TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• holder pÃ¥ Ã¥ bli gal

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #59578  av TOYPARTS

Vel nå er bilen min solgt, og jeg står ovenfor noen vanskelige valg, jeg vil ha samme effekten i en annen bil 550+++hk problemet er at jeg har lyst på celica gt4 men klarer ikke helt å bli enig med meg selv, og ikke minst godta å tro at girkasse og akslinger tåler det, hva tror dere? har også en 94 am spec supra på hånden, dette er jo noe som uansett ikke går i stykker, veldig lett for meg å kjøpe supra igjen siden jeg er så fornøyd fra før, har ikke så veldig god erfaring med celicaen, lett for meg å sitte på andre siden av telefonen å selge deler som kunden vil ha, men har ikke skrudd på de. kom med forslag og/eller muligheter.

P.S jeg behandler ikke biler noe pent, liker å bruke de hardt, det må de tåle.

MVH Erik

#59581  av GT4 CS

Mener jeg har lest om en i statene som kjører med 550hk+ og orginalt driverk uten problemer. Uansett må du jo koste på en gt4 mer får og få den effekten enn i en supra da. Har lest et sted at motor tåler 459hk og girkasse skal tåle 550hk. Men legger ikke mer i det en at det er det jeg har hørt. Vet iallefall det at toppens eksos og innsugkanaler er klare for 450hk da. Husker ikke vilken side det står om den svarte gt4 i usa med 550hk+ ,men det er det nokk noen andre her som vet :D

#59610  av CelicaTurbo

Det er flere i verden som har hentet ut over 500hk i GT4 og jeg har aldri sett noen klage over problemer med drivverk, eller noensinne hørt at noen havarerer dette, men det er ikke dermed sakt at det ikke skjer. Søk litt på http://www.alltrac.net (dem har akkurat byttet forum, det skal være en link til gamleforumet slik at du kan søke i eldre info), ellers er det mulig du finner noe info på http://www.gt4oc.com sitt forum, tanken er at du kan komme i kontakt med noen som har gjort dette og som kan fortelle deg hvordan tingene egentlig henger sammen istedenfor å høre på oss som forteller fra hukommelsen av gamle diskusjoner vi har lest på andre forum :wink:

Ellers vil det så klart være lettere å hente mer hester fra Supraen og man vet jo at dem tåler en del, men da må du få feste på bakhjulene igjen :wink:

#59630  av @lpher

Erik?! :D Du MÃ… jo bare ha Supra!! :D Bli'kke det samma uten vettu :D

Hvordan er den mkIV'en du har på hånda da?

@lpher

#59650  av TOYPARTS

@lpher skrev:Erik?! :D Du MÃ… jo bare ha Supra!! :D Bli'kke det samma uten vettu :D

Hvordan er den mkIV'en du har på hånda da?

@lpher
hehehehehe njo det er no litt knask på den hehehe den som venter får se, men det er ikke sikkert det blir den

MVH Erik

#59665  av CelicaTurbo

når jeg tenker på det, har ikke Fensport-gutta bygget en relativt kraftig ST185? Mener den ble solgt tidligere i år, men husker ærlig talt ikke hvor mye dem hadde i den bilen, ikke så mye som 500 hester men det var gode resultater uansett. Av en eller annen grunn har dem helst bygget sterke motorer i Corollaer istedenfor :? Skal se om jeg finner noe info om dette :)

#59669  av TOYPARTS

CelicaTurbo skrev:når jeg tenker på det, har ikke Fensport-gutta bygget en relativt kraftig ST185? Mener den ble solgt tidligere i år, men husker ærlig talt ikke hvor mye dem hadde i den bilen, ikke så mye som 500 hester men det var gode resultater uansett. Av en eller annen grunn har dem helst bygget sterke motorer i Corollaer istedenfor :? Skal se om jeg finner noe info om dette :)
Snakker med de ca hver dag, men det er ikke lett å si hva jeg skal gjøre, de sier at det er godt nok, men det er ikke sikkert at det virker med min kjøring vet du, orker ikke å måtte ende opp med å ta med meg ekstra akslinger på rudskogen, mm

MVH Erik

#59690  av CelicaTurbo

nei, det vet du vel egentlig ikke før du prøver :wink:
 #59988  av Amund

TOYPARTS skrev: P.S jeg behandler ikke biler noe pent, liker å bruke de hardt, det må de tåle.

MVH Erik
Det merket jeg fort.. :wink:

Det går jo uansett å bare bruke 2 hjulstrekk i celican da.. :roll:

#60018  av CelicaTurbo

ja, men hva er hensikten med tohjulstrekk i Celica da? Da kan han like greit bruke en Supra mk4 (som "alle andre" gjør for tiden :roll: )..

men men, om motoren min ikke tåler to banedager på Eikås med hele 1.0 bar trykk (grøss! jeg føler meg modig :D ) så kan han kanskje få kjøpe bilen min hehe 8)