk å feire en uke med verdens kjedeligste bil (Opel Astra 1.6Si '94) før de kom igang. Men den som venter på no godt, osv...
Er det Hell Bil som retter bilen eller?
Jepp. De skulle vel være det naturlige valget?

Lars J

#58416  av @lpher

laas skrev:
Jepp. De skulle vel være det naturlige valget?

Lars J
Yepp :D Jeg ble litt nervøs for at den IKKE var der jeg nå :D

Da er det Mr. Mjølhus (han Supra-eksperten på Hell Bil Lade) og gutta som tar hånd om bilen din :) Så jeg tørr påstå at den er i gode hender :)

Ingen andre som får borti mine Toyota'er ihvertfall...foruten oljeskift og andre småting da :D

En av grunnene til at jeg stoler på gutta der er at veldig mange av dem er entusiaster selv og har FULL kontroll på akkurat slike biler...og DET teller....trust me on this! :D

@lpher

#58493  av laas

Da har jeg fått foreløpig/omtrentlig takst, og en ide om tidsplanen videre.
Jeg har knøvlet stål for 55K på min side - vet ikke skadeomfanget på den andre bilen. Det var den størrelsesordenen jeg antok selv.
Hele fronten byttes ut. Håper de gjenbruker mine hvite blinklys så jeg slipper å gjøre den mod'en om igjen og slipper prakket med å skaffe nye... Uansett, delene var bestilt og begynte å komme så smått nå, og det ble visst montering slutten av uken / starten av neste uke.
Spurte om mulighet for å sette på 2003-frontleppe istedenfor 2002, men det var litt sent siden ting var bestilt, samt at det var en del mer med det siden 2003 har tåkelys osv.

To uker, så har jeg den igjen da kanskje, så får jeg håpe det har regnet fra seg i mellomtiden... ;-)

Lars J

#59730  av laas

Bilen er ferdig i morgen :)
Synes plutselig det tunge skydekket som henger over Trondheim ser litt lysere ut nå jeg :)
*sjekke langtidsvarslet* - ugh, ikke noe cab-vær til helgen akkurat...

Japse-frontemblemet må jeg skaffe på nytt selv (men det dekkes) - får det vanlige Toyota-emblemet nå. Tenkte å bytte om fra sølv til rød uansett.

Lars J

#59767  av @lpher

laas skrev:Bilen er ferdig i morgen :)
Synes plutselig det tunge skydekket som henger over Trondheim ser litt lysere ut nå jeg :)
*sjekke langtidsvarslet* - ugh, ikke noe cab-vær til helgen akkurat...

Japse-frontemblemet må jeg skaffe på nytt selv (men det dekkes) - får det vanlige Toyota-emblemet nå. Tenkte å bytte om fra sølv til rød uansett.

Lars J
Nice!! :D

Sto foresten en sølvgrå mk3 mr2, IKKE med hardtop :D , uttafor Intersport på Lade i 6'tia idag...reg.nr. V-ett-eller-annet...VT? Kjenner du til denne? :)

@lpher

#59846  av laas

@lpher skrev: Sto foresten en sølvgrå mk3 mr2, IKKE med hardtop :D , uttafor Intersport på Lade i 6'tia idag...reg.nr. V-ett-eller-annet...VT? Kjenner du til denne? :)

@lpher
Det var i alle fall ikke min heldigvis ;) Jeg har JU-registrering.

Vet ikke hvilke biler jeg vet av ;) Må som sagt begynne å pugge registrerings-nummer eller knipse bilder om jeg skal få overssikt. Litt synd det er så ille ;) Den som hadde hardtop utenfor Teknobyen hadde registrerings-nummer som sluttet med 00 mener jeg å huske.

Så du noen kjennetegn for årsmodell på den? Tror nemlig ikke det går noen nyere enn 2002-modell i Trondheim (sølv i alle fall). Er det 2003 så har frontleppa tåkelys, og side-luftinntakene er lakkerte (sistnevnte er da lett å sette på en eldre modell, som jeg har gjort). Tror også at 2003 har 16" felger bak istedenfor 15".

Lars J